Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Uncategorized

Jakie funkcje powinien mieć prosty sklep internetowy?

prosty-sklep-internetowy

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce, zapewne zależy Ci na tym, aby Twój sklep internetowy był łatwy w konfiguracji i intuicyjny w obsłudze. Nawet najprostsze rozwiązania muszą jednak spełniać określone warunki, aby klienci mogli swobodnie dokonać zakupu na stronie. Dowiedz się, jakie są niezbędne funkcje dla każdego sklepu internetowego.

1. Wyszukiwarka produktów

Wyszukiwarka to podstawowy element, który musi znaleźć się w Twoim sklepie internetowym. Dzięki niej klienci będą mogli w prosty sposób znaleźć interesujące ich produkty. Pole do wpisywania powinno być umieszczone na górze strony. Warto ułatwić klientom znalezienie interesujących ich artykułów poprzez podpowiedzi oraz opcję wyszukiwania po opisach.

2. Filtrowanie produktów

Filtry pomogą Twoim klientom szybko znaleźć produkty dopasowane do ich oczekiwań. Dzięki nim użytkownicy mogą wyszukiwać artykuły przy pomocy takich parametrów jak cena, kolor, rozmiar czy cena. Poszczególne kategorie powinny być dostosowane do asortymentu Twojego sklepu.

3. Polecane produkty

Aby skutecznie zwiększyć sprzedaż, proponuj Twoim klientom produkty podobne i powiązane. W ten sposób nakłonisz użytkowników do zakupienia artykułów komplementarnych lub o wyższej wartości. Pomoże w tym specjalnie wydzielona sekcja na karcie produktu.

4. Możliwość wystawiania opinii

Opinie w sklepie internetowym wpływają na wiarygodność firmy. Stanowią także najlepszą reklamę i zachętę do zakupów dla klientów. Kupujący często jeszcze przed zakupem poszukują opinii o interesujących ich artykułach i mają zaufanie do komentarzy innych konsumentów. Daj więc Twoim odbiorcom możliwość pozostawienia oceny na karcie produktu – zarówno w formie gwiazdek, jak i tekstu.

5. Schowek i lista życzeń

Klienci, przeglądając ofertę sklepu, nie zawsze od razu chcą dokonać zakupu. Powinieneś zatem umożliwić im zapisanie produktów, które przypadły im do gustu. Kiedy użytkownik powróci do sklepu, będzie mógł od razu dokonać transakcji. Dzięki takim działaniom zmniejszysz liczbę porzuconych koszyków w Twoim sklepie.

6. Krótki koszyk zakupowy

Dobrze skonstruowany koszyk zakupowy to podstawa sprawnie funkcjonującego sklepu internetowego. Musi być on krótki, aby użytkownik nie zniechęcił się do dokończenia transakcji w czasie procesu zakupowego. Oprócz tego klient powinien mieć możliwość podejrzenia i edycji zawartości koszyka na każdym etapie składania zamówienia.

Dobrze, jeżeli na ostatnim etapie transakcji znajdzie się podsumowanie. Dodaj także pole do wpisania kodu rabatowego – po jego uwzględnieniu powinno następować automatyczne przeliczanie koszyka. Dzięki temu klient przed potwierdzeniem zakupu uzyska całość informacji o kosztach zamówienia.

7. Śledzenie przesyłek

W przypadku wysyłki kurierem lub do paczkomatu klienci lubią mieć możliwość śledzenia postępów w realizacji zamówienia. Umożliwia to integracja z firmami kurierskimi. Warto przy tym podawać planowany termin doręczenia, aby odbiorca wiedział, kiedy spodziewać się paczki. W ten sposób wzrasta również zaufanie kupujących do sklepu internetowego.

8. Płatności online

Aby ułatwić klientom dokonanie transakcji w sklepie, musisz zapewnić im możliwość korzystania z płatności online, takich jak szybki przelew, BLIK czy płatność kartą. Użytkownicy mogą wtedy sfinalizować zakup za pomocą kilku kliknięć.

Udostępnienie preferowanych form płatności pozwala ograniczyć liczbę porzuconych koszyków. Płatności online są też wygodną opcją dla sprzedawców, ponieważ umożliwiają łatwe kontrolowanie wpłat.

9. Zarządzanie zamówieniami

Niezbędnym elementem dobrze funkcjonującego sklepu jest przejrzysty panel zarządzania zamówieniami. Dobrze skonstruowany moduł ułatwią codzienną pracę i podnosi jakość obsługi. Powinien on umożliwiać:

  • dodawanie i zmianę statusu zamówień,
  • segregację zamówień,
  • wysyłanie maili o zmianie statusu,
  • wystawianie i wysyłanie faktur,
  • obsługę wielu kanałów sprzedaży.

10. Integracje

W sprawnej obsłudze sklepu internetowego pomogą integracje z zewnętrznymi serwisami i usługami, takimi jak systemy księgowe, porównywarki cen i opinii, marketplace’y czy narzędzia marketingowe. Jeśli sprzedajesz towary od zewnętrznych dostawców, ważne będą również integracje z hurtowniami, dzięki którym szybko wprowadzisz produkty do Twojego sklepu oraz zaktualizujesz informacje o nich.

11. Funkcje kontaktowe

Jako sprzedawca musisz dać klientom możliwość kontaktu ze sklepem. Najlepiej zrobić to za pośrednictwem kilku kanałów, takich jak:

  • telefon,
  • mail w domenie sklepu,
  • live chat,
  • media społecznościowe.

Dane kontaktowe i odnośniki do social mediów umieść w oddzielnej zakładce lub w stopce, tak aby były łatwe do odnalezienia dla użytkowników sklepu.

12. Wersja mobilna

Obecnie e-konsumenci najchętniej dokonują zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych – komputerów przenośnych oraz smartfonów. Twój sklep musi być zatem dostosowany do takich sprzętów i wyświetlać się poprawnie na każdym ekranie. Szablon w wersji RWD pozwoli na swobodne zakupy online bez względu na rodzaj urządzenia.

Prosty sklep internetowy (https://blog.sky-shop.pl/przepis-na-prosty-sklep-internetowy/) możesz założyć szybko i wygodnie dzięki Sky-Shop. Oprogramowanie w modelu SaaS sprawia, że nie musisz przejmować się kwestiami technicznymi. W ramach abonamentu otrzymujesz dostęp do niemal gotowego sklepu, który samodzielnie skonfigurujesz przy pomocy intuicyjnego kreatora. Platforma posiada wszystkie niezbędne funkcje sprzedażowe, a dodatkowo oferuje bezpłatne wsparcie konsultantów, dzięki czemu obsługa sklepu nie sprawi Ci problemu.