7 marca startuje nowa kampania lojalnościowa sieci sklepów Stokrotka „Skomponuj swój włoski zestaw”. Zebrane znaczki wymienimy na porcelanowe talerze luksusowej włoskiej marki Pozzi Milano. To pierwsza w Polsce kampania przygotowana przez agencję Promotica, która rozpoczyna właśnie działalność w naszym kraju.
Rośnie liczba miłośników programów lojalnościowych
Specjalizująca się w nowatorskich kampaniach marketingu lojalnościowego agencja Promotica wkracza do Polski. „Skomponuj swój włoski zestaw” to pierwsza akcja zrealizowana przez Promoticę na polskim rynku. Skąd wybór naszego kraju? Jak podkreślają przedstawiciele agencji, Polska jest ważnym i ciekawym rynkiem z dużym potencjałem.
Badania zdają się to potwierdzać. Polacy chętnie korzystają z programów lojalnościowych, które z każdym rokiem zyskują na popularności. Jak wynika z raportu „Mobilni, wymagający, umiarkowanie aktywni – Polacy w programach lojalnościowych” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, aż 2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym. To więcej niż w poprzednim roku.
Według badania Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna odsetek miłośników tego typu programów wynosi nawet 80 proc. Największą bazą kampanii lojalnościowych są sklepy detaliczne. Dziś polscy klienci właściwie nie wyobrażają sobie codziennych zakupów bez udziału w oferowanych przez sieci spożywcze akcjach lojalnościowych.
Początek polsko-włoskiej współpracy z Promoticą
Wejście agencji Promotica do Polski ma być milowym krokiem w rozwoju działalności agencji w tej części Europy. W 2022 roku podjęto decyzję o ekspansji na zagraniczne rynki, z naciskiem na kraje Europy Środkowej. W ciągu niecałego roku Promotica zbudowała zespół międzynarodowych ekspertów z zakresu marketingu lojalnościowego i rozpoczęła działalność operacyjną w Polsce, Rumunii, Węgrzech oraz krajach adriatyckich. Jak twierdzą przedstawiciele agencji, Promotica chce dostarczać swoim klientom zindywidualizowane i kompleksowe rozwiązania w zakresie angażujących kampanii marketingowych, których celem jest nagradzanie konsumentów za ich lojalność i budowanie więzi z marką.
Jednym z pierwszych zagranicznych przedsięwzięć agencji jest współpraca ze Stokrotką – jedną z wiodących sieci handlowych w Polsce. Obecnie Stokrotka ma niemal 1000 sklepów na terenie kraju i od lat skutecznie realizuje kampanie nagradzające lojalność klientów, które cieszą się bardzo dużą popularnością.
Pomysł na kampanię zrodził się z potrzeb i natury polskich konsumentów. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, większość uczestników programów lojalnościowych w Polsce to kobiety. W 2023 roku udział w przynajmniej jednym takim programie zadeklarowało 67 proc. Polek (i jednocześnie 60 proc. mężczyzn). Kampania przygotowana przez Promoticę dla Stokrotki oferuje klientom połączenie kuchennej funkcjonalności z miłością do eleganckich dodatków wnętrzarskich.
„Skomponuj swój włoski zestaw” – jak to działa?
W ramach kampanii „Skomponuj swój włoski zestaw” klienci Stokrotki będą mogli zbierać znaczki i wymieniać je na wysokiej jakości naczynia z kolekcji zastawy stołowej Baraonda od luksusowej włoskiej marki Pozzi Milano.
Marka Pozzi Milano powstała pod koniec XIX wieku jako dom mody męskiej. W miarę upływu czasu rozszerzyła oferowany asortyment o produkty codziennego użytku, w tym kultową zastawę stołową. Kolekcja dostępna w Stokrotce odzwierciedla światowe trendy w zakresie tablescapingu, czyli sztuki dekorowania stołu. Obejmuje pełen asortyment porcelanowych talerzy, misek oraz naczyń do serwowania.
Jak działa mechanizm programu? Za każde 35 zł wydane na zakupy w Stokrotce klienci otrzymają jeden znaczek. Po zebraniu odpowiedniej liczby znaczków będą mogli odebrać jeden z elementów kolekcji w promocyjnej cenie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozpoczęcia naszej działalności międzynarodowej właśnie w Polsce – jednym z najważniejszych, a równocześnie najtrudniejszych i najbardziej konkurencyjnych rynków handlu detalicznego w Europie. Jesteśmy przekonani, że kampania „Skomponuj swój włoski zestaw” okaże się sukcesem i przybliży polskim klientom nowe włoskie produkty, a naczynia z kolekcji Pozzi Milano Baraonda będą odtąd gościć na wielu polskich stołach, stanowiąc ich ozdobę na co dzień i od święta. Tego typu kampanie pozwalają nagradzać klientów za ich lojalność w wyjątkowy sposób. Mamy nadzieję, że będzie tak również w przypadku tej akcji – komentuje rozpoczęcie współpracy Diego Toscani, CEO Grupy Promotica.
Głównymi celami akcji są: wzmocnienie pozycji Stokrotki na rynku, atrakcyjne nagrodzenie klientów za ich lojalność oraz budowanie wartości Stokrotki jako marki, która dba o klientów, jest blisko nich i pomaga im na co dzień – mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Stokrotki.
Kampania „Skomponuj swój włoski zestaw” w Stokrotce potrwa do 24 lipca 2024 r. Więcej szczegółów i regulamin dostępne są na stronie www.stokrotka.pl oraz w sklepach sieci Stokrotka.
Źródło: Promotica / All 4 Comms
O marce Promotica
Agencja Promotica Srl to część holdingu Promotica, notowanego na giełdzie włoskiej grupy z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie tworzenia i wdrażania kampanii marketingu lojalnościowego we Włoszech. Współpracuje z największymi włoskimi sieciami handlowymi, prowadząc ponad 270 kampanii rocznie. W swoim portfolio ma kampanie zrealizowane dla takich marek jak Carl Schmidt Sohn, Giannini czy Aless.