Rozszerzenie sprzedaży o zagraniczne rynki to kusząca perspektywa. Dzięki niej można zwiększyć zyski z prowadzenia działalności i ograniczyć ryzyko związane ze spadkiem popytu na dany towar w jednym kraju. Sprzedaż na zagranicznych rynkach jest jednocześnie prosta za sprawą możliwości korzystania z pomocy firm wyspecjalizowanych w obsłudze sklepów, które chcą wejść ze swoją ofertą sprzedaży online do innych krajów.
1. Sprzedaż cross border – jak zacząć?
2. Cross border e commerce łatwiejszy niż myślisz
Na zagranicznych rynkach e commerce polskie firmy mogą znaleźć nowych klientów i z powodzeniem zwiększyć poziom sprzedaży, gdy wyczerpią podobne możliwości w Polsce. Sprzedaż na rynkach zagranicznych wiąże się jednak z nieco innymi regulacjami prawnymi i odmienną strukturą rynku. Konsumenci mają inne przyzwyczajenia, dlatego rynki zagraniczne wymagają innego podejścia. Początkującym sklepom z pomocą przychodzą firmy, które wspierają w przygotowywaniu paczek i rozwijaniu biznesu poza granicami Polski.
Kluczową kwestią jest również zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów i dostosowanie do nich oferty. Należy zbadać, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem w danym kraju i jakie są lokalne zwyczaje zakupowe. Na przykład, w niektórych kulturach wielką rolę odgrywa estetyka opakowań, w innych z kolei bardziej liczy się stosunek jakości do ceny.
Oprócz dostosowania oferty produktowej niezbędne jest także zwrócenie uwagi na aspekty logistyczne. Sprzedaż międzynarodowa wymaga sprawnej logistyki i efektywnego zarządzania przesyłkami, aby zapewnić szybką i bezproblemową dostawę produktów do klienta. Tutaj również na pomoc przychodzą specjalistyczne firmy, które oferują kompleksowe usługi logistyczne, w tym magazynowanie, pakowanie, a nawet obsługę zwrotów.
Dla wielu przedsiębiorstw krok w stronę międzynarodowej ekspansji może wydawać się złożony i ryzykowny, jednak z odpowiednim przygotowaniem i wsparciem, sprzedaż cross-border staje się nie tylko możliwa, ale i opłacalna. Ważne jest, aby przed podjęciem decyzji o wejściu na nowe rynki dokładnie zbadać potencjalne wyzwania i możliwości, które na nich czekają.
Sprzedaż cross border – jak zacząć?
Platformy typu marketplace dają możliwość szybkiego rozpoczęcia sprzedaży w sieci, jednak w przypadku gdy chce się rozszerzyć sprzedaż za granicę przydatna jest dodatkowa pomoc. Firmy takie jak Olza Logistic wspierają cross border e‑commerce w rozwoju biznesu poza granicami kraju. W modelu cross border konieczne jest przygotowanie sprawnego systemu dystrybucji, dzięki któremu paczki za granicę będą docierać szybko i bez żadnych trudności. Przesyłki kurierskie muszą być prawidłowo zapakowane i oznakowane, a w przypadku konieczności opłacania cła ważne jest również dopełnienie wszelkich formalności podatkowych.
Wybierając współpracę z firmą, która wysyła przesyłki kurierskie za granicą, np. paczki do Czech i na Słowację, można ograniczyć ryzyko, że nie dopełni się wszystkich formalności. Obsługa polskich firm z branży e-commerce obejmuje elastyczne, indywidualne podejście, dlatego sprzedaż jest prosta i efektywna bez względu na asortyment sklepu.
Cross border e commerce łatwiejszy niż myślisz
Cross border to aktualnie najbardziej perspektywiczną część handlu e commerce zarówno w skali europejskiej, jak i światowej. Z pomocą specjalistycznej firmy można wejść z handlem nawet na rynki poza UE, np. do Wielkiej Brytanii, jak i do mniej popularnych krajów jak: Słowenia, Bułgaria, Rumunia, czy też Węgry lub Grecja. Dzięki profesjonalnej obsłudze polski sklep sprzedaje za granicę tak samo jak w Polsce, a pozostałymi kwestiami zajmuje się zewnętrzna firma.