Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Sprawdź co jeszcze możesz zrobić, żeby poprawić swoją pozycję na rynku

zwrot towaru

Od dawna prowadzisz swój biznes, ale czujesz, że od pewnego czasu tkwisz w miejscu? Nie wiesz jak zaskoczyć klientów? Zastanawiasz się, w jaki sposób można zwiększyć zyski? Mamy gotowe odpowiedzi. Przedstawiamy kilka skutecznych rozwiązań, dzięki którym zbudujesz jeszcze lepszą pozycję na rynku, zminimalizujesz koszta i przyciągniesz nowych klientów.

Zmniejsz ilość reklamacji i zwrotów

Duża ilość reklamacji i zwrotów to problem, z którym mierzy się wielu przedsiębiorców. Nie mamy wpływu na wszystkie czynniki, które powodują uszkodzenie towaru, ale na znaczną część z nich tak. Zasadnicza kwestia to sposób pakowania przedmiotów. Być może używasz słabej jakości kartonów albo wkładasz od pudełka za mało zabezpieczeń w postaci skropaku i innych wypełniaczy. A może towar wymaga dodatkowego zabezpieczenia za pomocą folii bąbelkowej, papieru nacinanego i folii stretch? Rolki folii w różnych rozmiarach i kolorach kupisz tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Folia-stretch/34. U tego samego producenta nabędziesz też inne akcesoria do pakowania, dzięki którym zminimalizujesz ryzyko uszkodzenia towaru podczas transportu. Jeżeli natomiast masz problem ze zwrotami, popracuj nad prezentacją towaru na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj, że precyzyjne opisy i duża liczba realistycznych zdjęć to najlepszy sposób na zredukowanie ilości zwrotów w sklepie online.

Opakowanie jako dzieło sztuki

Każdy człowiek lubi podziwiać piękne przedmioty, dlatego opakowanie powinno wyglądać jak małe dzieło sztuki. Nie, Twoja ekipa nie musi spędzać wielu godzin na własnoręcznym ozdabianiu kartonów, wystarczy po prostu zamówić pudełka z nadrukiem. Logo firmy, motto, hasło reklamowe i przykuwająca uwagę grafika to dokładnie to, co nada oryginalności opakowaniom wysyłkowym w Twoim sklepie. Możesz samodzielnie zdecydować o tym, co powinno znaleźć się na kartonie albo zlecić wykonanie projektu profesjonalnym grafikom, którzy we wszystkim Cię wyręczą. Wyobraź sobie, że klient otrzymał dotychczas dziesiątki przesyłek w zwykłych, szarych kartonach, a nagle otrzymuje opakowanie z ciekawą grafiką i z logiem Twojej firmy.  Dzięki temu na pewno zapamięta Twój sklep. I  o to właśnie chodzi! Co więcej, jeśli pudełko będzie wyglądać naprawdę ładnie i oryginalnie, klient może wykorzystać je jako organizer na drobiazgi albo jako opakowanie na prezent. W ten sposób Twoja marka będzie już na stałe obecna w życiu wielu osób.

Bezproblemowy zwrot

Jednym z czynników zniechęcających klientów do zakupów w sieci jest kwestia zwrotu. Po pierwsze dlatego, że wiąże się to z dodatkowymi komplikacjami: wypełnianie formularza, pakowanie towaru, zamówienie kuriera, a po drugie dlatego, że zwrot kosztuje. Jeżeli więc usuniesz te przeszkody, będziesz o krok przed konkurencją. Najlepiej zagwarantować darmowy zwrot, ale jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, postaraj się przynajmniej maksymalnie uprościć procedurę zwrotu. Zapewnij klientom możliwość złożenia formularza online. Bez drukowania i wypełniania. Zaproponuj, że to Ty zajmiesz się zamówieniem kuriera, a koszty z tym związane zostaną potrącone z sumy, która zostanie zwrócona na konto klienta. Wystarczy tylko spakować rzeczy do zwrotu i oddać je w ręce pracownika firmy kurierskiej. Wszystko przebiegnie szybko i prosto, czyli tak jak trzeba.

Konkursy na portalach społecznościowych

Jednym z prostych rozwiązań, które pozwoli przyciągnąć nowych klientów jest konkurs na portalu społecznościowym. Wystarczy ufundować nagrodę, którą mogą być rzeczy z Twojego sklepu i stworzyć post z zasadami konkursu. To doskonała okazja do zyskania nowych obserwatorów i do zbudowania pozytywnego wizerunku marki. Warto organizować takie konkursy regularnie i na różnych portalach. Z czasem przyniesie to zauważalne rezultaty.

Te cztery proste rozwiązania pozwolą Ci wypromować swoją markę, dotrzeć do większej liczby odbiorców i zyskać nowych klientów. Najlepsze jest to, że nie musisz przeznaczać na ich wdrożenie zawrotnych sum pieniędzy. To zaledwie drobne inwestycje, które mogą przełożyć się jednak na konkretne zyski.