Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Wizytówka Twoją wizytówką!

wizytowka

Prowadząc własną firmę należy pamiętać o stworzeniu profesjonalnej wizytówki, którą przekażesz niezbędne informacje potrzebne do kontaktu z Tobą lub Twoją firmą. Chociaż wydawać by się mogło, że w dobie internetu nikt już nie korzysta z tego typu rozwiązań, to dobrze zaprojektowana wizytówka wciąż jest skutecznym sposobem na pozostawienie po sobie kontaktu potencjalnym klientom lub kontrahentom. Zlecają wydruk swojej wizytówki pamiętaj o kliku kluczowych kwestiach. W końcu będzie ona Cię reprezentować i świadczyć o Tobie lub Twojej firmie.

Jakie informacje na wizytówce?

Na profesjonalnej wizytówce powinny znaleźć się wszystkie niezbędne informacje o Tobie lub Twojej firmie, które będą użyteczne dla potencjalnego klienta. Z pewnością warto na niej umieścić logo i nazwę firmy, imię i nazwisko, wykonywane stanowisko, numer telefonu, adres mailowy czy adres strony www. Jeżeli nazwa Twojej firmy niewiele mówi o zakresie świadczonych usług, warto rozważyć umieszczenie takich informacji. Ale, ale! Zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” umieść na niej jedynie kluczowe obszary działalności lub krótką listę wykonywanych usług. Drukowanie pełnej oferty na wizytówce i wrzucanie do niej wszystkiego, co związane z Twoją firmą mija się z celem. Wizytówka powinna pełnić funkcje informacyjną. Unikaj więc zaśmiecania jej niepotrzebnymi elementami, ponieważ szybko stanie się nieczytelna.

Jakie wymiary wizytówki?

Drukarnie cyfrowe, np. https://www.kseroa0.pl/druk-cyfrowy-reklamowy/ coraz częściej oferują wydruk wizytówek w dwóch formatach. Najczęściej wybieranym wymiarem wizytówek jest 90×50 mm w układzie poziomym. Układ pionowy w przypadku tego formatu wydaje się niepraktyczny i trudniejszy do logicznego zaprojektowania. Warto również pamiętać o marginesach i spadach, które odsunął tekst od krawędzi. Dzięki temu unikniesz przypadkowego odcięcia istotnych elementów podczas wykrawania wizytówek z arkusza. Drugim rozmiarem realizowanym przez drukarnie jest wymiar 85×55 mm. W tym wypadku obowiązują podobne zasady, jak w formacie 90×50 mm. Warto pamiętać o marginesach i odpowiednim położeniu elementów graficznych. Drukarnie cyfrowe i agencje marketingowe oferują swoją pomoc również w przypadku niestandardowych rozmiarów lub gramatury wizytówek.

wizytówki poznań

Układ graficzny wizytówki

Projektując wizytówkę warto pamiętać i kilku z pozoru błahych elementach, które wpłynął na pozytywny odbiór potencjalnych klientów. Dobrze zaprojektowana, przejrzysta i czytelna wizytówka to połowa drogi do sukcesu. Logo, nazwa firmy i imię i nazwisko powinny znaleźć się w na środku pola projektowego. Możemy wyróżnić je pogrubioną lub/i większą czcionką, aby lepiej rzucały się w oczy. W przypadku wizytówek biznesowych można dodać nazwę stanowiska lub funkcję w firmie. Dane kontaktowe najlepiej umieścić na samym dole, pośrodku lub z prawej strony. Część drukarni oferuje druk dwustronny. W tym wypadku logo warto umieścić z tyłu, w centralnej części.

Jaki papier do wizytówki?

Oprócz układu graficznego istotny jest również papier na którym będziesz je drukować. To właściwie podstawa i w zależności od efektu jaki chcesz uzyskać możesz wybierać różne rodzaju i gramatury papieru. Nie bez znaczenia jest również wykończenie. Z lub bez laminatu, matowe, z połyskiem czy może UV? To efektywnie dopełni całość i sprawi, że Twoja wizytówka będzie przyjemna dla oka. W tym wypadku można liczyć na pomoc drukarni , która podpowie jaki projekt najbardziej zachwyci Twojego klienta.