Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Rodzaje prezentacji produktu na Allegro

Rodzaje prezentacji produktu na Allegro

Sprzedawanie na Allegro bez odpowiedniej prezentacji produktu może być wyzwaniem, zwłaszcza w porównaniu do możliwości, które oferują własne sklepy internetowe. Jednak, korzystając z opcji wielowariantowości oferowanej przez platformę, sprzedawcy mogą znacząco zwiększyć atrakcyjność swoich ofert oraz szanse na konwersję. W niniejszym artykule omawiamy, jak wielowariantowość może zmienić sposób, w jaki Twój produkt jest prezentowany, przyciągając więcej klientów i zwiększając widoczność oferty na tle konkurencji.

Rodzaje prezentacji produktu na Allegro

W porównaniu do własnego sklepu internetowego Allegro nie daje dużej możliwości dostosowania szablonu ofertowego. Mimo to można go nieco urozmaicić, korzystając ze specjalnego narzędzia, jakim jest wielowariantowość Allegro. Opcja ta głównie modyfikuje sposób prezentacji asortymenty, ale nie tylko. Co równie ważne zwiększa szansę na konwersję.

Jak prezentuje się produkt na Allegro?

Każda oferta Allegro wygląda mniej więcej tak samo jeśli chodzi o szablon. Jest to spowodowane wymaganiami portalu. Na samej górze karty produktowej znajduje się tytuł i ocena produktu przez kupujących, nieco niżej – galeria zdjęć, po prawej – cena oraz przycisk umożliwiający zakup, niżej – podobne oferty, parametry towaru oraz opis. 

Spośród wszystkich tych elementów jedynie sekcja opisu pozwala na pewną kreatywność. Sprzedawcy mogą na jej obszarze korzystać z różnych wielkości czcionek, pogrubień oraz określonych emoji. Mają także możliwość wybrania układu – składającego się z jednej lub dwóch kolumn.

Jak podała naszej redakcji agencja Pirk Spark, zajmująca się reklamą i marketingiem na Allegro i tegoroczny oficjalny ‘Allegro Ads Partner Quality Champion 2024’ –, również wielowariantowość może zostać użyta do zróżnicowania prezentacji produktu. W zależności od cech łączonych produktów oferta będzie wyświetlać się kupującym w inny sposób – w dodatku już w prawym górnym obszarze tuż pod ceną! 

Wpływ wielowariantowości Allegro na prezentację produktu na Allegro

Oferty z podłączoną wielowariantowością Allegro są prezentowane przez portal na 5 różnych sposobów. To, jak będzie wyglądać Twoja oferta, zależy od cech produktów, które ze sobą połączysz. Przykładowo, jeśli Twoje produkty różnią się kolorami, portal ukaże dostępne warianty w formie miniaturek. Jeżeli natomiast różnią się inną cechą (np. pojemnością), zostaną przedstawione w formie ikonek z parametrami. Istnieje także opcja wyświetlania dostępnych wariantów z podwójnym parametrem (np. wymiarami i grubością materaca). 

Wygląd to nie wszystko, czyli dlaczego warto stosować wielowariantowość Allegro

Wielowariantowość Allegro to jednak nie tylko kwestia prezentowania produktu na Allegro. Głównym celem stosowania tej opcji przez sprzedawców jest zatrzymanie klientów w danym sklepie. Wielowariantowość pozwala kupującym na spersonalizowanie produktu na stronie oferty. Tym samym eliminuje konieczność poszukiwania innego wariantu danego towaru w konkurencyjnych sklepach. Jak każde ułatwienie w obszarze robienia zakupów, wielowariantowość istotnie zwiększa współczynnik konwersji.

Wielowariantowość służy również do prezentowania asortymentu. Z tego powodu może być wykorzystana do projektowania nawigacji konta. Najważniejszą zaletą wielowariantowości jest jednak bez wątpienia zwiększanie trafności (wskaźnika pozycjonowania na Allegro). To szczególnie ważne, ponieważ im większa trafność, tym lepsza widoczność ofert! Zastanawiasz się, dlaczego to takie ważne? Użytkownicy Allegro najczęściej kupują te produkty, które wyświetlają się wysoko na listingu – najlepiej na kilku pierwszych pozycjach.

Wielowariantowość chroni sprzedawców Allegro przed odpływem klientów

Wszystko, co wymieniliśmy wyżej, już czyni z wielowariantowości niezwykle ważne narzędzie w arsenale każdego sprzedawcy Allegro, a to jeszcze nie koniec! Agencja Pirk Spark zdradziła nam, że wielowariantowość może ochronić Cię przed stratą klientów. Aby zrozumieć, w jaki sposób to działa, należy przyjrzeć się funkcji o niewinnej nazwie automatyczne łączenie ofert. Portal korzysta z niej testowo na ofertach, które nie posiadają podłączonej wielowariantowości, aby zaprezentować kupującym warianty danego produktu. 

Na ten moment nie wydaje się to takie straszne, prawda? A jednak! Automatyczne łączenie ofert bierze pod uwagę nie tylko oferty wystawione przez danego sprzedawcę, ale także jego konkurencję. Tym samym, na Twojej ofercie mogą wyświetlać się produkty Twojej konkurencji. Efekt jest łatwy do przewidzenia. Kupujący nie musi sobie nawet zdawać sprawy, że klikając w dostępny wariant, znajdzie się w innym sklepie i sfinalizuje transakcję u innego sprzedawcy! Na szczęście, można temu zapobiec. Wystarczy stosować wielowariantowość Allegro. Im więcej Twoich ofert będzie miało podłączoną wielowariantowość, tym mniejsza szansa na odpływ klientów do konkurencji.