Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Technologie

Panasonic URUCHAMIA PROGRAM TOUGHBOOK REVIVE

TOUGHBOOK

Panasonic URUCHAMIA PROGRAM TOUGHBOOK REVIVE, deklaruje dalsze działania prośrodowiskowe

Firma da klientom możliwość przekazania niedostępnych już w sprzedaży urządzeń TOUGHBOOK, aby realizować kolejne działania CSR

Jako wiodący europejski producent wzmocnionych urządzeń mobilnych, zespół Panasonic TOUGHBOOK skupił się na najważniejszych dla branży wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Dziś ogłasza szereg inicjatyw w ramach korporacyjnej strategii GREEN IMPACT, której celem jest zmniejszenie wpływu produkcji i konsumpcji poprzez wydłużenie życia swoich produktów.

Przedłużenie życia urządzeń

TOUGHBOOK Revive to nowy program dający europejskim klientom możliwość przekazania niedostępnych już w sprzedaży urządzeń TOUGHBOOK w celu dania im drugiego życia lub przeznaczenia na recykling. Urządzenia TOUGHBOOK są odnawiane w Europejskim Centrum Serwisowym w Cardiff, a następnie zostają przekazane na cele charytatywne lub odsprzedane na rynku wtórnym, aby wesprzeć organizacje działające na rzecz ochrony środowiska. Wszelkie przychody z programu zostaną przeznaczone na dofinansowanie modernizacji urządzeń.

Organizacje korzystające z TOUGHBOOK Revive przyczyniają się do rozwoju gospodarki cyrkularnej, poprzez pomoc w osiąganiu założonych celów, między innymi niegenerowanie większej ilości odpadów, wspieranie działalności charytatywnej oraz demonstrowanie klientom i pracownikom zrównoważonych praktyk recyklingu. Organizacje biorące udział w akcji otrzymają zaświadczenie o przekazaniu darowizny.

Zrównoważony rozwój w fazie projektowej

Panasonic mocno inwestuje w ekologiczne projektowanie produktów TOUGHBOOK. Wprowadzenie wzmocnionych urządzeń o konstrukcji modułowej, takich jak TOUGHBOOK 40, 55 i G2, wydłuża ich żywotność oraz daje możliwość korzystania z notebooków i tabletów znacznie dłużej, dzięki  szybkiemu i łatwemu modyfikowaniu urządzenia pod kątem różnych wyzwań. Aby ułatwić osiągnięcie tego celu, firma skupiła się na stworzeniu kompatybilnych akcesoriów, co oznacza, że istotne elementy ekosystemu TOUGHBOOK, takie jak zasilacze, stacje dokujące i akumulatory, nie muszą być wymieniane w przypadku wchodzących na rynek nowych modeli urządzeń.

Ponadto urządzenia TOUGHBOOK są dostarczane w opakowaniach nieskładających się z tworzywa sztucznego, a wszystkie metale szlachetne znajdujące się w urządzeniach są odzyskiwane po zakończeniu ich eksploatacji w ramach programu The Royal Mint w Wielkiej Brytanii. Mennica Królewska podpisała umowę z kanadyjskim startupem Excir, aby wprowadzić do Wielkiej Brytanii pierwszą na świecie technologię, która umożliwi bezpieczne odzyskiwanie i recykling złota i innych metali szlachetnych pochodzących z odpadów elektronicznych.

Cele zerowe netto

Wszystkie te inicjatywy są wspierane przez program zrównoważonego rozwoju Panasonic „GREEN IMPACT” na poziomie globalnym. Panasonic zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla podczas swoich operacji biznesowych do 2030 roku oraz w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Realizuje te cele poprzez zwiększenie produkcji czystej energii i wykorzystanie energii odnawialnej, zmniejszenie zużycia prądu poprzez optymalizację efektywności energetycznej oraz zmniejszenie zużycia zasobów i odpadów poprzez zastosowanie zasad gospodarki cyrkulacyjnej w praktyce.

Dążenie do zrównoważonego rozwoju

Abstrahując od własnej działalności firma Panasonic TOUGHBOOK wspiera Bawarskie Lasy Państwowe w Niemczech, sadząc odporne na trudne warunki klimatyczne drzewa. W ramach programu TOUGH Trees zostanie posadzonych 1000 sadzonek, które pomogą przekształcić tereny leśne w puszcze odporne na negatywne zmiany klimatu.

Nie ma szybkich rozwiązań, ale jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować wprowadzanie ekologicznych alternatyw we wszystkich naszych działaniach, komentuje Daichi Kato, Head of Mobile Solutions Business Division w Panasonic Connect Europe. Zaczynamy od naszych globalnych zobowiązań do wprowadzenia zerowej emisji netto, a następnie przekładamy je na całą gamę naszych produktów, które mają dążyć do poprawy stanu środowiska naturalnego, w którym żyjemy. Jestem pewien, że nasi klienci skorzystają z programów takich jak TOUGHBOOK Revive, aby razem z nami tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość, dodaje Kato.