Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Materiały promocyjne i ulotki – skuteczna forma reklamy

infografika

Choć większość naszej rzeczywistości toczy się dziś w wirtualnym świecie, gadżety reklamowe, drukowane materiały promocyjne i tradycyjne ulotki wciąż cieszą się ogromną popularnością – za sprawą ich ogromnej, czasem wręcz zaskakujące siły oddziaływania.

Ponadczasowe materiały promocyjne – siła wpływu

W dobie cyfryzacji mogłoby się wydawać, że produkty takie jak materiały promocyjne straciły rację bytu. Nic bardziej mylnego – to wciąż atrakcyjne, popularne i bardzo chętnie wybierane gadżety, po które sięgamy bez względu na wiek i pozycję społeczną. Ich wielka siła oddziaływania ma jednak swoje psychologiczne uzasadnienie. Darmowe przedmioty, plakaty i katalogi traktujemy jak prezenty, a te zawsze budzą pozytywne skojarzenia. Dlaczego by więc z tego nie korzystać, szczególnie że wobec ogromnej skuteczności, to całkiem niedroga forma reklamy. Dobrze przygotowane materiały promocyjne mają ogromne znaczenie dla biznesów – zarówno już rozwiniętych, dużych działalności, jak i początkujących firm. Są też niezwykle tanie w dystrybucji, bo klienci nadzwyczaj chętnie zgłaszają się po nie sami.

Jak zaprojektować ulotkę reklamową, która przyciąga klientów?

Jednymi z najchętniej wybieranych materiałów promocyjnych od dziesiątek lat pozostają ulotki. Są tanie, efektowne i intrygujące, a dobrze zaprojektowane mogą działać cuda. Wszyscy, którym ta forma marketingu jest bliska, mają reklamową intuicję, pokłady kreatywności i zdolności plastyczne, mogą spróbować wykonać projekt ulotki samodzielnie. Jeśli jednak brakuje nam znajomości podstawowych programów graficznych i nie wiemy zbyt dużo na temat zagadnień przygotowania ilustracji do druku, łatwo nie będzie. Gdy zastanawiasz się, jak zrobić ulotkę reklamową, pamiętaj przede wszystkim o nienachalnym, aczkolwiek przyciągającym uwagę wzornictwie i intrygującej treści. Przyda się również forma, która pomieści wszystkie ważne informacje. Doskonale sprawdzą się wysokiej jakości zdjęcia, czytelna czcionka i atrakcyjne, dopasowane do stylu całości ilustracje. Jeśli zależy nam na zawarciu pojemnych znaczeniowo treści w miłej dla oka formie, warto rozważyć ulotki dwustronne z infografiką.

Co to jest infografika i dlaczego jest tak skuteczna?

Co to jest infografika i jak to się dzieje, że klienci tak chętnie sięgają po ulotki, informatory i broszury z tego typu nadrukiem? Odpowiedź jest stosunkowo prosta – to połączenie grafiki z informacją, czyli niejako obrazowe wytłumaczenie skomplikowanych treści. Popularność tego typu formy wynika przede wszystkim z jej intuicyjności. Wystarczy rzut oka, by zrozumieć, co autor miał na myśli. Zamiast wertować gęsto zadrukowane tekstem strony i głowić się nad znaczeniem fachowych terminów, dostajemy do ręki kolorowy obrazek, który wszystko wyjaśnia. Umieszczenie kolorowych wykresów i przeskalowanych geometrycznych figur, które tworzą lekką w odbiorze całość, sprawia, że klient chętniej bierze do ręki wręczany mu materiał promocyjny. Szybciej też zapoznaje się z jego treścią i częściej korzysta z budzącej zaufanie, zaprezentowanej oferty.

Efektywny i twórczy projekt oklejenia samochodu

Obok ulotek, katalogów i gadżetów równie efektywnym sposobem na reklamę o całkiem dużym zasięgu jest zadrukowanie auta marketingową treścią. Mając do dyspozycji atrakcyjny projekt oklejenia samochodu, w krótkim czasie możemy stać się posiadaczami mobilnego banera, który przyciąga i skupia uwagę wszędzie, gdzie się pojawi. Jeśli zadbaliśmy o efektowną grafikę i trafiające w sedno teksty, skuteczność reklamy mamy gwarantowaną – i to bez dodatkowego angażowania sił i ludzi w działania promocyjne. Wystarczy nanieść folię z wydrukami na samochód marketingowca lub właściciela biznesu, by w krótkim czasie o istnieniu marki dowiedziało się pół miasta. Jeszcze lepiej, jeśli okleimy kilka aut, szczególnie wykonujących wiele (nie tylko miejskich) kursów każdego dnia. Świetnej jakości, wyjątkowe i absolutnie unikatowe projekty naklejek na samochód można zamówić w studiu graficznym Fesido.