Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

SEO dla początkujących, czyli co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz promować firmę w sieci

seo

Prowadzisz sklep internetowy lub firmę oferującą usługi o zasięgu lokalnym i chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Postaw na skoordynowane działania w sieci! Jak pokazują liczne badania rynku, to właśnie w internecie Polacy najczęściej szukają produktów i usług. Ba! Nawet jeśli planują zakupy stacjonarne, najpierw robią gruntowny reaserch online, zasięgając opinii innych użytkowników lub specjalistów. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji? Podpowiadamy, jak wypromować swoją firmę w sieci.

Co to jest SEO?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia. SEO (ang. Search Engine Optimization) to działania, których celem jest zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania poprzez działania on-site (na stronie) i off-site (poza witryną). Choć samo znalezienie się w TOP10 automatycznie nie gwarantuje sukcesu, to zwiększy szansę na to, że stronę odwiedzi więcej osób zainteresowanych produktem lub usługą i dokona konwersji, czyli np. kupi szkolenie, produkt, dokona rezerwacji lub zapisze się na newsletter.

Od czego zacząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie warto zacząć od wykonania profesjonalnego audytu SEO, który wskaże miejsca, które wymagają poprawy i pozwoli znaleźć niszę dla witryny. Warto wiedzieć, że nie zawsze najlepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie strony na najpopularniejsze frazy wpisywane przez użytkowników (zwłaszcza jeśli konkurencja dysponuje większym budżetem i od dawna prowadzi działania pozycjonujące). Warto przekonać zarówno użytkowników, jak i roboty Google, że znamy się na tym, co robimy, dodając na stronie zakładkę Blog. Wpisy powinny być nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi long tail (tzw. frazami długiego ogona składającymi się z 3-4 słów, czyli np. czarne czółenka na obcasie lub zabawki kreatywne dla pięciolatka).

Oprócz optymalizacji poszczególnych elementów witryny (takich jak meta title, meta description czy grafik) należy zadbać o pozyskiwanie wartościowych linków z zewnątrz. Odnośniki mogą pochodzić np. z artykułów sponsorowanych zamieszczanych na lokalnych portalach internetowych. Tworząc content, warto pamiętać, że teksty powinny być nie tylko przyjazne dla robotów Google, ale także dla użytkowników.

Ważnym elementem pozycjonowania jest marketing szeptany, którego celem jest przede wszystkim podniesienie świadomości na temat marki, zaangażowanie społeczności i trendsetting, czyli kreowanie trendów. Buzz marketing najczęściej obejmuje takie działania jak: udzielanie się na forach i blogach tematycznych oraz zamieszczanie komentarzy w mediach społecznościowych.

Jak pozycjonować firmę w sieci – samodzielnie czy z pomocą profesjonalnej agencji?

Samodzielne próby zdobycia wysokich pozycji w Google często kończą się fiaskiem. Choć w sieci można znaleźć wiele informacji o tym, w jaki sposób wypozycjonować firmę w internecie, to wszystkie działania, zarówno on-site, jak i off-site wymagają sporego zaangażowania. Jeśli nie masz czasu, aby regularnie pozyskiwać linki do strony z wartościowych źródeł i śledzić zmiany w algorytmach, powierz działania pozycjonujące agencji, która poprowadzi kampanię za Ciebie.

Artykuł powstał przy współpracy z samoseo.pl