Biznes informacje – wywiady biznesowe, pomysły na biznes
Image default
Internet

Jak pozycjonować firmę w Google ?

Pozycjonowanie strony internetowej małej firmy wiąże się z dużym wysiłkiem. Spowodowane jest to coraz trudniejszymi wytycznymi, które są stawiane stronom internetowym. Obecnie w wyszukiwarce Google następuje czyszczenie wyników wyszukiwania ze stron o niskiej jakości. Ogromna konkurencja w obrębie danej działalności nie ułatwia promowania małego biznesu w Internecie.

Wysokie rankingi nie pojawiają się z dnia na dzień

Aby dobrać najbardziej trafne słowa kluczowe spróbuj postawić się w roli potencjalnego klienta. Zwróć uwagę czego może on potrzebować i jakie problemy rozwiązuje Twój produkt. Odpowiedzi na te pytania pomogą w stworzeniu treści ukierunkowanych do potencjalnego klienta.
Jeżeli Twoja strona istnieje w sieci już długi czas, warto pomyśleć czy spełnia wymagania stawiane obecnie wartościowym stronom. Zwróć uwagę, czy nie zawiera błędnych, nieaktywnych linków, czy jest czytelna dla użytkownika i czy jej nawigacja jest ułożona w taki sposób, aby czytelnik swobodnie poruszał się między kategoriami. Ważnym czynnikiem rankingowym okazuje się czas ładowania strony, powielana treść i linki wychodzące z naszej strony np. w dziale współpraca.

Kolejnym ważnym aspektem jest umieszczenie na stronie odpowiedniej ilości słów kluczowych, ale z tym także nie przesadzaj. Zarówno tytuły strony, opisy jak i cała treść musi być spójna i do siebie nawiązywać.
Czy Twoja strona jest już dodana do Google Firma . Czy wyświetla się prawidłowo na mapie, wraz z wynikami wyszukiwania haseł z Twojej branży? Jeżeli tak to zadbaj o jakość swojej obsługi, ponieważ przełoży się to na opinie widoczne przy wizytówce firmy. Zachęć klientów do wystawienia recenzji na forach internetowych lub w mediach społecznościowych. To one w obecnych czasach mają największą moc, dlatego nie zapomnij o dodaniu do nich swojej strony firmowej.

Umieszczenie odnośników w katalogach słabej jakości może zaszkodzić Twojej stronie. Skoncentruj się na katalogach branżowych.

Warto śledzić działania konkurencji. Jeżeli dodałeś swoją stronę do katalogu firm w Google, warto pomyśleć nad podobnymi katalogami firm. Pamiętaj, aby były one bardzo dobrej jakości. Umieszczenie odnośników w katalogach słabej jakości może zaszkodzić Twojej stronie. Skoncentruj się na katalogach branżowych. Nie dodawaj strony biznesowej na stronach związanych z usługami kosmetycznymi.

Znaczniki schema umieszczone w postaci meta tagów pomogą wyszukiwarce Google jeszcze lepiej zrozumieć Twoją stronę internetową. Wysyłają one sygnały do wyszukiwarki, które zawierają adres, nazwę, godziny pracy, oceny czy numer telefonu firmy.

Proces promowania swojej strony w wynikach wyszukiwania nie należy do najłatwiejszych. Czas jaki musi minąć, aby strona została pozytywnie odczytana przez algorytmy Google, co skutkuje wysokimi pozycjami pod określone frazy, jest bardzo długi. Jeżeli masz środki, które chcesz poświęcić na reklamę warto pomyśleć o równoczesnym promowaniu strony w wyszukiwarce i mediach społecznościowych wraz z zakupem promowanych linków.

Powiązane artykuły

Google plus na stałe zniknie z internetu

teoriabiznesu.pl

O aktualizacji algorytmu Google i różnych wersjach strony opowiada Justyna Zienkiewicz

teoriabiznesu.pl

Zarabianie w serwisie Youtube – lokowanie produktu

teoriabiznesu.pl