W obliczu dynamicznego rozwoju branży e-commerce wielu przedsiębiorców podejmuje decyzję o rozwinięciu swojej firmy czy nawet rozpoczęciu nowej działalności. Rosnące ceny mediów, inflacja, zmiany podatkowe oraz inne trudności niestety nie sprzyjają takim przedsięwzięciom. Nie muszą jednak być przeszkodami nie do przejścia. Podpowiadamy, jak tanio założyć i prowadzić sklep internetowy!
Dlaczego koszty prowadzenia sklepów internetowych rosną?
Ostatnie miesiące są szczególnie trudne dla przedsiębiorców. Zmiany związane z tzw. Polskim Ładem sprawiły, że z różnych względów wzrosły koszty prowadzenia własnej działalności, m.in. nie można już odliczać od podatku składek zdrowotnych. Co więcej, znów doszło do dużych podwyżek cen prądu, gazu, paliwa itp. W związku z tym stale rosną także ceny podstawowych produktów i usług.
Chociaż branża e-commerce jest jedną z tych, która najlepiej poradziła sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię, jej przedstawiciele nie są całkowicie wolni od problemów. Coraz droższe staje się m.in. utrzymanie magazynu i pracowników, a także pakowanie i nadawanie przesyłek. Z tego względu dużym powodzeniem cieszy się outsourcing. Logistyka magazynowa realizowana przez zewnętrzną firmę często okazuje się być nie tylko o wiele wygodniejsza, ale też tańsza.
Jak zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu internetowego?
Przy rozwijaniu działalności e-commerce wiele problemów oraz wydatków wiąże się ze znalezieniem, dostosowaniem oraz utrzymaniem powierzchni magazynowych (i obsługujących ich pracowników). Fulfilment pozwala znacznie zmniejszyć koszty prowadzenia sklepu internetowego. Dzięki niemu można sporo zaoszczędzić na wynajmie/zakupie nieruchomości.
W ramach takiej usługi nie płaci się za czynsz, prąd, ogrzewanie, ubezpieczenie, ochronę itp. Nie trzeba także szukać pracowników, zatrudniać ich oraz utrzymywać. Płaci się tylko za wykorzystywane miejsce oraz zrealizowane zamówienia. Dzięki temu zyskuje się też sporo czasu, który można poświęcić na stworzenie lepszej strategii marketingowej, analizę budżetu czy inne działania prowadzące do optymalizacji kosztów.
Zewnętrzna firma może również przy okazji zająć się Obsługą Klienta, księgowaniem płatności czy szeroko pojętym brandingiem paczek, dlatego nie trzeba zatrudniać dodatkowych osób do nadzorowania tych kwestii. Co więcej, korzystając ze wsparcia doświadczonych specjalistów stosujących sprawdzone metody minimalizuje się ryzyko błędów (np. opóźnień, pomyłek), które rzutują na renomę firmy i mogą przyczynić się do strat – nie tylko wizerunkowych.
Więcej na temat tego, jak ograniczyć wydatki związane z prowadzeniem sklepu internetowego znajdziesz na: https://packfully.pl/koszty-prowadzenia-sklepu-internetowego-w-2022-sprawdz-jak-je-zoptymalizowac/.
Komu zlecić fulfilment logistyki magazynowej?
Fulfilment logistyki magazynowej warto zlecić firmie, której można w pełni zaufać. Najlepiej jest więc wybrać doświadczone przedsiębiorstwo, specjalizujące się w obsłudze sklepów internetowych, które gwarantuje wsparcie w zakresie nie tylko przechowywania towarów, ale też ich wysyłki, brandingu, Obsługi Klienta itp.
Jedną z najlepszych firm w Polsce jest PackFully, oferująca kompleksowe wsparcie przedsiębiorcom z branży e-commerce. Proponuje rozwiązania, które doskonale sprawdzają się zarówno w przypadku nowych sklepów, jak i istniejących już podmiotów – małych, średnich, a nawet dużych przedsiębiorstw. Pełną ofertę usług można sprawdzić na: https://packfully.pl/.