Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak wykorzystać social media w małym biznesie?

social media w małym biznesie

Artykuł sponsorowany

Prowadzisz jednoosobową firmę i chcesz, żeby o Twojej działalności dowiedział się cały świat? Wykorzystaj social media! Dzięki nim dotrzesz do swojej grupy docelowej, zbudujesz wizerunek marki i pokażesz swoje produkty lub usługi wraz z korzyściami dla przyszłych klientów. Sprawdź, jak wykorzystać social media w biznesie.

Media społecznościowe w biznesie – wybierz odpowiedni kanał

Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać, musisz dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Zastanów się, kto przede wszystkim kupuje Twoje produkty lub usługi i dobierz odpowiedni kanał social media. Bo wcale nie musisz prowadzić kont na wszystkich platformach – to wymaga sporo czasu, a nie zawsze przekłada się na korzyści biznesowe. Popularność na nieodpowiednim kanale nie da Ci klientów.

Które social media w biznesie sprawdzą się najlepiej? Oto krótka charakterystyka poszczególnych kanałów:

  • Facebook – dominują tu użytkownicy powyżej 35. roku życia; można robić wydarzenia, live’y, korzystać z chatu i tworzyć zamknięte grupy, np. do kursów online, jeśli je prowadzisz;
  • Instagram – najwięcej użytkowników w wieku 35+, dominują kobiety; odpowiedni kanał dla marki, która może publikować dużo zdjęć i filmików, np. rękodzieło, fitness, odzież, kosmetyki;
  • YouTube – można tu łatwo dotrzeć do najmłodszych użytkowników (największy zasięg, bo prawie 95%, YouTube ma w grupie wiekowej 15-24); opublikujesz tu łatwo przyswajalne, dłuższe treści;
  • TikTok – ulubiona platforma Gen Z, większość użytkowników to osoby do 24. roku życia, choć średnia wieku dla tego kanału systematycznie wzrasta; dobre medium dla dynamicznych marek, które lubią podążać za trendami, ale i dla niszowych usług, które można pokazać, wykorzystując krótkie filmiki;
  • LinkedIn – portal typowo biznesowy, ale pozwala dzielić się wiedzą, nawiązywać kontakty biznesowe, budować ekspercki wizerunek; większość odwiedzających to osoby do 44. roku życia*.

Twoja firma w social mediach może zdobyć aktywną grupę odbiorców

Zaangażowana i aktywna społeczność Twojej firmy w social mediach pomoże Ci nabijać dobre statystyki i promować biznes w internecie. Jak dotrzeć do grupy odbiorców i pozostawać z nią w kontakcie?

Wykorzystaj narzędzia takie jak grupa na Facebooku, kanał nadawczy na Instagramie albo Instagram Threads. Zbierzesz społeczność w jednym miejscu i będziesz w stanie oferować członkom nowości, zniżki, konkursy i inne aktywności.

Co jeszcze możesz zrobić, by efektywnie wykorzystać media społecznościowe w biznesie? Personalizuj posty! Nie pisz do każdego – określ swoją grupę docelową, rozpoznaj jej potrzeby i zastanów się, co motywuje Twoich odbiorców do zakupu, a co ich przed nim powstrzymuje. Wykorzystaj te informacje w swoich publikacjach.

Stosuj odpowiedni język komunikacji tekstowej i graficznej. Zaangażuj społeczność poprzez organizację konkursów i rozdań, publikuj interaktywne relacje i odpowiadaj na pytania obserwujących.

Promocja firmy w mediach społecznościowych – monetyzacja kanałów

Budowanie wizerunku i podtrzymywanie relacji z obserwatorami koniec końców ma służyć jednemu celowi – sprzedaży usług czy produktów Twojej firmy. Zmonetyzuj swój biznes w mediach społecznościowych dzięki tym sposobom:

  • cross marketing, czyli współpraca z inną, powiązaną marką, która będzie promować Twoje produkty, a Ty w zamian pokażesz jej produkty na swoich profilach;
  • współpraca z influencerami – nawet jeśli prowadzisz mały biznes, może się opłacać. Wystarczy znaleźć lokalnych influ i wysłać im paczkę PR lub zapłacić za określone działania reklamowe w social mediach;
  • płatne kampanie reklamowe, które pozwolą Ci dotrzeć ze swoimi produktami do konkretnej grupy docelowej.

Korzystaj z social mediów w biznesie bez limitu danych

Prowadzisz lub chcesz zacząć prowadzić stałe działania w mediach społecznościowych? Przyda Ci się do tego dużo internetu, bo sociale wymagają reagowania na bieżąco. Dlatego wybierz ofertę komórkową dla małych firm, która sprosta tym wymaganiom. W Orange Flex dla Firm możesz korzystać z Facebooka, Instagrama, TikToka, Snapchata czy X bez ograniczeń. Dzięki usłudze Social Pass nie zużyjesz ani gigabajta ze swojego planu komórkowego na działania w social mediach!

W pakietach 45 GB, 80 GB i 150 GB możesz dodatkowo włączyć UNLMTD, czyli internet mobilny bez limitu. Tak duża paczka danych albo całkowity brak limitu na transmisję przyda Ci się do korzystania z apek pomocnych w prowadzeniu social mediów, np. Canva, Snapseed, Buffer czy Hootsuite.

Orange Flex dla Firm to elastyczna oferta w subskrypcji, w której długoterminowa umowa nie ogranicza potrzeb Twojej firmy. W każdej chwili możesz zmienić swój plan na wyższy lub niższy (nawet raz w okresie rozliczeniowym), a cała obsługa odbywa się w wygodnej aplikacji – bez konieczności kontaktu z konsultantem. Do największych zalet Orange Flex dla Firm należą:

  • proste przeniesienie numeru i wygodny proces aktywacji karty eSIM w aplikacji,
  • dodatkowe karty SIM lub eSIM z Twoim numerem w cenie planu (np. do smartwatcha czy tabletu),
  • możliwość dokupienia 5 dodatkowych numerów dla współpracowników już od 15 zł/mies. (12,20 zł + VAT),
  • zautomatyzowane płatności w aplikacji za pomocą podpiętej karty lub BLIKA,
  • e-faktury na maila i w aplikacji,
  • zasięg 5G.

Skorzystaj z kodu BIZNESFLEX i wypróbuj Orange Flex dla Firm przez 3 miesiące za 1 zł miesięcznie.

* Dane pochodzą z raportu Gemius, PBI i IAB „Social media 2023”.