Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Pozycjonowanie stron internetowych – czy wciąż warto to robić?

Pozycjonowanie stron internetowych

Ostatnie lata związane z pandemią przełożyły się na zmianę zachowań społeczeństwa. Internet, który już wcześniej zbliżał się do zostania najważniejszym medium, obecnie już zyskał to miano – gazety i radio już dawno zdecydowanie straciły na popularności, a telewizja zwłaszcza wśród młodego pokolenia regularnie traci odbiorców. Internet zaś się umacnia i dlatego warto wykorzystać jego możliwości pod każdym względem. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się odświeżyć swoje strony internetowe, a także zadbać o zdobycie nowych odbiorców.

Jak zdobywać nowych odwiedzających stronę internetową?

Oczywiście szansa, że internauta zupełnie przypadkowo trafi właśnie na naszą stronę internetową, jest bardzo mała – najczęściej szuka on czegoś konkretnego i być może odpowiedź znajduje się właśnie na naszej witrynie – ta jednak powinna wyświetlić się internaucie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, aby użytkownik ją w ogóle zauważył. Aby się tam znaleźć, należy pozycjonować własną stronę internetową. To zatem podstawowy sposób na zdobycie nowych odwiedzających.

Pozycjonowanie strony internetowej można przeprowadzać samodzielnie – w Internecie dostępnych jest bowiem wiele porad związanych z tym tematem, jednak należy wiedzieć, że jest to zadanie wymagające. Nie wystarczy bowiem jedno działanie – pozycjonowanie to szereg działań prowadzonych równolegle i rozłożonych odpowiednio w czasie. Do tych działań zalicza się między innymi optymalizacja strony internetowej pod kątem wybranych słów kluczowych, tworzenie wartościowych treści ze słowami kluczowymi, które trafią na witrynę, budowanie linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego; i tak dalej. Nic więc dziwnego, że większość osób zainteresowanych zamiast samodzielnej pracy nad zdobyciem jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google decyduje się na wsparcie profesjonalistów.

W przypadku pozycjonowania pomóc może nam między innymi Kolabo IT, agencja SEO, która posiada już kilkuletnie doświadczenie w tym temacie. Zaangażowani pozycjonerzy są na bieżąco z nowinkami branżowymi oraz zmianami w algorytmie Google, dlatego korzystając z tych usług, możemy mieć pewność, że wkrótce nasza witryna osiągnie wysokie miejsce w wynikach organicznych. Oczywiście działania związane z pozycjonowaniem nie są prowadzone po omacku – wcześniej konieczne jest bowiem przeprowadzenie audytu SEO oraz audytu technicznego witryny, a na podstawie tych analiz tworzy się strategię SEO, dopasowaną indywidualnie pod konkretną stronę www. Postępowanie zgodnie ze strategią sprawia, że oczekiwane efekty są możliwe do uzyskania, choć wymaga to czasu. Warto bowiem wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie potrzebuje nawet pół roku do zdobycia wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Czy warto wciąż pozycjonować swoją stronę internetową? Oczywiście tak. Z prostej przyczyny – konkurencja też to robi, prawdopodobnie pozycjonuje się na te same słowa kluczowe, dlatego nasze działania powinny być przemyślane oraz wdrażane z pełnym profesjonalizmem, abyśmy to my zdobyli wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania niż konkurencja.