Dzięki e-commerce oraz platformom martketplace przedsiębiorcy mogą łatwo zaprezentować swoje produkty klientom z całego świata. Do tego dochodzą liczne narzędzia pozwalające poprawić sprzedaż, co przy starannie przemyślanych i regularnie wykonywanych działaniach pozwala uzyskać świetne efekty praktycznie w każdej branży. Należy jednak pamiętać, że dobra sprzedaż na Amazon wymaga spełnienia wielu kryteriów, przez co osobom bez doświadczenia trudno jest osiągnąć sukces.
- Co sprawia, że sprzedaż na Amazon cieszy dużym zainteresowaniem?
- Jak prawidłowo prowadzić sprzedaż na platformie Amazon
- Co Amazon oferuje sprzedawcom?
- Zalety współpracy z doświadczoną agencją marketplace
W takim przypadku można co prawda poświęcić lata na udoskonalenie oferty i nieustanne dostosowywanie jej do zmieniających się zaleceń oraz wymogów opracowywanych przez Amazon. Lepiej jednak zdecydować się na współpracę z agencją marketplace, która pozwoli skrócić do minimum czas potrzebny na zdobycie pierwszych klientów. Jeżeli zastanawiasz się, czy w przypadku Twojej firmy wybrać samodzielne prowadzenie sprzedaży, czy może jednak lepiej skorzystać z usług ekspertów, zapoznaj się z naszym artykułem. Znajdziesz tu przydatne wskazówki, które pozwolą Ci poprawić efekty oraz podsumowanie zalet wynikających ze współpracy z agencją.
Co sprawia, że sprzedaż na Amazon cieszy dużym zainteresowaniem?
Zainteresowanie sprzedaż w serwisie Amazon wśród polskich przedsiębiorców rośnie z każdym rokiem. Wynika to zarówno ze stale rosnącego rynku e-commerce, który można zaobserwować w większości krajów niezależnie od branży, jak i coraz większej popularności platformy stworzonej przez Jeffa Bezosa. Chociaż Amazon nie jest jedyną platformą marketplace, na której warto prowadzić działania w celu zwiększenia sprzedaży, to nie da się ukryć, że jest z nich wszystkich największy i działa na całym świecie. Tym samym brak obecności oferty na platformie może pozbawić firmę szansy na zarobienie dużych pieniędzy.
Konto sprzedawcy Amazon to jednak nie wszystko, ponieważ źle przygotowana oferta nie będzie promowana przez algorytmy, przez co nie trafi do potencjalnych klientów. Ci natomiast również zwracają coraz większą uwagę na jakość dołączonych do oferty zdjęć, opis produktu, specyfikację oraz opinie innych użytkowników na temat samego produktu i sprzedawcy. To oznacza, że oprócz przygotowania ofert zgodnie z zaleceniami platformy, należy również zadbać o sprawną obsługę klienta i wiele innych elementów.
Jak prawidłowo prowadzić sprzedaż na platformie Amazon
Nic więc dziwnego, że wiele firm równie szybko, co rozpoczyna sprzedaż na Amazon, rezygnuje z dalszych działań. Brak wiedzy, doświadczenia i umiejętności skutecznie uniemożliwia rozwijanie takiego biznesu. Zatrudnienie doświadczonego specjalisty wymaga natomiast dużych nakładów finansowych, a przeszkolenie pracownika zajmuje wiele czasu i nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. To właśnie dlatego współpraca na europejskich rynkach Amazon w większości przypadków bazuje na sprawdzonej agencji marketplace. Niezależnie natomiast od tego, czy obsługą konta i ofert zajmie się pracownik firmy, czy specjalista z agencji, warto pamiętać o kilku sprawdzonych wskazówkach:
- Analiza rynku – przed wystawieniem jakichkolwiek ofert dobrze jest zbadać zainteresowanie klientów oraz sprawdzić oferty konkurencji. W tym celu można skorzystać z takich narzędzi jak Amazon Product Research oraz Helium 10.
- Optymalizacja ofert – starannie przygotowane oferty muszą mieć prawidłowo dobrane słowa kluczowe w tytule i opisach, zoptymalizowaną i porządnie napisaną treść, profesjonalne zdjęcia produktu i dodatkowe grafiki.
- Inwestycja w kampanie Amazon Ads – w przypadku dobrze prowadzonego konta na Amazon wydatki na kampanie reklamowe w ramach platformy można porównać do inwestycji. Skuteczna reklama doskonale wspiera atrakcyjną ofertę i zwiększa szanse na sprzedaż.
Więcej wskazówek na temat tego, jak sprzedawać na Amazon, można uzyskać od specjalistów z https://marketrace.pl/.
Co Amazon oferuje sprzedawcom?
Sprzedawanie na Amazon to ciężka praca, która może przynieść świetne efekty, a dzięki wsparciu agencji marketplace rozwiązanie dostępne jest dla wszystkich firm. Warto więc zainteresować się tym rozwiązaniem, ponieważ Amazon zapewnia dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Rzetelni sprzedawcy dbający o obsługę klienta i zgodność opisów oraz zdjęć z produktami mogą liczyć na większą widoczność swoich ofert, którzy chętnie zamawiają na Amazon nawet najtańsze i najbardziej nietypowe produkty. Wielu z nich korzysta z Amazon Prime, który za niewielką opłatą zapewnia dostęp do takich korzyści jak darmowa dostawa na platformie i serwis z filmami.
Zalety współpracy z doświadczoną agencją marketplace
Współpraca z agencją marketplace zdecydowanie zwiększa szanse firmy na to, że uda jej się odnieść sukces na popularnej platformie sprzedażowej. Najlepiej jednak skontaktować się z przedstawicielem agencji i zapytać o szczegóły współpracy. Pozwoli to uzyskać ofertę odpowiadającą rzeczywistym potrzebom firmy związanym ze sprzedażą online.
