Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Influencer marketing, czyli jak sprzedawać na Instagramie

Influencer marketing

Instagram jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji typu social media. Cieszy się on szczególnym uznaniem zarówno wśród odbiorców, influencerów, jak i reklamodawców. Jak więc wykorzystać potencjał generowanych zasięgów przy sprzedaży? Oczywiście pomocny może okazać się profesjonalny zespół specjalistów odpowiedzialnych za planowanie i prowadzenie kampanii, czyli Digital Agency. Zastanawiasz się nad tym, jak cały proces wygląda od A do Z? Sprawdź zatem, jak taka współpraca działa.

Określenie grupy docelowej

Żeby sprzedać produkt, w pierwszej kolejności musimy wiedzieć, komu chcemy go przedstawić. Inaczej będziemy kierować działania marketingowe w przypadku usług biznesowych (tj. copywriting, SEO czy nawet tłumaczenia biznesowe), niż w sytuacji, w której handlujemy ubraniami z kategorii streetwear. Należy więc usiąść i dokładnie wraz z ekspertami ds. marketingu określić, jaki profil odbiorcy i potencjalnego klienta jest idealny dla danej firmy.

Stworzenie strategii i określenie komunikacji, czyli najważniejszy etap dla zespołu Digital Agency

Gdy profile potencjalnych konsumentów zostały już przygotowane, z czystym sumieniem można przejść do przygotowania strategii i komunikacji. W skrócie: jest to plan działania oraz określenie celu w z krokami, które będziemy podejmować, by dojść do mety z sukcesem. W strategii należy zawrzeć:

  • formę komunikacji (dostosowaną do grupy odbiorców);
  • cel (np. wizerunek marki, budowanie świadomości konsumentów lub sprzedaż konkretnych produktów);
  • plan działania (np. ilość publikacji z udziałem influencerów);
  • budżet;
  • metodę pomiarów wyników;
  • czas kampanii marketingowej;
  • profile odbiorców.

Znalezienie właściwego influencera

Kiedy wiesz, do kogo ma być kierowany przekaz reklamy, trzeba znaleźć influencera posiadającego zbudowaną bazę aktywnych odbiorców. W wielu przypadkach może być to trudniejsze, niż się wydaje. Mimo to, określenie formy współpracy uzależnionej od wyników (np. kody rabatowe, które będą formą pomiarów efektywności działań) może pokazać, czy jest to odpowiednia droga do obranego celu.

Przygotowanie kampanii i istotnych aspektów, które muszą zostać poruszone

Po pierwsze, kampania powinna mieć określony cel już na etapie tworzenia strategii. Może być to m.in. poprawa wizerunku lub budowanie świadomości marki. Jak zrobić to z pomocą influencer marketingu? Jednym z rozwiązań jest przedstawienie właściwości i zastosowań produktu. W przypadku sprzedaży idealnie sprawdzają się ww. kody promocyjne. Skoro influencer zachęca odbiorców do zakupu prezentowanego przez siebie wyrobu, potencjalni klienci o wiele chętniej sięgną po produkt bez obaw o to, że jest to scam.

Czy agencja marketingowa jest w stanie poradzić sobie z organizacją takiego przedsięwzięcia krok po kroku? Novem.pl to zespół doświadczonych ekspertów. Influencer marketing to jedna z usług, które na co dzień realizowane są dla wielu klientów z różnych branż. Zostań jednym z nich i zobacz, jak dużą siłę mają przemyślane działania w social mediach.