Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Technologie

Duże brandy napędzają segment gier VR – wywiad z Prezesem studia Iron VR

rynek VR

Odpowiedzi udzielił Tomasz Szpiner, Prezes studia Iron VR

Jakie liczby generuje obecnie segment gier VR?

Rynek gier VR rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Warto jednak wspomnieć, że technologia wirtualnej rzeczywistości mocno zyskiwała w czasie pandemii, nie tylko jako forma rozrywki, ale również możliwość organizacji zdalnych spotkań. Obecnie zarówno VR jak i AR są wykorzystywane chociażby w medycynie czy aspektach edukacyjnych, a wzrost popularności wirtualnej rzeczywiści w innych segmentach biznesu  pozytywnie wpłynął na rozwój gier VR. Według najnowszego raportu Newzoo, szacuje się, że z końcem 2022 roku rynek gier VR wygenerował 1,8 mld USD przychodów, z kolei w 2024 roku ma to być aż 3,2 mld USD. Rośnie także właśnie liczba użytkowników gogli VR. Z końcem 2022 roku była to liczba na poziomie 27,7 mln osób, natomiast już w 2024 roku ma osiągnąć 46 mln.

Czy można zatem określić rynek gier VR jako dojrzały i rozwinięty, czy jeszcze on ewoluuje?

W ostatnich latach rynek gier VR uległ dynamicznemu rozwojowi, jednak ciągle ewoluuje. Istnieje kilka czynników, które wpływają na ten stan i zapewniają, że rynek gier VR będzie nadal się rozwijać i wchodzić na nowe ścieżki. Przede wszystkim to postęp technologiczny jest kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku gier VR. Nowoczesne gogle i oprogramowanie są coraz bardziej zaawansowane i pozwalają tworzyć coraz bardziej realistyczne i immersyjne doświadczenia. Technologie takie jak wirtualna rzeczywistość zsynchronizowana z fizycznymi bodźcami, takie jak haptyczne wibracje, dodają jeszcze więcej realizmu do VR. To sprawia, że gracze mają coraz to wyższe oczekiwania, a producenci wymagania wobec samych siebie, żeby im sprostać, dostarczając na rynek najwyższej jakości produkty.

Jaka jest rola globalnych brandów w rynku VR?

Światowe brandy oferują coraz to nowsze rozwiązania. Rynek został zdobyty przez Oculus Quest 2 oraz sklep MetaQuest Store. Co więcej, już 22 lutego debiut zaliczą również nowe gogle od Playstation. W dużym uproszczeniu, PlayStation VR2, w połączeniu z mocą PlayStation 5, pozwoli graczom na komfortową rozgrywkę w jakości 4K ze wsparciem technologi HDR. Gogle zapewnią również wyższy komfort zabawy i bardziej intuicyjną rozgrywkę przenosząc doświadczenia graczy na nowy, wyższy  poziom.

Liderzy branży już od wielu lat mocno inwestują w segment VR i metaverse. Już  zmiana nazwy Facebook na Meta, była jasnym sygnałem, że nadchodzi era wirtualnej rzeczywistości i  dowodzi, jak mocno Meta wierzy w wirtualną rzeczywistość. Mimo, że rynek nie zareagował optymistycznie na ten news, serwis konsekwentnie realizuje plany, a my możemy się spodziewać, że w kierunku VR będzie podążać coraz więcej firm.

Na rodzimym rynku nie brakuje mniejszych firm, które działają w segmencie VR. Nad jakimi projektami pracuje studio Iron VR?

Tomasz Szpiner

Obecnie nasz zespół, który ciągle rozwijamy i poszerzamy, pracuje nad tytułem Home Together. To gra z gatunku horror nastawiona na krótkie, intensywne sesje w trybie multiplayer. Dostrzegamy wysoki potencjał sprzedażowy tego tytułu, ponieważ gracze chętnie wybierają tytuły, które oferują tryb wieloosobowy. Dodatkowo przy tworzeniu Home Together mamy wsparcie naszego partnera – Carbon Studio, który pełni rolę wydawcy. Niebawem rozpoczniemy kampanię marketingową tytułu, a z premierę na Meta Quest celujemy na 2023 rok.

Równolegle nasz team finalizuje prototyp nowego, niezapowiedzianego jeszcze, tytułu. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli podzielić się z Państwem nowymi informacjami dotyczącymi projektu.

Powiązane artykuły

O co franczyzobiorca powinien zapytać franczyzodawcę ?

teoriabiznesu.pl

Blisko 95% gier wideo w 2022 roku zostało zakupionych cyfrowo – platformy dominują rynek

teoriabiznesu.pl

BeeIN na drodze do opracowania innowacyjnej pompy ciepła. Multidystrybutor OZE rozwija sieć partnerów

teoriabiznesu.pl