Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Moduły PrestaShop poprawiające sprzedaż

Moduły PrestaShop

PrestaShop jest oprogramowaniem służącym do łatwego tworzenia i zarządzania sklepem internetowym. Aby w pełni wykorzystać jego możliwości, warto zainteresować się tematem dodatkowych modułów, pozytywnie wpływających na wzrost sprzedaży w naszej firmie. Na jakie moduły warto postawić? Podpowiadamy!

Zwiększenie konwersji dzięki modułowi do zarządzania koszykiem

Do niezwykle przydatnych modułów PrestaShop możemy zaliczyć te służące do łatwego zarządzania koszykiem. Na rynku dostępnych jest wiele tego typu usprawnień, zachęcających Klientów do zakupu w naszym sklepie. Jeśli zależy nam na tym, aby wiele osób u nas kupowało, warto zaimplementować wtyczkę służącą do zapisu stanu koszyka w formacie PDF. Moduł pozwala na to, aby potencjalny nabywca w łatwy sposób pobrał na swój komputer szczegóły dotyczące produktów, które obecnie ma dodane do koszyka. Inną wtyczką służącą do zarządzania koszykiem, tym razem od strony administratora, będzie oprogramowanie służące do automatycznego usuwania niedokończonych zamówień. Tego rodzaju wtyczki są niezwykle przydatne, jeśli zarządzamy sklepem PrestaShop.

Automatyzacja procesu wysyłki z modułem do integracji z firmą kurierską

Moduły PrestaShop pozwalają nam na automatyzację wielu czynności, na które musielibyśmy poświęcić sporo czasu. Do tego rodzaju oprogramowania zaliczyć możemy wtyczki umożliwiające automatyczną integrację z firmami kurierskimi, z którymi współpracujemy. Za pomocą takiego modułu PrestaShop nie tylko złożymy dyspozycję wysłania paczki, lecz także wygenerujemy etykietę przewozową lub stworzymy mapkę z punktami odbioru (np. paczkomatów), którą zobaczą nasi Klienci podczas zakupów.

Poprawa SEO za pomocą modułu do linkowania wewnętrznego

Nie od dziś wiadomo, że podstawą dobrego zarządzania sklepem PrestaShop jest zadbanie o jego odpowiednie pozycjonowanie. Polecanym przez wiele osób modułem będzie ten służący do automatycznego linkowania wewnętrznego. Tego typu wtyczki pozwalają na ustawienie różnych parametrów, takich jak słowa kluczowe, które mają się linkować, rodzajów linków (produkt, kategoria, dana strona) czy jego klasy.