Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Jak urządzić biuro, czyli o aranżacji małych powierzchni do pracy

Twój biznes się rozwija. Właśnie wprowadzasz się do nowego biura w centrum Warszawy lub gdziekolwiek indziej. Zapewne zamierzasz stworzyć w nim niepowtarzalny klimat, który docenią Twoi pracownicy oraz klienci. Podpowiemy Ci, jak to zrobić!

Wynająłem przytulne biuro w centrum Warszawy. Co teraz?

Stało się! Dostałeś klucze do Twojego biura i od teraz jesteś jego zarządcą! Niezależnie od tego, czy znalazłeś biuro w samym centrum Warszawy, czy też w jakiejkolwiek innej lokalizacji, od teraz staje się ono Twoją wizytówką w oczach klientów oraz pracowników. Lokal biurowy powinien stwarzać dobre wrażenie. To bardziej niż pewne!

Większość ludzi stąpających po naszej planecie to wzrokowcy. Dotyczy to także klientów Twojej firmy. W ciągu kilku pierwszych sekund wzrok wystawia ocenę. Od pierwszego wrażenia może zależeć naprawdę sporo. Zadbaj więc o estetykę miejsca i jego atmosferę. Jak to zrobić?

Dlaczego aranżacja powierzchni biurowej jest taka ważna?

Pierwsze wrażenie to nie wszystko. W codziennej pracy będziesz stykał się nie tylko z kontrahentami, lecz także współpracował na miejscu z innymi ludźmi. Dobra atmosfera i komfort mają tu duże znaczenie. Przekładają się na satysfakcję z wykonanej pracy. Dzięki miłej aranżacji biura zwyczajnie chętniej będziecie przychodzić do pracy.

Jednym z pierwszych kroków przy projektowaniu wystroju biura jest określenie celu. Czemu urządzenie biura będzie sprzyjać? Czy na co dzień spotykasz się z klientami i chcesz podejmować ich w miłej, bardziej bądź mniej formalnej atmosferze? A może chcesz wykonywać twórczą lub bardziej analityczną pracę w ciszy i skupieniu? A może Ty i Twoi pracownicy macie jeszcze inne potrzeby? Koniecznie uwzględnij je na etapie projektowania designu biura.

Meble, kolory oraz optyczne powiększenie

Urządzanie biura zacznij od wyboru niezbędnych mebli. Obecnie dużą uwagę przywiązuje się do ergonomicznych biurek oraz krzeseł. Regulowana wysokość blatu, która pozwala na pracę zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, to ukłon w stronę zdrowia Twojego i Twoich pracowników.

Dobrą, choć nieco bardziej kosztowną praktyką, jest zamawianie mebli na wymiar. Należy jednak wziąć pod uwagę, czy meble w biurze zostaną usytuowane na stałe, czy też od czasu do czasu zajdzie potrzeba przearanżowania wystroju. Wówczas sprawdzą się systemy modułowe bądź innego rodzaju mobilne meble, które pozwolą w krótkim czasie przygotować biuro do potrzeb danej chwili.

Chociaż wydaje się, że każdy inaczej odbiera kolory i posiadamy odmienne gusta, to dobór koloru ma ogromne znaczenie dla samopoczucia ogółu pracowników przebywających w danym lokalu. Z pewnością należy tutaj unikać intensywnych kolorów. Te szybko męczą wzrok i nie budują atmosfery skupienia. Zdecydowanie lepiej postawić na stonowane, naturalne barwy, które po dodaniu ciepłych akcentów stworzą ciepły i przyjazny klimat w danym pomieszczeniu. Ponadto barwy pastelowe sprawiają, iż odbieramy przestrzeń jako większą niż jest faktycznie. Warto zatem rozważyć zastosowanie takich kolorów zwłaszcza przy mniejszych powierzchniach biurowych.

Zalety dobrej aranżacji biura

Przede wszystkim chodzi o to, żeby było miło i efektywnie. Twoim celem powinno stać się dobre samopoczucie Twoje i Twoich pracowników w miejscu pracy. Zabiegasz o to, aby klienci chętnie odwiedzali Cię w Twoim biurze i żeby chętnie tutaj wracali. Charakterystyczne miejsca o przyjemnej, ciepłej i unikalnej atmosferze naprawdę zapadają w pamięć!

Minimalizm w aranżacji pozwoli lepiej skoncentrować się na pracy. To natomiast przełoży się na efektywność. Ergonomiczne meble to z kolei inwestycja w zdrowie pracowników. Oryginalny wystrój wnętrza biurowego stanie się wizytówką Twojej firmy. Od niego zależy m.in. Twój wizerunek w oczach partnerów biznesowych. Dlatego zaplanuj wszystko w najmniejszym szczególe i wykaż się profesjonalnym podejściem także na tym polu.