Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Pozycjonowanie stron SEO lokalnie – zlecić agencji czy robić samemu?

Czym jest pozycjonowanie lokalne strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne, czyli local SEO, to zbiór działań mających na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania, które nastawione są na zwracanie wyników ściśle związanych z daną lokalizacją. W prostych słowach pozycjonowanie lokalne ma przekładać się na to, że użytkownik wyszukujący danej usługi czy sklepu, otrzyma wyniki dopasowane do miejsca, w którym się znajduje, lub nazwy miasta dopisanej do zapytania np. serwis komputerowy Poznań.

Wzrost ruchu na skutek pozycjonowania strony lokalnie

Dlaczego warto pozycjonować lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne, w przeciwieństwie do SEO nastawionego na pozycje w wynikach ogólnych skupia się na tym, aby zwiększyć ilość sprzedaży stacjonarnej, a przy tym zmniejszyć koszt pozyskania klienta.

Pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do klientów w Twojej okolicy

Pierwszą i główną korzyścią, jaką daje pozycjonowanie lokalne, jest wyświetlanie Twojej strony użytkownikom mieszkającym lub znajdującym się niedaleko punktu stacjonarnego. Przykładowo osoba, która szuka sklepu dla biegaczy w wyszukiwarce Google, jako pierwsze otrzyma wyniki regionalne, dopasowane do jej lokalizacji.

Pozycjonowanie to najtańsza forma reklamy

Dobrze prowadzona strategia pozycjonowania lokalnego, pozwala obniżyć koszty reklamy. Jeśli Twoja firma wyświetla się w czołówce wyników wyszukiwania lokalnego, nie musisz stosować dodatkowych reklam — w tym Google Ads.

Google wyświetla wyżej wyniki z lokalnego rynku dla regionalnych zapytań

Pozycjonowanie na daną frazę ogólną, zawsze będzie mniej wartościowe w wynikach wyszukiwania Google, niż te dopasowane lokalnie. Nawet jeśli dana firma ma pozycję numer 1 na dane zapytanie, to dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, Twoja strona może zostać wyświetlona nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne i wizytówki Google Maps, to nierozłączna para

Odpowiednie skonfigurowanie wizytówki i połączenie jej ze stroną, to jedna z podstaw sprawnej strategii pozycjonowania lokalnego. Dobrze przygotowana wizytówka świetnie wpływa na wyniki wyszukiwania. Działa to w obie strony, ponieważ pozostałe działania związane z local SEO sprawią, że Twoja wizytówka będzie wyświetlała się w pierwszej kolejności.

Wizerunek eksperta na rynku lokalnym

Algorytmy Google od jakiegoś czasu doceniają treści na stronach, które w swojej dziedzinie uchodzą za eksperta. Dlatego tak ważne jest publikacja odpowiednio przygotowanych treści i budowanie wizerunku, który ma z daleka pokazywać Twoje doświadczenie, ale również gotowość do dzielenia się wiedzą.

To wszystko w połączeniu z dużą widocznością w Google sprawia, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna. Dzięki temu większa ilość użytkowników zaufa Twojej ofercie i dokona zakupu.

Wyniki pozycjonowania lokalnego strony internetowej

Na co trzeba uważać, pozycjonując stronę lokalnie?

Nie wszystkie linki poprawiają pozycję w wyszukiwarce

Przede wszystkim należy unikać podejścia, które zakłada, że im większa ilość linków kierujących do Twojej strony, tym lepiej. Odnośniki z kiepskiej jakości stron i spamerskich katalogów prędzej poskutkują obniżeniem pozycji w wyszukiwarce, a nawet wyrzuceniem jej z wyników, niż przełożą się wyższe pozycje.

Pozycjonowanie lokalne wymaga regularności działań

Pozycjonowanie wymaga skrupulatności i regularności. Zarówno w kontekście monitorowania wyników naszych działań, wprowadzania na bieżąco drobnych zmian (np. w tagach tytułowych), ale również ciągłych publikacji wartościowych treści. Raz osiągnięta pozycja może mieć długofalowy wpływ, jednak pozostawiona sama sobie, narażona jest na spadki, poprzez działania konkurencji.

Koszty publikacji tekstów są wyższe dla klientów indywidualnych

Często w odniesieniu do pozycjonowania, mówi się, że co tanie to drogie. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Jednym z przykładem mogą być koszty związane z publikacjami sponsorowanymi. Oszczędzając na kosztach obsługi agencji, musimy liczyć się z wyższymi kosztami publikacji. Dlaczego? Agencja dokonuje zakupów „hurtowych”, przez co może liczyć na duże rabaty.

Tworzenie treści pod pozycjonowanie lokalne jest czasochłonne

Ostatnie aktualizacje algorytmów Google dają nam jasny sygnał: treść ma kluczowe znaczenie. Właśnie dlatego pozycjonując strony, musimy tworzyć artykuły i opisy, które będą wartościowe i to nie tylko z punktu widzenia algorytmów, ale przede wszystkim użytkowników. Tworzenie takich treści wymaga doświadczenia i jest czasochłonne.

Zlecić pozycjonowanie lokalne agencji SEO czy pozycjonować samemu?

Zastanawiasz się, czy warto spróbować pozycjonować stronę lokalnie na własną rękę? Może wciąż nie jesteś przekonany, czy działania agencji SEO na pewno przełożą się na korzyści dla Twojej firmy? Właśnie dlatego przygotowaliśmy małe porównanie.

Samodzielne pozycjonowanie — plusy:

  • Najlepiej znasz swoją firmę, to co się w niej dzieje oraz potrzeby biznesowe.
  • Nauczysz się wielu nowych rzeczy

Samodzielne pozycjonowanie — minusy:

  • Twój sukces w pozycjonowaniu zależy całkowicie od zdobytych przez Ciebie umiejętności i wiedzy.
  • Wyniki pozycjonowania pojawią się dopiero po dłuższym czasie.
  • Popełnisz podczas nauki sporo błędów, które mogą wpłynąć na wysokość pozycji w wyszukiwarce.
  • Pozorna oszczędność — pozycjonowanie na własną rękę może okazać się droższe niż we współpracy z agencją.

Współpraca z agencją SEO — plusy:

  • Obszerna wiedza i doświadczenie specjalistów agencji do Twojej dyspozycji.
  • Zaawansowane narzędzia dla pozycjonerów, z których korzystają agencje.
  • Oszczędność czasu — z Twojej strony ogranicza się to do ustalenia priorytetów i fraz, a później sprawdzania raportów skuteczności.
  • Współpraca z agencją tańsza niż samodzielne, a tym bardziej niż zatrudnienie specjalisty SEO.
  • Agencje na bieżąco śledzą zmiany w algorytmach i dostosowują swoje działania.

Współpraca z agencją SEO — minusy:

  • W przeciwieństwie do zatrudnionego specjalisty SEO agencja zajmuje się pozycjonowaniem wielu firm.

Jak wybrać agencję SEO, by skutecznie pozycjonować lokalnie stronę?

Jak wybrać agencję SEO, która spełni Twoje oczekiwania i sprawi, że pozycja witryny będzie rosnąć i generować większą sprzedaż?

„Przede wszystkim należy wybrać zespół specjalistów, który zajmie się pozycjonowaniem lokalnym z indywidualnym podejściem do klienta. Jedną z podstawowych zasad współpracy powinna być konieczność bliższego poznania. Właśnie dlatego w agencji SEO Before After zajmującej się m. in. pozycjonowaniem stron w Poznaniu specjaliści, zanim zaproponują konkretne rozwiązania, przedyskutują z Tobą cele biznesowe, dostępny budżet, przeprowadzą audyt Twojej strony, ale także konkurencji. W ten sposób tworzymy brief, który określi dalsze kroki. Nie bez znaczenia będzie również stały monitoring, raporty działań, a także dostarczane na bieżąco rekomendacje, których wdrożenie zwiększy efektywność pozycjonowania i pozwoli wykorzystać nowe szanse” – mówi Kamil Winiszewski, założyciel agencji SEO Before After.

Lokalne pozycjonowanie strony internetowej

Powiązane artykuły

O domenach internetowych wiedzą wszystko – wywiad z przedstawicielem home.pl

teoriabiznesu.pl

Artykuły sponsorowane – czym są i czy warto w nie inwestować?

teoriabiznesu.pl

Jak dotrzeć do klientów w czasie pandemii

teoriabiznesu.pl