Na rynku panuje usług transportowych panuje obecnie spora konkurencja. Wiele firm rozpoczęło funkcjonowanie w tej branży w okresie pandemii koronawirusa kiedy to znacząco wzrosła popularność dokonywania zakupów online, a tym samym konieczność dostarczania ich do różnych punktów. Swe oferty zaczęło ogłaszać także wiele firm świadczących usługi dla przewoźników czyli zapewniających im możliwości zarobkowe.
Kim jest firma spedycyjna a kim przewoźnik?
Żeby zrozumieć powiązania istniejące pomiędzy firmami spedycyjnymi (świadczącymi usługi dla przewoźników) a samymi przewoźnikami należy uprzednio zdefiniować te podmioty i określić ich podobieństwa oraz różnice, gdyż nie są to pojęcia tożsame. Spedycja to działalność, której celem jest organizowanie przewozu towarów. Firmy spedycyjne wykonują więc wiele czynności na rzecz zleceniodawcy, które wiążą się z organizacją transportu. Wśród tych czynności wyróżnić można – między innymi – dobranie odpowiedniego środka transportu do przewożonego dobra, prowadzenie doradztwa w zakresie transportu ładunków, zadbanie o załadunek i rozładunek towarów, monitorowanie postępu trasy. Firmy spedycyjne zazwyczaj nie posiadają własnej floty transportowej i dlatego też muszą w tej kwestii polegać na przewoźnikach, którzy takową flotą dysponują.
Jeżeli szukasz firmy transportowej, to koniecznie zapoznaj się z ofertę Rudniccy – Magetra
Jak szukać zleceń w branży?
Przewoźnicy działający w branży przez wiele lat doskonale zdają sobie sprawę z tego jak szukać usług dla przewoźników chociaż czasami korzystają wyłącznie ze sprawdzonych metod poszukiwania, wykluczając często tym samym nowe możliwości zarobkowe. Niemniej jednak kontakty osobiste stanowią najlepsze (i najbardziej pewne) źródło pozyskiwania zleceń dla przewoźników, gdyż wówczas doskonale wiedzą oni z kim współpracują, na jakich warunkach i nie obawiają się na przykład opóźnień wypłaty za zrealizowane zlecenia. Jednym z oczywistych źródeł poszukiwania zleceń jest współcześnie także Internet. Zamieszczane są w nim informacje nie tylko o możliwościach zarobkowych, ale także przewoźnicy pragnący sprawdzić zleceniodawcę mogą uzyskać szczegółowe informacje o podmiocie (o tym jak długo funkcjonuje on w branży, czy cieszy się pozytywnymi opiniami, czy nie ma problemów z płynnością finansową). Internet posłużyć może także jako źródło poszukiwania ważnych imprez branżowych (targów, konferencji międzynarodowych, misji partnerskich, sympozjów i innych), na których obecność może zaowocować nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych. Niezwykle istotne jest również zarejestrowanie się na różnego rodzaju stronach internetowych, forach i grupach, gdzie przedsiębiorcy zamieszczają ogłoszenia. Tego typu źródła mogą posłużyć także jako pomoc w poszukiwaniu nowych pracowników czy wspólników. Za ich pośrednictwem można zaoferować swoją pomoc czy też wystawić własne ogłoszenie. Kolejnym sposobem na odnalezienie usług dla przewoźników jest korzystanie z giełdy ofert transportowych, czyli platform transportowych. Przewoźnicy pragnący pozyskać umowy z zagranicznymi organizacjami mogą zamówić w Krajowej Izbie Gospodarczej listę firm z określonej branży i spróbować nawiązać z nimi kontakt w sposób bezpośredni.