Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak samodzielnie pozycjonować stronę internetową ?

pozycjnowanie

Samodzielne pozycjonowanie firmowej strony internetowej nie należy do łatwych zadań. Istnieje jednak wiele ogólnodostępnych poradników zawierających podstawowe informacje dotyczące optymalizacji i pozycjonowania stron. Są one dostępne w formie artykułów opublikowanych na blogu, lub w formie filmów wideo dostępnych na przykład w serwisie YouTube. W parze z poradnikami, mogą iść także narzędzia służące analizie pozycjonowanej strony, ale także stron konkurencji.

Samodzielne pozycjonowanie stron – na co zwrócić uwagę?

Strony internetowe powinny zawierać ciekawe treści, tworzone dla ich odbiorców. Zbyt częste używanie słów kluczowych może doprowadzić do obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwarki. Warto zwrócić uwagę, że pozycjonowanie to proces długofalowy, dlatego najlepsze efekty przyniosą regularne i ciągłe działania na stronie.

Działania związane z pozycjonowaniem stron dzielimy na:

Działania on-site, czyli działania, które można wykonać w obrębie witryny. Zaliczyć do nich możemy:

  • Wartościowy content strony, przygotowany pod czytelników, a jednocześnie zgodny z wytycznymi Google.
  • Odpowiednie dobranie słów kluczowych do tytułów, nagłówków i treści.
  • Nagłówki H1, H2, H3 itd.
  • Optymalizacja zdjęć wraz z atrybutami alt.
  • Meta tagi.
  • Przyjazne i czytelne adresy URL.
  • Szybkość ładowania strony (także na urządzeniach mobilnych).
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Działania off-site, to działania które możemy wykonać poza stroną internetową. Może to być na przykład:

  • Pozyskiwanie wartościowych linków z zaufanych stron internetowych.
  • Wiek domeny.
  • Wszystkie inne działania mające za zadania skierować ruch na promowaną stronę (na przykład za pomocą mediów społecznościowych, lub wizytówki Google).

Narzędzia wspomagające samodzielne pozycjonowanie stron

Istnieje wiele narzędzi wspomagających samodzielne promowanie strony internetowej w sieci. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć:

  • Senuto
  • Semstorm
  • SurferSEO
  • Ahrefs
  • Google Search Console
  • Ubersuggest
  • Majestic SEO

i wiele innych

Jedną z ciekawych propozycji prezentuje producent programu Seopilot.

Jest to narzędzie wspomagające skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych, zarówno dla osób bez doświadczenia, jak i dla zaawansowanych użytkowników, w tym agencji SEO.  Umożliwia ono swoim użytkownikom zautomatyzowane usługi marketingu internetowego.  Dodatkowo udostępnia bezpłatne, skuteczne narzędzia reklamowe i ogromną, bezpłatną bazę wiedzy na temat reklamy w internecie na przykład za pomocą webinarów, artykułów specjalistycznych, słownika SEO i wideo instrukcji.

Ponadto Seopilot zawiera narzędzie jakim jest Checklista SEO, dzięki czemu użytkownik może samodzielnie przeprowadzić audyt SEO (odpowiednio przeprowadzony audyt strony ma duży wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce). Wyniki takiego audytu pomogą określić grupę docelową odbiorców, dobrać perspektywiczne słowa kluczowe oraz poznać frazy na które pozycjonuje się konkurencja.

Pomocną funkcją może okazać się także  Funkcja Rekomendacji, która umożliwia dokonanie dokładnej analizy elementów kodu i treści strony. To kolejny czynnik wpływający na efektywność pozycjonowania strony. Uzyskany wynik pomoże podjąć decyzję dotyczącą zmiany treści i kodu pod kątem wymogów wyszukiwarek.

Narzędzie dostępne jest na stronie https://www.seopilot.pl

Samodzielne pozycjonowanie strony może okazać się skuteczne dzięki dostosowaniu się do zaleceń zawartych w sprawdzonych poradnikach dostępnych w Internecie. Nie możemy jednak zapominać, że największą bazą wiedzy na temat wyszukiwarki, jest dział pomocy Google. Ogólnodostępne publikacje jedynie uzupełniają tą wiedzę.