Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jakie są najczęstsze błędy kampanii marketingowych?

Każdej marce zależy na tym, by zwiększyć swoją rozpoznawalność oraz sprzedaż produktów lub usług. W tym celu projektowane są kampanie marketingowe, na których planowanie poświęca się na ogół wiele czasu. Nie przyniosą one jednak pożądanego efektu, jeśli zostaną przeprowadzone nieprawidłowo. Warto mieć na uwadze najczęściej popełniane błędy, których trzeba się wystrzegać. Które z nich są najistotniejsze?

Brak wiedzy na temat rynku i konkurencji

Aby komunikować na temat danego produktu lub marki na rynku, najpierw należy ten rynek poznać i zagłębić się w niego. Projektowanie kampanii wiąże się z koniecznością dokładnego zapoznania się ze wszystkimi informacjami o produkcie, dzięki czemu będzie go można dobrze sprzedać. Często popełniany błąd to też brak wystarczającej wiedzy na temat konkurencji. Monitorowanie jej działań to także metoda na zapoznanie się ze sposobami komunikowania na temat danego produktu lub usługi, wyciąganie wniosków i ulepszanie swoich działań. Jeśłi tego nie robimy, zwiększamy ryzyko, że klienci chętniej sięgną po produkty konkurencji, która zna się na danym zagadnieniu lepiej. Taką analizę konkurencji warto zlecić agencji marketingowej, np. agencji Reprise (https://reprise.pl/). Wachlarz jej usług w zakresie działań marketingowych jest naprawdę szeroki. Wszystko dzięki profesjonalnemu działowi strategii, który opracowuje strategie medialne, kreatywne i treści oparte na danych, analityce oraz ekspertyzie mediów efektywnościowych. Tworzą one Customer Flow i napędzają wyniki biznesowe.

Brak skupienia na potrzebach Twoich klientów

Co z tego, że stworzysz świetny przekaz, skoro nie przemówi on do właściwej grupy odbiorców? Marka nie może skupiać się na swoich potrzebach, a na potrzebach klientów. Bardziej niż fakt, od kiedy firma istnieje na rynku, istotne będzie dla nich to, jakie wymierne korzyści przyniesie im korzystanie z jej produktów bądź usług. Ze względu na dużą konkurencję należy więc kłaść nacisk na stosowanie języka korzyści i pokazanie, dlaczego produkty Twojej marki są unikalne i lepsze od tych konkurencyjnych. Stworzenie atrakcyjnej szaty graficznej nie wystarczy, by przykuć uwagę odbiorców – ważny jest dla nich sposób przekazu i komunikowania wykorzystywany przez daną firmę. Liczą oni na rzetelność bez nadmiernej drobiazgowości.

Brak mierzalnych celów – KPI

KPI to mierzalne cele kampanii. Jednym z często popełnianych w kampaniach marketingowych błędów jest brak umieszczenia w nich myśli przewodniej i głównego celu. Zaprojektowanie kampanii tylko dlatego, że robi to konkurencja, bądź ze względu na wolny budżet nie jest dobrym powodem. Działania marketingowe muszą być skonsultowane ze sprzedażą, ponieważ to właśnie ona stanowi siłę napędową zysku.

Brak monitorowania efektów działań kampanii

Po podjęciu decyzji o realizowaniu kampanii marketingowej trzeba być konsekwentnym w swoich działaniach. W tym celu konieczne jest ciągłe śledzenie wyników i analizowanie możliwości zmian, a nawet wcześniejszego skończenia kampanii, jeśli okazuje się, że nie przynosi oczekiwanych efektów. Nie wolno rozpocząć jednego działania i zacząć zajmować się innymi bez doprowadzenia go do końca. Nawet jeśli pomysł był dobry na początku, nie można go zostawić samemu sobie. To częsty błąd firm realizujących kampanie marketingowe. Może okazać się, że działanie, w które włożono duży budżet, nie generuje realnych korzyści. Tylko monitorowanie efektów na bieżąco daje możliwość prowadzenia kampanii w sposób efektywny, koncentrowania się na skutecznych formach i oszczędzenia czasu oraz pieniędzy.

Agencja Reprise zajmuje się marketingiem efektywnościowym globalnie. Reprise współpracuje z wiodącymi światowymi markami. Specjalizuje się w strategii, SEM, SEO i innych działaniach marketingowych, korzysta z najnowszych narzędzi i technologii. W związku z tym może wesprzeć lub wyręczyć klienta we wszystkich opisanych w artykule działaniach dotyczących prowadzenia kampanii marketingowych.