Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Co sprawnie, że fotel herman hiller dominuje na rynku krzeseł biurowych?

meble biurowe

Każda branża może poszczycić się wybitnymi wyrobami, które podbiły serca klientów i zyskały status kultowych – w motoryzacji przykładem niech będzie luksusowy samochód Mercedesa, a wśród marek modowych prestiżowa kreacja od Louis Vuitton. W świecie mebli biurowych podobny status ma fotel Herman Miller, który zagrzał miejsce w pracowniach, urzędach i korporacjach na całym świecie, stając się przy tym symbolem ergonomii w stylowym wydaniu. Ogromną popularnością cieszy się przede wszystkim w USA, gdzie wspomniana marka ma swoje korzenie, ale jest chętnie wybierany również przez naszych sąsiadów z zachodniej Europy.

Czym fotel Herman Miller podbił rynek?

Prace biurowe towarzyszą ludziom od dziesiątek, a w niektórych zawodach pewnie nawet od setek lat. Z tego względu niezbędne było stworzenie dedykowanych mebli, pozwalających wygodnie spędzić wiele godzin w pozycji siedzącej. Ewolucja krzeseł i foteli trwa już od kilku pokoleń – czym na tle konkurencji wyróżniły się produkty marki Herman Miller? Ogromne znaczenie z pewnością miał ich schludny design, który rozwija się niezmiennie od początków XX wieku. Projektanci dbali nie tylko o wygodę, ale również o to, aby przestrzenie biurowe były miłe dla oka. Z czasem fotel Herman Miller zyskał status produktu premium i stał się na tyle popularnym symbolem nowoczesnego stylu, że jeden z produktów trafił do stałej ekspozycji nowojorskiego Muzeum Sztuki Współczesnej. Mowa o modelu Aeron, który poza wspomnianą wyżej wystawą pojawił się również w kultowym serialu „The Simpsons”. Obecność i status w kulturze nie jest jednak pochodną samego wyglądu – w końcu nawet najpiękniejszy mebel nie zostanie doceniony, jeśli zabraknie komfortu na odpowiednim poziomie.

fotel herman miller

Nadzwyczajna wygoda i jakość

Klasyczne, budżetowe krzesła zazwyczaj nie powalają swoją trwałością, a ich stopień dopasowania do użytkownika pozostawia wiele do życzenia. Na tym tle fotel Herman Miller wyznaczył złoty standard, jeśli chodzi o względy ergonomiczne. Marzeniem każdego producenta byłoby stworzenie jednego uniwersalnego siedziska, na którym wszyscy będą mogli pracować w zdrowy sposób. W rzeczywistości ludzkie ciała bardzo się od siebie różnią, przez co konieczne jest dostosowanie gabarytów fotela do wzrostu i wagi. Wspomniany wcześniej model Aeron oferuje pod tym kątem aż trzystopniową skalę — rozmiar A dla najniższych użytkowników, B dopasowany do przeciętnej osoby, oraz C dla klientów o wzroście przekraczającym nawet 1,90 m.

Wybór odpowiedniego gabarytu do własnej postury to jednak dopiero początek przygody z regulacją. Zmienna wysokość siedziska to oczywiście standard dostępny u każdego producenta, podobnie jak możliwość “bujania”, czyli odchylania oparcia do tyłu. Fotel Herman Miller idzie o krok dalej i pozwala regulować również głębokość siedziska, a także daje opcję przechyłu z kątem ujemnym, czyli pochylania się do przodu. Kolejną kwestią są dłonie i nadgarstki, wykonujące w obecnych warunkach biurowych ciągłą pracę podczas pisania na klawiaturze. Ich ułożenie wspomagają regulowane podłokietniki, które dopasowuje się do poziomu blatu, aby redukować napięcia mięśniowe. Na szczególną uwagę zasługuje ponadto system Lumbar adjustment, czyli regulacja odcinka lędźwiowego, mającego kluczowe znaczenie w utrzymaniu prawidłowej postawy. Ostatnim czynnikiem wzmacniającym dominację firmy na rynku jest fakt, że nowy fotel Herman Miller posiada zwykle aż 12 lat gwarancji. Jest to swojego rodzaju potwierdzenie zastosowania niezwykle trwałych materiałów, z których znane są marki premium stawiające na jakość i bezawaryjność.