Pomysł na biznes – biznes plan, franczyza
pozycjnowanie
  • Start
  • Internet
  • Pozycjonowanie w 2018 roku – na co zwrócić uwagę
Internet

Pozycjonowanie w 2018 roku – na co zwrócić uwagę

Prowadząc stronę internetową staramy się zwrócić uwagę na to, aby była jak najlepiej widziana „oczami” wyszukiwarki internetowej jaką jest Google. Wahania pozycji na poszczególne frazy mogą spędzać sen z powiek właścicielom sklepów internetowych, m.in. ze względu na zmniejszenie sprzedaży produktu. W ciągu ostatnich 5 lat bardzo wiele zmieniło się, jeśli chodzi o wytyczne dotyczące pozycjonowania stron.

W poprzednich latach szczególną uwagę zwracano na odpowiednie linkowanie, wysokiej jakości teksty czy mobilność strony. W zeszłym roku jeszcze większy nacisk kładziono na używanie certyfikatów SSL, a co za tym idzie protokołu https ( o stosowaniu certyfikatów SLL i przejściu z http na https przeczytamy w osobnym artykule ).

Firma Google zawsze zaznaczała, jak duże znaczenie ma dostosowywanie stron do użytkownika, a nie do ich algorytmu. Wszelkie próby manipulowania wynikami poprzez umieszczanie ukrytych treści, lub niskiej wartości linki prowadzące do naszej strony mogą zaszkodzić naszej witrynie.

Wiele artykułów opisujących czynniki rankingowe w 2018 roku przedstawiają je jako coś nowego. Jednak większość z nich była już od dawna wyznacznikiem, czy nasza strona jest przyjazna dla wyszukiwarki.
Publikowanie treści wysokiej jakości , już od dawna było wysoko premiowane przez Google i stanowiły jeden z głównych czynników, przez które nasza strona mogła piąć się po pierwsze miejsca. Treści muszą być tworzone pod użytkownika, czyli zawierać cenne lekcje, które zostaną wykorzystane i przekazane dalej. Przyczyni się to także do zmniejszenia współczynnika odrzuceń i zwiększenia czasu spędzonego na naszej stronie ( który jest jednym z ważnych wyznaczników rankingowych ).

dostosowanie naszej strony do urządzeń mobilnych, oraz skrócenie jej czasu wczytywania na tych urządzeniach. Im wolniej ładuje się Twoja strona, tym więcej odwiedzających opuści ją zanim się w pełni załaduje.

Kolejnym ważnym czynnikiem, który już od dawna miał znaczenie, jest dostosowanie naszej strony do urządzeń mobilnych, oraz skrócenie jej czasu wczytywania na tych urządzeniach. Im wolniej ładuje się Twoja strona, tym więcej odwiedzających opuści ją zanim się w pełni załaduje. Spróbuj zoptymalizować swoją stronę np. poprzez kompresję obrazów.

Podobnie jak latach poprzednich, zadbaj o dobre linkowanie, oraz o meta dane na swojej stronie. Umieść kluczowe słowa w znaczniku h1, a tytułem nakreśl o czym jest artykuł. Staraj się używać słów kluczowych, ale nie przesadzaj z ich ilością.

Powiązane artykuły

Poprawiamy jakość obsługi klienta cz 2

teoriabiznesu.pl

Poprawiamy jakość obsługi klienta – analiza ruchu i społeczność

teoriabiznesu.pl

Jak pozycjonować firmę w Google ?

teoriabiznesu.pl