Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak przeprowadzić audyt SEO we właściwy sposób?

Jak przeprowadzić audyt SEO we właściwy sposób?

Audyt SEO to jedna z najważniejszych usług, z której przyjdzie nam skorzystać przed poważnym rozwojem naszej strony czy sklepu internetowego. Prawda jest jednak taka, że wiele procesów wchodzących w skład audytu SEO możemy wykonać samodzielnie. Jak przeprowadzić audyt SEO w możliwie jak najlepszy sposób? Sprawdzamy.

Najważniejsze – korzystaj z narzędzi profesjonalistów

Jedną z najważniejszych kwestii, o których należy pamiętać planując samodzielne audytowanie swojej strony, to wykorzystanie narzędzi, które są w stanie wesprzeć nas w praktycznie każdym aspekcie pozycjonowania i kontroli kondycji witryny internetowej.

Jakość i unikalność treści, a także ich dopasowanie pod SEO? Techniczna strona sklepu internetowego, jak na przykład długość ładowania czy error 404? Skuteczność linkowania? A może analiza konkurencji? To wszystko wydaje się niezwykle zaawansowanym procesem, którego nie sposób ogarnąć samodzielnie. To prawda, jeśli nie wykorzystamy takich rozwiązań jak Google Search Console, Senuto, Semistorm, Matomo czy Google Analytics. Praktycznie każdy element wpływający na kondycję naszej strony można przeanalizować z wykorzystaniem zaawansowanych, wspieranych przez technologię uczenia maszynowego narzędzi online. To tylko nieliczne z narzędzi, które wniosą bardzo dużo do naszego audytu SEO. Więcej o przydatnych w audycie SEO narzędziach przeczytamy na https://www.whitepress.pl.

Sprawdź kompatybilność strony internetowej z urządzeniami mobilnymi

Od jakiegoś czasu każda strona internetowa jest dzielona na dwa osobne indeksy – ten tradycyjny i desktopowy. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że smartfony i w mniejszym stopniu tablety to coraz częściej wykorzystywane urządzenia służące przeglądaniu social mediów i stron internetowych, ale też załatwianiu spraw urzędowych, realizowaniu transakcji płatniczych czy robieniu zakupów. Zbyt duża koncentracja poświęcona przeglądarkowej wersji naszej strony prawdopodobnie w krótkim czasie przysporzy nam problemów z rankowaniem mobilnym.

Jednym z elementów naszej własnej analizy SEO powinna być kompatybilność witryny z dowolnymi urządzeniami mobilnymi. Czy strona wyświetla się w pożądanej rozdzielczości? Czy nie widzimy problemów związanych z szybkością ładowania strony? To kluczowe kwestie, które w fundamentalny sposób wpływają na ocenę naszej strony przez algorytmy Google.

Oceń optymalizację techniczną strony internetowej

Optymalizacja techniczna strony internetowej to obszar, który w zdecydowanej większości przypadków stanowi czarną magię dla osób, które prowadzą własny biznes i chcą po prostu zwiększyć zyski poprzez rozwój za pomocą strony internetowej. Jednak to właśnie techniczna strona naszej strony – poprawność kodu źródłowego i prawidłowe zastosowanie konkretnych funkcji programistycznych wpływa w dużej mierze na szybkość działania naszej strony, a co za tym idzie, również na wynik, z jakim nasza strona będzie wyszukiwana.

Na szczęście nasze zadanie audytowania technicznych obszarów witryny nie będzie zmuszało nas do ślęczenia nad kodem programistycznym. Istotne, by skorzystać z odpowiednich narzędzi, które w praktyce zapewnią nam odpowiednią wiedzą na temat tego, jak wyglądają technikalia naszej strony i co należy zrobić, by działała ona szybciej. GTmetrix, Pagespeed Insights, Google Lighthouse, Search Console – to tylko przykłady oprogramowania, które może nam pomóc w samodzielnym stworzeniu jasnej analizy kondycji technicznej naszej witryny.