W dobie powszechnego dostępu do taniego, szybkiego internetu, to właśnie do tego medium przeniosła się większość działań reklamowych. Nie oznacza to jednak, że stacjonarna promocja całkowicie zniknęła. Może ona stanowić ciekawy dodatek do e-marketingu a nawet trzon wszystkich działań PR-owych – wszystko zależy od branży, produktu, grupy docelowej czy kontekstu rynkowego. Sprawdź, jak skutecznie i bez przepalania budżetu promować swoją firmę w najbliższej okolicy.
Rozmowa biznesowa przy kawie
Coraz częściej wybieramy rozmowy biznesowe prowadzone online, za pośrednictwem któregoś z popularnych komunikatorów. To oczywiście oszczędność czasu, ale jednak nic nie zastąpi kontaktu z żywym człowiekiem. To w trakcie prowadzonych oko w oko dyskusji jesteśmy w stanie rozwinąć cały wachlarz technik sprzedażowych i skuteczniej zareklamować swój biznes. Na dodatek zaproszenie kontrahenta na kawę jest doskonałą okazją do subtelnego przemycenia identyfikacji wizualnej – wystarczy podać kawę czy herbatę w logowanych kubkach. Jeśli chcesz zaskoczyć niebanalnym, zapadającym w pamięć wzornictwem, warto skorzystać z oferty kubków od Ceramiki Reklamowej – polskiego producenta cieszącego się świetnymi opiniami klientów.
Event – daj się zauważyć
Organizacja imprezy to świetna okazja do zaistnienia w świadomości lokalnego społeczeństwa. Nieważne, czy będzie to festyn dla dzieci czy zawody sportowe – istotnym jest, aby twoja marka zaczęła się kojarzyć z ciekawymi inicjatywami. Nie dysponujesz środkami na zajęcie się tym tematem kompleksowo? Nie martw się – pozostają inne opcje, takie jak wystawienie firmowego stoiska na imprezie miejskiej czy gminnej. Wystarczy namiot, rollup, prezentacja jakiegoś ciekawego produktu i trochę gadżetów, dzięki którym osoby, które cię odwiedziły, przypomną sobie o tym w domu (sprawdzą się zwłaszcza gratisy praktyczne, takie jak kubki logowane czy notesy).
CSR – zrób coś dla innych i dla siebie
W zakresie promocji firmy warto też sięgnąć po wybitnie pożyteczne formy reklamy. Należą do nich działania wpisujące się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu. To, ile na nie przeznaczysz, zależy od twojego gestu, ale i od budżetu. Możesz wyposażyć szkolną pracownię komputerową albo po prostu kupić leki i produkty spożywcze potrzebującemu seniorowi. Nawet drobny gest, który zmieni czyjeś życie na lepsze, poprawi twoje samopoczucie a jednocześnie będzie świetną okazją do działań marketingowych.
Reklama outdoorowa – kiedy jest skuteczna?
W przestrzeni publicznej reklama jest coraz mniej skuteczna. Nośników jest tak wiele, że ludzie po prostu przestają na nie zwracać uwagę. Jeśli chcesz się wyróżnić, warto postawić na nietypowe miejsce ekspozycji albo na unikatową formę przekazu. Zamiast bilboardu przy autostradzie wybierz raczej gazetkę przystankową, czytaną dla zabicia czasu. Nie wieszaj plakatów w lokalnej bibliotece – raczej zakup komplet filiżanek z logo, w których czytelnicy będą mogli zamawiać kawę.
Liderzy opinii – lokalni influencerzy
Dziś szczególnie młodzi ludzie sugerują się opinią influencerów, działających intensywnie w mediach społecznościowych. Na terenie miasta czy gminy identyczną rolę pełnią tzw. liderzy opinii – czyli osoby cenione i poważane. Przekonaj je o wyjątkowości swoich produktów, wyślij niezobowiązującą paczkę do przetestowania. Jeśli taka osoba w kolejnym wydaniu lokalnych wiadomości czy na sesji rady miejskiej pojawi się w koszulce z twoim logo, z pewnością ta informacja nie zostanie przeoczona.
Prasa lokalna – wiedza na wyciągnięcie ręki
W wielu miejscowościach dużą ilością odbiorców cieszą się media lokalne – prasa drukowana, telewizja czy radio. Zamiast reklamy, zamieść tam swój artykuł sponsorowany, w którym zawrzesz nie tylko lokowanie marki, ale przede wszystkim faktycznie przydatne informacje związane z twoją branżą. To właśnie jakościowego contentu poszukują dziś czytelnicy czy widzowie i z pewnością docenią kogoś, kto im go zapewni.
Jaka forma reklamy jest najlepsza? Oczywiście taka, która działa. Nie zrażaj się, jeśli podjęte działania nie przyniosą od razu spektakularnych efektów. Ogromne znaczenie ma specyfika rynku i grupy docelowej. Znaczenie mają nawet detale – to, co skuteczne w przypadku 30-letniej singielki, może nie sprawdzić się dla jej równolatki wychowującej troje dzieci. Zastanów się zatem, do kogo kierujesz swój przekaz i staraj się go maksymalnie spersonalizować. Lepiej pozyskać 10 skutecznych leadów niż 1000 takich, z których ostatecznie nie będzie sprzedaży.