Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Co zrobić, żeby Twoja strona internetowa była widoczna w Google?

strona niewidoczna w google

Brak obecności strony internetowej w wynikach wyszukiwania może oznaczać utratę potencjalnych klientów. Co więc zrobić, aby Twoja witryna była widoczna w Google? Jakie działania podjąć, aby skutecznie pozycjonować stronę? Poznaj przyczyny braku widoczności oraz dowiedz się, co możesz zrobić, aby to naprawić.

Pozycjonowanie strony w Google – jak zrobić to skutecznie?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google pozwala biznesowi w pełni rozwinąć skrzydła. Co jednak możesz zrobić, aby mieć pewność, że Twoja witryna będzie widoczna w wyszukiwaniach Google na wysokich pozycjach?

Wartościowy content

Pierwszym krokiem do sukcesu, jest tworzenie wartościowych treści. Przeprowadź dokładną analizę słów i fraz kluczowych, a następnie umieść je w treściach dostępnych na stronie. Postaraj się wpleść je w tytuły, opisy meta i atrybuty obrazów, pamiętając o naturalności i wartości dodanej dla czytelnika.

Link building

Spore znaczenie ma też strategia linkbuildingowa. Pozyskiwanie wartościowych linków (odnośników do Twojej strony z innych portali) znacząco zwiększy widoczność Twojej strony w wyszukiwaniach organicznych oraz pomoże Ci budować silny wizerunek marki. Ważne jest, by pozyskiwać linki z serwisów powiązanych tematycznie z naszą stroną, a jednocześnie bezpiecznych i przyjaznych dla użytkowników. W strategii nie zapominaj także o linkach wewnętrznych.

Dlaczego strona internetowa się nie wyświetla w Google?

Jeśli pomimo wdrożenia strategii contentowej oraz link buildingu Twoja strona nie jest widoczna w Google, a Ty odnotowujesz spadki wejść na witrynę, to warto poszukać innego źródła problemu. Oto możliwe przyczyny.

Indeksowanie stron w Google

Twoja strona internetowa może nie być widoczna w Google ze względu na ograniczenia techniczne, które uniemożliwiają indeksowanie.

Indeksowanie to nic innego jak analiza zawartości domeny przez roboty skanujące, nazywane również crawlerami, a następnie ocena strony w kontekście jakości oraz włączenie jej do rankingu Google. Jeśli z przyczyn technicznych, na przykład przez naruszenie plików robots.txt lub wykrycie znaczników noindex i nofollow, strona nie może być indeksowana – nie będzie widoczna w Google. Dlatego tak istotne jest, aby zadbać o swoją witrynę również od strony technicznej, co umożliwi robotom Googla przeanalizowanie jej zawartości.

przyklad noindex

To czy strona ma status index, czy noindex sprawdzisz łatwo w źródle strony. 

Filtr SafeSearch

Przyczyną braku widoczności Twojej strony w wyszukiwaniach Google może być również inteligentny filtr SafeSearch. Usuwa on z wyników wszelkie treści, które przeznaczone są dla osób pełnoletnich, m.in. takie, które zawierają elementy o charakterze seksualnym lub nawiązującym do przemocy i okrucieństwa.

Działanie filtra SafeSearch nie jest jednoznaczne z brakiem indeksowania, jednak strona dostępna jest jedynie wtedy, kiedy użytkownik otwiera ją bezpośrednio.

Ban i wyłączenie strony w Google

W skrajnych przypadkach witryna nie jest widoczna w Google z powodu bana. Tego rodzaju kary widoczności są nakładane m.in. za:

  • obecność złośliwego oprogramowania na stronie, 
  • tak zwane działania Black Hat SEO, czyli noszące znamiona oszustwa i manipulacji,
  • dużą ilość spamu na stronie.

Jeśli Google nagle przestał widzieć Twoją stronę, mimo że wcześniej nie występowały żadne problemy z widocznością, to bardzo prawdopodobne jest, że przyczyna tkwi właśnie w niepoprawnej zawartości. Więcej porad na ten temat znajdziesz w artykule Dlaczego Google nie wyszukuje strony.

Widoczność strony w Google – jak ją poprawić?

W celu poprawy widoczności strony w Google warto skorzystać z bezpłatnego narzędzia, jakim jest Google Search Console. Pozwala ono sprawdzić status indeksowania witryny, a tym samym pomaga dotrzeć do źródła problemu z widocznością.

Aby uporać się z brakiem widoczności w Google, zadbaj również o aspekty takie jak:

  • poprawność mapy witryny,
  • weryfikacja plików robot.txt,
  • potencjalne tagi noindex i nofollow, w miejscach, w których nie powinny być,
  • ustawienie poprawnej strony kanonicznej,
  • analiza raportu „Problemy dotyczące bezpieczeństwa” w celu sprawdzenia, czy na stronie nie ma żadnych wirusów,
  • naprawa błędów 404 w obrębie witryny,
  • linkowanie wewnętrzne

Pamiętaj przy tym, że wszelkie działania związane z poprawą widoczności Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google wymagają czasu. Bądź cierpliwy i konsekwentny, a na pewno po kilku tygodniach zobaczysz zadowalające efekty.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie pozycjonowania strony internetowej lub innych działań związanych z marketingiem online, wejdź na stronę www.netim.pl i zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej Netim.

netim logo