Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Ed Red rozpoczyna emisję akcji

akcje ed red

Ed Red S.A., producent konserw rzemieślniczych, rusza z crowdfundingową emisją akcji w ramach oferty publicznej. Emisja rozpoczyna się we wtorek 15 listopada na platformie beesfund.com.

 Ed Red przebojem wszedł na rynek z innowacyjnym produktem dań restauracyjnych premium zamkniętych w puszkach. W ciągu dwóch lat od powstania zwiększył produkcję o 700% i pozyskała znanego inwestora Rafała Zaorskiego. Spółka zamierza docelowo zwiększyć sprzedaż w Polsce, pozyskać nowe rynki zagraniczne i stać się stać się europejskim liderem produkcji konserw premium.

Przedmiotem zapisów jest 4000 akcji, gdzie cena emisyjna to 230 zł. Z emisji akcji spółka zamierza pozyskać 920 tys. zł. Pozyskane fundusze chcemy przeznaczyć na rozwój technologii produkcji, aby zwiększyć możliwości dostarczania na rynek nawet do 200 tysięcy puszek miesięcznie – mówi Grzegorz Kłos, prezes Ed Red. Kolejną inwestycją będzie rozbudowa stanów magazynowych, konieczna z uwagi na włączanie nowych kanałów dystrybucji oraz ekspansję zagraniczną. Planujemy również zintensyfikować działania marketingowe z wykorzystaniem Google Ads i Facebook Ads, a także współpracę z influencerami – dodaje Grzegorz Kłos.

Ed Red obecny jest nie tylko na rynku polskim. Spółka rozwija sprzedaż na rynku niemieckim a w najbliższych latach planuje wejście na rynek brytyjski i rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem produkcji, poszerzeniem rynków zbytu, rozwojem kanałów sprzedaży oraz optymalizacją kosztów. Obecnie finalizujemy zakup 40% udziałów w innowacyjnej spółce z branży spożywczej produkującej dobro komplementarne w stosunku do naszych produktów. Spółki uzupełniają się kompetencjami i łącząc zespoły uzyskamy lepsze wyniki w obu spółkach, przy równoczesnym obniżeniu kosztów – tłumaczy Grzegorz Kłos. ­ Jeśli dojdziemy do porozumienia, a wszystko wskazuje, że tak to planujemy w krótkim czasie rozpocząć kolejną emisję akcji – dodaje Grzegorz Kłos.

Ed Red planuje zadebiutować na NewConnect na przełomie 2023/2024 r.

Ed REDproducent jedzenia w puszkach o jakości restauracyjnej. Do niedawna ED RED był siecią restauracji z jedzeniem premium, jego główną specjalnością były steki. W czasie pandemii poszerzono działalność o sprzedaż dań w puszkach. Idea ta okazała się wielkim sukcesem. Misją firmy jest przygotowywanie produktu spożywczego najwyższej jakości opartego wyłącznie na naturalnych składnikach. Wizją – zbudowanie silnej, wyrazistej marki o wysokiej rozpoznawalności, rozwój przez wejście na rynki na całym świecie w oparciu o własny e-commerce i współpracę z sieciami handlowymi. Ed RED to synonim ciągłego rozwoju przez analizę podejmowanych działań i elastyczne reagowanie. W 2014 r. Grzegorz Kłos i Paweł Baron połączyli swoje siły w ramach spółki Rbite sp. z o.o sp. kom. i otworzyli restaurację Ed Red w Krakowie, do której w 2016 roku dołączyła druga restauracja – w Warszawie. Przez lata restauracje cieszyły się dużą popularnością i uznaniem smakoszy. Zdobywały wyróżnienia Michelin, Gault Millau czy Slow Food Polska oraz pozytywne recenzje krytyków i blogerów kulinarnych. Odnosiły też sukcesy jako przedsiębiorstwo. W 2017 roku restauracje odwiedziło ponad 100 tys. gości, a warszawski Ed Red wygenerował ponad 4,5 mln przychodu w ciągu 12 miesięcy od otwarcia. Rozwijająca się działalność restauracji Ed Red doprowadziła to podjęcia w 2018 r. przez Grzegorza Kłos i Pawła Barona decyzji o zawiązaniu spółki akcyjnej, w ramach której obecnie prowadzona jest cała działalność gospodarcza związana z Ed Red. Ed Red S.A. jest zatem faktycznym kontynuatorem działalności prowadzonej przez spółkę Rbite sp. z o.o sp. kom. Momentem przełomowym dla marki był pierwszy lockdown po nastaniu pandemii i idące za nim komplikacje dla biznesu gastronomicznego. To wtedy zrodził się pomysł na konserwy rzemieślnicze. Dania restauracyjne zamknięte w bezpiecznym, metalowym opakowaniu, które można odebrać z paczkomatu lub z rąk kuriera, okazały się idealną odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość. Argumenty biznesowe jak skalowalność produkcji, dostępność wielu kanałów dystrybucji, w tym przede wszystkim e-commerce oraz entuzjastyczne głosy poparcia wśród społeczności akcjonariuszy, przyczyniły się do dokonania pivotu – wycofania się z działalności restauracyjnej w Warszawie i w Krakowie na rzecz produkcji dań gotowych kategorii premium w puszkach. Sprzedaż konserw została uruchomiona w czerwcu 2020 roku, oferując początkowo 5 rodzajów konserw i zbierając feedback od pierwszych klientów. W maju 2021 roku nastąpił rebranding marki, nagrodzony złotem w prestiżowym konkursie KTR.