Z pozoru nieistotne błędy, zignorowanie niektórych działań lub ich niepoprawne wykonanie mogą w skuteczny sposób uniemożliwić zwiększenie widoczności strony www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na drodze do sukcesu może nam stanąć także złe rozumienie procesu pozycjonowania. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?
Źle dobrane słowa kluczowe
Wiele osób dobiera słowa kluczowe, na które chce pozycjonować stronę, w pospiechu i bez odpowiedniej analizy. Skutek? Zwiększanie widoczności na frazy kluczowe, których nikt nie szuka, na frazy, które nie pasują do oferty bądź na bardzo konkurencyjne zapytania.
Dobór fraz to jedno z najistotniejszych działań. Warto przeprowadzić research, sprawdzić w odpowiednich narzędziach konkurencyjność frazy i liczbę miesięczną liczbę wyszukiwań.
Jeśli mamy problem z doborem fraz, zdajmy się specjalistów. Przeprowadzą oni research, przeanalizują specyfiką naszej branży oraz działania konkurencji, sprawdzą, czego szukają nasi potencjalni klienci i zaproponują odpowiednie rozwiązanie.
Duplikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Duplikacja zewnętrza to kopiowanie treści ze stron konkurencji, ze stron producenta. Takie działanie będzie miało negatywny wpływ na widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Algorytm Koliber premiuje unikalne, wartościowe teksty. Strony ze skopiowanymi treściami zajmują pozycje na końcu rankingu.
O ile wiele osób zdaje sobie sprawę, że duplikacja zewnętrzną jest wysoce niepożądanym działaniem, tak wiele osób zapomina o duplikacji wewnętrznej. O duplikacji wewnętrznej mówimy w przypadku kopiowania treści w obrębie jednej strony. Nie wykorzystujemy więc tych samych treści na kilku podstronach naszej witryny.
Warto poświęcić czas lub skorzystać z pomocy copywritera i przygotować treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, z nagłówkami, zawierające najważniejsze dla użytkownika informacje.
Brak linkowana lub nieprawidłowe linkowanie
Wysokiej jakości linki to sposób, by zwiększyć wiarygodność strony www i zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Linki kiepskiej jakości to natomiast droga do utraty pozycji w wynikach wyszukiwania.
Wiele osób, zwłaszcza właściciele witryn, którzy samodzielnie pozycjonują stronę, koncentruje się na liczbie linków. To błąd. Google docenia strony, do których prowadza linki z różnych źródeł (portale, strony partnerów, katalogi firm, wpisy w mediach społecznościowych), z miejsc z wysokim autorytetem, z dużą liczbą domen referencyjnych. Profil linków powinien być naturalny, liczba odnośników powinna wzrastać systematycznie.
Brak optymalizacji prędkości ładowania
Prędkość ładowania to czynnik, o którym zawsze powinniśmy pamiętać. Zbyt długi czas oczekiwania, aż strona www będzie w pełni interaktywna to czynnik odstraszający klientów i wpływający na obniżenie pozycji w rankingu Google.
Na zmniejszenie prędkości wpływają różne czynniki, na przykład publikacja zdjęć bez uprzedniej kompresji, zbyt duża liczba niepotrzebnych wtyczek, niezoptymalizowany kod strony.
Brak optymalizacji pod standardy UX
Strona www, która jest widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania ma nam pomóc w dotarciu do klienta. Pamiętać jednak musimy, że klient, gdy już odwiedzi naszą stronę, musi być zadowolony z tego, co na niej zobaczy. Inaczej szybko ja opuści i z pewnością nie dokona konwersji.
Powinniśmy więc nie tylko zadbać o design i funkcjonalność strony, ale na bieżąco analizować zachowanie użytkowników, sprawdzić jakie informacje są dla nich najcenniejsze, a jakie nie są dla nich interesujące.
Pozycjonowanie strony www ‒ o czym jeszcze pamiętać?
To oczywiście nie wszystkie błędy, jakie popełniane są podczas pozycjonowania stron i sklepów internetowych. O czym jeszcze powinniśmy pamiętać?
- atrybuty ALT, prawidłowe nazwy grafik,
- przyjazne adresy URL (np. https://1stplace.pl/pozycjonowanie/),
- meta dane (meta tytuł i meta opis) zawierające ważne słowa kluczowe, a jednocześnie zachęcające użytkownika do odwiedzenia strony www,
- certyfikat SSL (bez niego nasza strona zostanie uznana za niebezpieczną),
- analiza efektów i optymalizacja działań.
Warto także zadbać o:
- Dodatkowe funkcjonalności, na przykład integrację z mediami społecznościowymi, portalami aukcyjnymi, porównywarkami cen.
- Formularz kontaktowy, za pomocą którego klienci będą mogli bez problemów skontaktować się z naszą firmą.
- Ciekawy design strony, wyróżniający sie na tle konkurencji.
Bardzo istotne jest również to, abyśmy korzystali wyłącznie z metod White Hat SEO. Czy z uczciwych, zalecanych przez Google technik, dzięki którym widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wzrośnie.
Pozycjonowanie strony www z 1stplace.pl
Jak widać, pozycjonowanie strony www to wieloetapowy proces, wymagający przeprowadzania działań zarówno w obrębie strony www, jak i poza witryną. Samodzielne pozycjonowanie, zwłaszcza jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy, może mieć kiepskie rezultaty. Dobrze więc skorzystać z pomocy specjalistów. Wszystkim zainteresowanym polecamy agencję e-marketingową 1stplace.pl. 1stplace.pl w pierwszej kolejności przeprowadza analizę strony www i opracowuje indywidualną strategię działań. Zakres usług dostosowywany jest do specyfiki branży i potrzeb klienta.