Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Pozycjonowanie long tail – skuteczne SEO dla sklepów internetowych

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga podjęcia działań, mających na celu przyciągnięcie jak największej liczby kupujących. Szeroki asortyment produktów ani nawet konkurencyjne ceny nie gwarantują jednak sukcesu w biznesie. Widoczne efekty przynosi m.in. pozycjonowanie sklepów internetowych.

Optymalizacja sklepów internetowych

Pozycjonowanie branży e-commerce musi być poprzedzone wykonaniem audytu sklepu internetowego. Do najczęstszych błędów w tego typu serwisach należą m.in.:

  • duplikacja treści,
  • nieodpowiednia struktura serwisu,
  • niewłaściwa struktura adresów URL.

Audyt SEO sklepu internetowego pozwala zoptymalizować serwis w taki sposób, aby nie występowały w nim błędy techniczne, a każdy z występujących w nim produktów został przedstawiony w jak najbardziej merytoryczny i chwytliwy sposób.

Pozycjonowanie long tail (szerokie) – zapytania z “długim ogonem”

Dla sklepów internetowych wykorzystywane jest pozycjonowanie kluczowych fraz ogólnych, ale skuteczniejsze wydaje się być pozycjonowanie long tail. Sprecyzowane frazy produktowe dają możliwość dotarcia do odbiorców, poszukujących konkretnych artykułów, a co za tym idzie – zwiększenia prawdopodobieństwa zakupów. Średnia długość fraz, wpisywanych przez internautów w wyszukiwarce, nieustannie rośnie, dlatego też pozycjonowanie long tail musi być ukierunkowane na szczegółowe cechy konkretnego produktu. Pozycjonowanie szerokie wpisuje się niejako w potrzeby internauty poprzez udzielenie mu konkretnej odpowiedzi. Frazy long tail w przypadku sklepów internetowych mogą koncentrować się na rozwiązywaniu problemów i wątpliwości użytkownika, odpowiadając nawet na najprostsze pytanie.

Zalety pozycjonowania long tail dla sklepów internetowych

Pozycjonowanie szerokie przynosi widoczne rezultaty, szczególnie w przypadku rozbudowanych serwisów o złożonej strukturze – sklepów internetowych, serwisów informacyjnych czy portali branżowych. Do najważniejszych korzyści, wynikających z pozycjonowania long tail, zalicza się:

  • niższą konkurencyjność słów kluczowych,
  • dotarcie do sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców,
  • mniejszy współczynnik odrzuceń,
  • wyższą konwersję,
  • wysoką stabilność osiągniętych efektów,
  • wzrost wartościowego ruchu na stronie.

Czy warto pozycjonować sklepy internetowe?

Odpowiedź brzmi: oczywiście tak. Na przestrzeni lat branża e-commerce urosła w siłę, a polski rynek handlu internetowego znacznie zwiększył swoją dynamikę. Szacuje się, że połowa polskich użytkowników internetu robi zakupy online. Taka sytuacja sprawia, że konkurencja wśród sklepów internetowych jest ogromna. Stabilna, wysoka pozycja Twojego serwisu w wyszukiwarce Google gwarantuje wyróżnienie na tle konkurencji i stanowi szansę na zwiększenie udziałów w rynku. Pozycjonowanie sklepów internetowych to korzystna forma reklamy, która pomoże zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki w sieci. Dodatkowo wpływa na wzrost konwersji, a to oznacza, że internauci, którzy odwiedzają Twój sklep, z większym prawdopodobieństwem dokonają zakupu.

Zobacz ofertę pozycjonowania w Warszawie: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/warszawa/