Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Na czym polega pozycjonowanie szerokie i jaki jest jego potencjał?

pozycjnowanie

W poniższym artykule przyjrzymy się na czym polega pozycjonowanie szeroki oraz jaki drzemie w tym potencjał.

Pozycjonowanie szerokie to szereg działań, które polegają na promocji w Internecie precyzyjnych fraz, składających się z wielu słów. Sprawdza się ono przede wszystkim w przypadku sklepów online oraz rozbudowanych portali i serwisów. Dowiedz się, na czym dokładnie polega tego typu pozycjonowanie oraz jaki potencjał za sobą niesie.

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie (tzw. „długi ogon”, long tail) to promocja mająca na celu wypozycjonowanie w Google wielu precyzyjnie dobranych słów kluczowych. Frazę tworzą tutaj nie pojedyncze słowa, ale zestawienie wielu wyrazów (od kilku nawet do kilkunastu), które w precyzyjny sposób opisują szczegółowe parametry, cechy, wyróżniki czy wygląd oferowanych produktów.

Specyfika pozycjonowania typu long tail

Podstawą pozycjonowania long tail jest przygotowanie rozbudowanego serwisu pod kątem fraz wybranych do kampanii. Warto wykorzystać nie tylko narzędzia analityczne (np. Google Search Console, Google Analytics), ale także wiedzę właściciela sklepu, który doskonale zna branżę i preferencje swoich Klientów. Dobre słowa kluczowe z „długiego ogona” powinny być maksymalnie precyzyjne. Użytkownicy są coraz bardziej świadomi, dlatego dokładnie opisują, czego dokładnie poszukują (np. wpisują kolor i markę butów). To naturalne zachowanie warto wykorzystać podczas doboru fraz pod pozycjonowanie long tail.
Należy pamiętać, że działania muszą obejmować pozycjonowanie strony głównej oraz poszczególnych podstron. W przypadku sklepu internetowego, tworzone są oddzielne podstrony dla konkretnych kategorii asortymentowych. Poszczególne kategorie produktów można podzielić na bardziej szczegółowe – np. buty damskie na: buty sportowe, sandałki, czółenka, botki, klapki itp. Wszystkie działy należy wzbogacić treścią z frazami kluczowymi. Ważne jest, aby algorytmy wyszukiwarki „odczytały”, że w poszczególnych podkategoriach rzeczywiście znalazła się wartościowa treść, która odpowiada na zapytanie użytkownika.

Jak przebiega pozycjonowanie szerokie?

Przebieg pozycjonowania szerokiego jest podobny do tradycyjnego. Działania powinny obejmować:

  • •ptymalizację strony – poprawę błędów technicznych zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów, analizę serwisu i sprawdzenie zawartości tekstowych poszczególnych podstron pod kątem wybranych fraz, zastosowanie znaczników semantycznych,
  • przygotowanie linków wewnętrznych – warto połączyć poszczególne sekcje witryny, opisy produktów i kategorii z poradnikami zamieszczonymi na stronie,
  • linkowanie zewnętrzne – pozyskanie linków z wartościowych witryn prowadzących do poszczególnych sekcji serwisu (strony głównej, kategorii, konkretnych produktów),
  • stworzenie wartościowego contentu – blog firmowym z poradnikami to nie tylko sposób na umieszczenie dodatkowych fraz kluczowych, ale także możliwość zdobycia naturalnych linków zewnętrznych (gdy artykuł zostanie udostępniony np. na Facebooku czy w portalu tematycznym).

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania szerokiego?

Ten rodzaj marketingu online doskonale sprawdza się dla sklepów internetowych, ponieważ pozwala wybrać wiele różnych słów kluczowych, które bardzo dokładnie odzwierciedlają zapytania wpisywane przez Internautów w pasek wyszukiwarki. W kampaniach nacisk kładzie się zwykle nie na kilka, ale bardzo dużo różnych fraz (dla większych sklepów z rozbudowanym asortymentem może to być nawet kilka tysięcy różnych słów).
Frazy z „długiego ogona” pozwalają szybciej zdobyć wysoką pozycję w wynikach SERP, ponieważ z reguły są mniej konkurencyjne. W ten sposób można dość szybko zwiększyć ruch na stronie, a jednocześnie przyciągnąć na nią użytkowników, którzy rzeczywiście są zainteresowani konkretnymi produktami. Taki ruch lepiej przekłada się na konwersję niż użytkownicy trafiający do sklepu internetowego po wpisaniu fraz ogólnych, którzy niekoniecznie są skłonni do zakupów.

Powiązane artykuły

O aktualizacji algorytmu Google i różnych wersjach strony opowiada Justyna Zienkiewicz

teoriabiznesu.pl

SEO poradnik dla początkujących? To nie takie trudne!

teoriabiznesu.pl

O domenach internetowych wiedzą wszystko – wywiad z przedstawicielem home.pl

teoriabiznesu.pl