Pomysł na biznes – Franczyza – Sale konferencyjne
Firma Technologie

Rozwiązania technologiczne dla małych i średnich firm

rozwiązania technologiczne

Na przestrzeni kilku ostatnich lat wprowadzono wiele rozwiązań technologicznych dla podmiotów z sektora MŚP. Jak wybrać te, które są faktycznie potrzebne i kto może w tym pomóc?

 Liczba polskich przedsiębiorstw oraz ich wpływ na PKB

W 2016 r. w Polsce działało 2,01 mln aktywnych przedsiębiorstw, które tworzą 74% PKB. Najbardziej dynamicznie rozwijają się mikroprzedsiębiorstwa, w stosunku do roku 2009 ich liczba wzrosła o 20%. Mają one również największy udział w PKB (ponad 30%). Jednocześnie cały sektor MŚP generuje około 50% PKB. Największe znaczenie na tym obszarze ma sektor usług.

Cykl życia MŚP

W ostatnich latach najwięcej powstaje mikroprzedsiębiorstw, jednak cechuje je także najmniejsza szansa, by przetrwać na rynku. Niecałe 70% z nowo utworzonych firm ostatecznie jest w stanie utrzymać się na rynku przez pierwszy rok działalności. Statystycznie małe przedsiębiorstwa częściej odnoszą sukces, ich żywotność to ponad 80%, oraz średnie i duże,  ponad 90%. Podejmując decyzję o wielkości naszej firmy, powinniśmy wziąć pod uwagę te dane oraz przeanalizować ryzyko.

Poziom cyfryzacji

Coraz więcej przedsiębiorców orientuje się w technologicznych rozwiązaniach dostępnych na rynku, jednak tempo ich wprowadzania nie jest zadowalające. W tym sektorze szybciej rozwijają się duże przedsiębiorstwa niż te z sektora MŚP. Usługi cyfryzacji są aktualnie łatwo dostępne i można je łatwo wprowadzić dzięki firmom, które zajmują się tym rodzajem rozwiązań. Jedną z takich firm jest spółka Innergo Systems, oferująca systemy telekomunikacyjne, sieci IP, systemy przetwarzania danych i wiele więcej. Zapewnia ona kompleksową obsługę klienta i ułatwia rozwój technologiczny firmy. Na czym dokładnie polegają te rozwiązania i jak wybrać te, których potrzebujemy?

Sieci bezprzewodowe i przewodowe

Przedsiębiorstwa preferują sieci przewodowe ze względu na zapewnioną kontrolę nad przekazywanymi informacjami, szybkość oraz niezawodność połączenia. Jednak dla pracowników równie cenna jest sieć bezprzewodowa ze względu na ułatwienie komunikacji w firmie oraz brak okablowania przeszkadzającego w poruszaniu się po siedzibie.

Wideokonferencje

Systemy wideokonferencyjne zwiększają wydajność i efektywność pracowników ze względu na oszczędność czasu i kosztów związanych z podróżami biznesowymi. Są one dopasowywane bezpośrednio do potrzeb firmy w celu jak najlepszego ich wykorzystania. Ich wykorzystanie jest również doceniane ze względu na aktualnie popularną w wielu firmach pracę zdalną. Połączenia wideo pozwalają pracownikowi na szybszą komunikację oraz rozwiązywanie problemów, co zwiększa efektywność pracy.

Contact Center

Klienci cenią funkcjonalność oraz łatwy dostęp do narzędzi komunikacyjnych wykorzystywanych w przedsiębiorstwie. Oczekują komfortu, który dadzą im nowe technologie. Kluczem do wprowadzenia faktycznie potrzebnych i cenionych rozwiązań jest analiza preferencji klientów oraz zidentyfikowanie ich potrzeb. Jednym z najwygodniejszych rozwiązań jest synchronizacja urządzeń obsługiwanych przez pracownika, aby cały czas miał dostęp do tych samych danych, niekoniecznie tylko na jednym konkretnym komunikatorze. W ofercie firm wprowadzających rozwiązania technologiczne możemy też znaleźć usługę nagrywania rozmów. Jest ona niezwykle ważna dla firm, które uzgadniają warunki transakcji handlowych, bądź przekazują poufne informacje telefonicznie. Takie nagrania zwiększają bezpieczeństwo oraz dają poczucie pewności odnośnie transakcji zawartych telefonicznie.

Rozwiązania mobilne

Ograniczają one koszty operacyjne oraz zwiększają wydajność pracowników. Ich wdrożenie zawsze poprzedza analiza przedsiębiorstwa i jego potrzeb. Według statystyk z 2017 roku mniej niż 10% firm wykorzystuje systemy operacyjne firmy Apple, mimo że jest ona jedną z najlepszych i najmniej zawodnych firm w branży technologicznej. Dlaczego więc tak mało osób w Polsce z niej korzysta? Przede wszystkim ze względu na ograniczoną dostępność pełnego pakietu tych systemów.

Jaki jest twój wybór?

Dobrą metodą jest powolne wdrażanie rozwiązań technologicznych ze względu na konieczność przyzwyczajenia do nich zarówno pracowników, jak i klientów. Każde z nich przynosi inne korzyści, pomagając przedsiębiorstwu w efektywniejszy sposób funkcjonować oraz rozwijać się.

 

 

Powiązane artykuły

Jak założyć firmę – CEIDG, forma opodatkowania i kody PKD

teoriabiznesu.pl