Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej przeznaczonej dla firmy to ważne zadanie. Podobnie jak w przypadku sklepów internetowych, nasza obecność w sieci powinna pomóc nam pozyskiwać nowych klientów. Aby to osiągnąć, musimy wykonać odpowiednie kroki, a następnie systematycznie powtarzać niektóre czynności, by algorytmy Google o nas „nie zapomniały”. Na co zwrócić uwagę gdy chcemy pozycjonować naszą stronę? Jak pojawiać się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania? Co należy wiedzieć o pozycjonowaniu, zanim się za nie zabierzemy i jak wybrać agencję kreatywną?
- Pozycjonowanie stron www – czym jest?
- Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
- Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej jest ważne?
- Jak przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej?
- Na co zwrócić uwagę wybierając agencję kreatywną do pozycjonowania?
Pozycjonowanie stron WWW – czym jest?
Internet to bardzo potężne narzędzie dla biznesu, z pomocą którego możemy nie tylko informować i szerzyć wiedzę na temat naszych produktów czy usług, ale także jesteśmy w stanie aktywnie wykorzystać je do poszukiwania nowych klientów. Co więcej, o ile nasza działalność nie jest zależna od lokalizacji, promując się w sieci mamy, szansę zdobyć zasięg globalny, a nie tylko krajowy. Jednak aby mogło się to stać, musimy w jakiś sposób pokazać naszą firmę. Pozycjonowanie strony jest właśnie procesem, którego główny cel to wypromowanie naszej strony w wyszukiwarce Google, co z kolei przekłada się na więcej kliknięć w link do niej prowadzący.
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Aby strony internetowe były atrakcyjne dla odbiorcy, musimy spełnić dwa podstawowe warunki: zadbać o ich wygląd oraz umieszczone treści, a także pilnować, by witryna działała szybko i sprawnie, bez konieczności nadmiernego czekania na załadowanie wszystkich jej elementów. Dlatego też jednym z pierwszych działań, jakie warunkuje skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, jest to, aby zadbać o jej optymalizację. Powinniśmy przypilnować, by od strony technicznej witryna działała sprawnie, aby jej działanie można było określić jako user friendly, a także by jej wygląd i szablon graficzny wpisywały się w aktualnie panujące trendy graficzne. Gdy już mamy te podstawy, kolejnym etapem jest rozpoczęcie dodawania treści, które z jednej strony będą atrakcyjne dla użytkownika – tak, aby ten chciał zostać i się z nimi zapoznać – a z drugiej wpasują się w algorytmy, które wyszukiwarka Google wykorzystuje do wyświetlania odpowiedzi na zadawane jej pytania. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie: ks.pl/pozycjonowanie-stron.
Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej jest ważne?
Najważniejszym zadaniem naszej firmowej strony internetowej jest pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. W związku z tym powinniśmy traktować ją jak rozszerzoną, interaktywną wersję naszej wizytówki. Pozycjonowanie strony jest formą dbania o to, aby owa „wizytówka” znalazła się przed oczami możliwie jak największej ilości osób. Co więcej, jest to działanie, które możemy przeprowadzić bardzo niewielkim kosztem, bez konieczności inwestowania w reklamę. Z drugiej strony jedna, jeżeli będziemy chcieli wdrażać później inne strategie marketingowe, to dobrze pozycjonowana strona jest do tego idealnym punktem wyjścia.
Jak przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej?
Optymalizacja strony pod względem technicznym powinna być pierwszą rzeczą, jaką wykonamy w procesie pozycjonowania. Dopiero gdy mamy pewność, że nasza witryna działa tak, jak powinna, możemy zacząć tworzyć treści niezbędne, by pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Pamiętajmy przy tym, że w pozycjonowaniu stron www nie należy się spieszyć – jest to proces długoterminowy, który wymaga cierpliwości i regularnego zaangażowania. Naszym podstawowym zadaniem powinno być regularne umieszczanie dobrych treści na stronie, wyposażonych w interesujące nas słowa kluczowe. Z czasem sami zauważymy różnicę i powolne awansowanie na liście stron wyświetlających się po wpisaniu określonego hasła. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu, ale osiągnięty rezultat również jest dość trwały. Jeżeli nie wiemy, jak tworzyć interesujące i ciekawe treści, warto podjąć współpracę z zespołem specjalistów.
Na co zwrócić uwagę wybierając agencję kreatywną do pozycjonowania?
Zdecydowanie się na wsparcie ze strony agencji interaktywnej jest bardzo dobrym pomysłem, jeżeli sami nie wiemy, jak szukać najlepszych dla nas słów kluczowych, korzystać z Google Search Console czy zadbać długoterminowo o pozycjonowanie strony www. Wybierając, powinniśmy zwrócić uwagę na to, jak działa dana agencja, czy ma doświadczenie w pozycjonowaniu branży, w której działamy, a także czy będzie w stanie wykonać dla nas także inne działania marketingowe w przyszłości. Dobrym pomysłem jest poszukanie zespołu specjalistów, którzy cieszą się dobrą opinią od obecnych lub byłych klientów – dzięki temu nie będziemy musieli martwić się, czy nasze cele zostaną osiągnięte.