Klienci korzystający z usług InPostu mają możliwość nadania i odebrania paczki za pomocą aplikacji mobilnej. Jak się okazuje, aplikacja InPost Mobile posiada o wiele więcej rozwiązań służących nie tylko wygodzie, ale także bezpieczeństwu podczas obsługi przesyłek.
Opis użyteczności aplikacji InPost Mobile
Nadaj paczkę bez drukowania etykiety
InPost Mobile umożliwia nadanie paczki bez dodatkowego wydruku etykiety. W tym celu nadawca musi zeskanować, za pomocą czytnika znajdującego się pod wyświetlaczem, wygenerowany kod QR. Drugą opcją jest wpisanie kodu nadania na dotykowym ekranie w Paczkomacie®. Urządzenia są czynne 24h/dobę, dlatego usługa jest dostępna o każdej porze dnia i nocy.
Ważne: Wybierając nadanie paczki w aplikacji, można ją wysłać z dowolnego Paczkomatu®.
Rodzaje przesyłek:
- Mała paczka. Gabaryt A 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.
- Średnia paczka. Gabaryt B 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.
- Duża paczka. Gabaryt C 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg.
Zdalne otwieranie skrytek
Kolejnym udogodnieniem jakie oferuje aplikacja InPost Mobile, jest zdalne otwieranie skrytek. W tym wypadku nie jest potrzebna w żaden sposób obsługa wyświetlacza. Warto zaznaczyć, ze aby skorzystać z tej usługi należy włączyć w smartfonie GPS. Dzięki temu odbiorca uniknie sytuacji, w której w wyniku pomylenia lokalizacji Paczkomatu® otworzy skrytkę w innym urządzeniu. Po kliknięciu w aplikacji przycisku „Otwórz skrytkę zdalnie”, będzie można odebrać przesyłkę bez jakiekolwiek dalszej operacji.
Istnieje możliwość zdalnego otwarcia skrytki także za pomocą wygenerowanego kodu QR, który wystarczy zbliżyć do czytnika pod wyświetlaczem.
Przedłużenie czasu odbioru paczki
Aplikacja InPost Mobile umożliwia przedłużenie czasu odbioru przesyłki. Jeżeli odbiorcy pozostanie 12 godzin do ostatecznego terminu odbioru przesyłki, w aplikacji pojawi się przycisk „Przedłuż”. Usługa jest dodatkowo płatna i można z niej skorzystać wielokrotnie.
Przekierowanie paczki kurierskiej
Funkcja „Przekieruj” dostępna w aplikacji InPostu dotyczy paczek kurierskich i umożliwia zmianę adresu odbioru zamówionej przesyłki. Za jej pomocą wystarczy wybrać nową preferowaną opcję dostawy, a zamówiona paczka może zostać przekierowana do Paczkomatu, PaczkoPunktu lub do innej osoby.
Lista wszystkich zamówień
Wszystkie zamówienia, zarówno te skierowane do Paczkomatów, jak i te przywiezione przez kuriera, są zapisywane w historii przez 30 dni, pod warunkiem, ze zostały przypisane do numeru telefonu podanego podczas rejestrowania aplikacji. Dzięki temu użytkownik widzi na jakim etapie jest jego przesyłka, nawet jeśli jest ona trakcie przygotowywania. Każda z nich może zawierać osobny tytuł i opis. Przy włączonych powiadomieniach, w przypadku zmiany statusu paczki, użytkownik otrzyma odpowiednie powiadomienie z taką informacją.
Ważne: Multiskrytka to opcja pozwalająca na odbiór kilku paczek z jednej skrytki. W takim wypadku przesyłki są zgrupowane i oznaczone kolorem niebieskim.
GPS rozszerza działanie aplikacji
Dzięki funkcji GPS, aplikacja staje się jeszcze bardziej użyteczna. Pozwala ona:
- Wyszukać Paczkomaty i PaczkoPunkty znajdujące się w pobliżu.
- Dzięki funkcji notyfikacji aplikacja przypomni o odbiorze paczki, gdy tylko jej użytkownik znajdzie się w pobliżu Paczkomatu. Funkcja ta jest dostępna po wcześniejszym włączeniu powiadomień i określeniu zasięgu radaru.
Dodatkowo za pomocą aplikacji InPost istnieje możliwość zapłaty za przesyłkę pobraniową, za pomocą szybkiego przelewu PayByLink.
Aplikacja InPost Mobile dostępna jest bezpłatnie w sklepie Google Play, a można ją pobrać za pomocą linku: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.inpost.inmobile&hl=pl&gl=PL