Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

7 sposobów jak zwiększyć sprzedaż w sieciach handlowych

66503fc793c11.webp

Sposób 1. Asortyment towarów

Zwycięski asortyment towarów pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Chcesz mieć pewność, że masz odpowiednie produkty we właściwym czasie? Dokładnie tak jest, gdy musisz znać wszystkie wskaźniki swojego sklepu, śledzić rotację, utracone sprzedaże, dane o resztkach towarów itp. Głównym zadaniem jest mieć jasny obraz tego, które produkty przynoszą zysk. Wtedy będziesz mógł odpowiednio uporządkować produkty, przeprowadzić promocje i prognozować popyt.

Sposób 2. Skuteczna ekspozycja

Prawidłowo umieszczając towar w sklepie zyskujesz efektowną i kontrolowaną ekspozycję. Wykorzystuje się do tego planogramy. Za pomocą specjalnego programu do tworzenia planogramów możesz wirtualnie rozmieścić produkty na półkach, biorąc pod uwagę grupy produktów, zasady merchandisingu i różne cechy SKU. W przyszłości będziesz mógł zbierać cenne dane sprzedażowe i analizować rozmieszczenie każdego produktu na półkach w sklepie. Praca z planogramami pozwala monitorować, jak rozmieszczenie poszczególnych produktów wpływa na zachowania kupujących i odwrotnie. Będziesz mógł stworzyć ekspozycję w oparciu o potrzeby klientów i lokalne cechy.

Jak dowiedzieć się, które półki i produkty przynoszą największy zysk? Analizuj historyczną sprzedaż i lokowanie produktów. Zidentyfikuj najlepiej sprzedające się produkty na planogramie. Następnie znajdź rozmieszczenie nie sprzedających się artykułów. Od tej chwili możesz tworzyć ekspozycję, umieszczając nie sprzedające się artykuły obok bardziej dochodowych, zwiększając w ten sposób sprzedaż. Analiza i terminowe dostosowanie ekspozycji na planogramie pomoże reagować na zapotrzebowanie w czasie rzeczywistym i prowadzić do wzrostu sprzedaży.

Sposób 3. Nie dopuść do deficytu towarów

Brak zapasów nie tylko prowadzi do utraty możliwości sprzedaży, ale także obniża satysfakcję klientów i postrzeganie marki. Ponadto niedobory produktów kierują również klientów bezpośrednio do Twoich konkurentów.

Jest jeden sposób na uniknięcie niedoborów produktów w sieciach handlowych. Mówiliśmy już o specjalnym oprogramowaniu dla handlu detalicznego. Jest to rozwiązanie do planogramowania PlanoHero. Tutaj cała funkcjonalność oprogramowania ma za zadanie ułatwić życie handlowcom. Oprócz tworzenia planogramów i monitorowania ich realizacji, merchandiser może monitorować i analizować różne wskaźniki sprzedaży, w tym także utratę sprzedaży.

66503eda06625.webp

W narzędziu PlanoHero możesz otrzymywać powiadomienia o ewentualnych brakach produktowych. Stanie się tak, gdy system wykryje na Twoich planogramach produkty z zerowym saldem.

System analityczny narzędziа pomoże zapobiec niedoborom towaru w sklepie. Za pomocą PlanoHero merchandiser w każdej chwili będzie mógł przeprowadzić audyt – analizę braków i nadwyżek produktów. Dodatkowo w przypadku wykrycia towaru na aktywnych planogramach, który wystarczy tylko na jeden dzień, system wyśle ​​o tym powiadomienie „Prognoza OOS”.

Aby zapobiec niedoborom towaru w sklepie, ważne jest budowanie silnych relacji biznesowych z dostawcami i utrzymywanie stałej komunikacji.

Sposób 4: Sprzedawaj więcej

Twórz ażiotaż, twórz poczucie niedoboru i pilności dzięki promocjom ograniczonym czasowo. Na przykład znak „Tylko dzisiaj” sprawi, że zakup pod wpływem impulsu będzie bardziej przekonujący. Rabaty mogą przyciągnąć więcej osób do Twojego sklepu, więc wykorzystaj wzrost frekwencji, zwiększając sprzedaż dodatkową lub cross merchandising. Zaoferuj klientom więcej, na przykład możliwość zakupu 2 jednostek zamiast jednej. Oferuj bonusy, dodatkowe rabaty przy zakupie kilku przedmiotów. Dokonaj wysprzedaży nie sprzedających się towarów.

Cross-merchandising lub sprzedaż dodatkowych produktów. W tym celu należy zapewnić dostępność powiązanych towarów. Powinny być w sklepie zawsze, a nie czasami. Nie denerwuj swoich lojalnych klientów. W końcu, jeśli kupujący nie znajdzie niezbędnych towarów, znajdzie je u konkurentów.

Ponadto, wraz z produktami średniej i niskiej półki, oferujemy produkt drogi i wysokiej jakości. Kupujący powinni mieć wybór. Dzięki tej metodzie możesz zwiększyć swoje dochody nawet o 25%. Ponieważ około 35-55% osób wybierze produkt wysokiej jakości od znanego producenta.

Sposów 5. Zakupy impulsowe

Zoptymalizuj strefę kasową w sklepach. Zastanów się, jakie przedmioty w pobliżu kas mogą skłonić do zakupów impulsowych w Twoich sklepach. W idealnym przypadku towary impulsowe powinny być małe i niedrogie. Są to przedmioty, które kupujący mogą wziąć i z łatwością dodać do koszyka lub przekazać kasjerowi. Takich produktów nie trzeba tłumaczyć, sprzedają się same.

Jeśli co najmniej 20% wszystkich Twoich klientów kupuje towary przy kasie, to już zwiększy Twój zysk.

Sposób 6. Zarządzanie cenami

Sprawdź politykę cenową swojej sieci i przeanalizuj ceny konkurencji. Porównaj ceny podobnych towarów i usług. Uczciwie oceń swoje zalety i wady przed konkurencją. Korzystając z tych informacji, rozważ podniesienie lub obniżenie cen. Na przykład obniżenie cen może zwiększyć sprzedaż. To przyciągnie kupujących, ponieważ ludzie będą mogli oszczędzać. Co ciekawe, wysokie ceny mogą zwiększyć przychody. Nie musi to jednak koniecznie oznaczać wzrostu sprzedaży.

Upewnij się, jakich produktów potrzebuje Twój rynek docelowy. Rozważ koszty produkcji i ustal próg rentowności. Pomoże to określić, w jaki sposób ustalać ceny.

Sposób 7. Usługa „Odbiór osobisty”

Wielu sprzedawców detalicznych wykorzystuje taki system w swoich sieciach sklepów. Kupujący zamawia towar online i odbiera go w najbliższym sklepie.

Wprowadzenie tej usługi pomoże zwiększyć ruch w sklepie i sprzedaż. Przecież wielu klientów decydując się na odbiór własny ze sklepu, podczas wizyty w sklepie dokupuje dodatkowy towar.

Nadal istnieje wiele różnych metod, które sprawdziły się u sprzedawców detalicznych i pomagają stymulować sprzedaż. Porozmawiamy o nich w kolejnych artykułach. Jeśli ciekawi Cię, jak zwiększyć sprzedaż za pomocą planogramów, przeczytaj artykuł „5 trików merchandisingu wizualnego”.

Należy zaznaczyć, że wszystkie te metody zwiększania sprzedaży sprawdzą się przy odpowiednim podejściu do asortymentu i ekspozycji towarów, analizie i prognozowaniu. Będzie to wymagało automatyzacji procesów biznesowych: planogramowania, analityki sprzedaży, programów lojalnościowych i promocji.