Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Jak pozycjonować stronę internetową? Poznaj najskuteczniejsze sposoby

seo

Witryna w Internecie to nie samotna wyspa, do której docierają nieliczni śmiałkowie. Każdy, kto decyduje się założyć własną stronę, liczy na to, że odwiedzi ją jak najwięcej osób. Jednak nie chodzi o samą liczbę odsłon. Zawsze stoi za tym konkretny cel. Może nim być: sprzedaż towarów, zaproponowanie usług, promocja marki osobistej. Zrealizujesz je, gdy statystyki odwiedzin Twojej domeny poszybują w górę. Pozycjonowanie strony jest tym elementem, który pozwala zrealizować przyjętą przez Ciebie strategię i przyczynia się do rozwoju działalności.

3 najważniejsze strategie, które pozwalają na lepsze pozycjonowanie stron internetowych

Dużo łatwiej będzie ci zarządzać Twoją stroną internetową, gdy opracujesz sobie konkretny plan. Opieraj się na trzech sprawdzonych filarach:

  • optymalizacji SEO;
  • tworzeniu wartościowego contentu;
  • promocji strony.

W obrębie tej bazy możesz zastosować wiele różnych technik. Jednak zawsze warto umiejętnie żonglować i szukać odpowiedniej proporcji między trzema najważniejszymi kwestiami. Można to porównać do tworzenia idealnej potrawy. Z prostych składników jeden kucharz wyczaruje wyśmienite danie, drugi z kolei stworzy coś zupełnie przeciętnego. Zakładamy, że wolisz być mistrzem niż przeciętniakiem? Jest to kluczowa kwestia w skutecznym pozycjonowaniu stron.

Optymalizacja SEO, jako podstawa, gdy chce się rozpocząć pozycjonowanie strony

Strona, która nie jest dobrze wypozycjonowana ginie w gąszczu konkurencyjnych witryn. Dlatego też pierwszy i zarazem najważniejszy krok to zadbanie o dobre SEO. Pod tym skrótem kryje się optymalizacja witryny dla wyszukiwarek internetowych. To szereg działań, które sprawiają, że użytkownik trafia właśnie na Twoją stronę. Jak zatem wdrożyć odpowiednie strategie?

Słowa kluczowe, czyli daj się znaleźć

Co warto umieścić na stronie internetowej? Wielu specjalistów mówi o tym, że należy dobrze skonstruować ofertę, opisać wartości marki oraz dodać formularz kontaktowy. To wszystko prawda. Jednak skrupulatne przedstawienie, czym zajmuje się firma, nie sprawi, że na jej stronę trafi automatycznie wielu klientów. Potrzebne są do tego dobrze dobrane słowa kluczowe.

To słowa lub dłuższe hasła, jakie wpisuje w wyszukiwarkę użytkownik, szukający informacji. Powinieneś zatem „wejść w jego buty” i w treściach na swojej stronie umieścić odpowiednie frazy. Skąd możesz czerpać inspiracje? Skorzystaj z:

  • własnoręcznie stworzonej listy branżowych terminów;
  • podpowiedzi sugerowanych przez Google;
  • planera słów kluczowych;
  • Answer The Public, czyli darmowego narzędzia, podpowiadającego najpopularniejsze pytania.

Gdy wiesz już co, powstaje pytanie gdzie. Poza tym, że wiesz, jakich słów kluczowych powinieneś użyć, zastanów się nad tym, gdzie dodasz je na swojej stronie. Główne słowa kluczowe warto zastosować w nagłówkach. Pozostałe rozmieść równomiernie w tekstach. Unikaj grzechu nadmiaru. Google nie lubi, gdy treść na stronie jest zbyt mocno nasycona słowami kluczowymi. Stosuj odmiany i tzw. frazy długiego ogona, czyli tych zbudowanych z kilku wyrazów. Wtedy masz pewność, że Twoja strona po pewnym czasie pojawi się wysoko w wyszukiwarce Google.

Link building, jako strategia SEO

Linki to swojego rodzaju kotwice. To sieć odnośników, która kieruje użytkowników do innych zakładem lub materiałów na stronie. Linki mogą też przenosić na inne witryny. Są one wartościowe zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek. Pomagają zatem zwiększyć ruch na poszczególne podstrony serwisu.

Dlatego też, myśląc o strategii SEO, zadbaj o to, aby wpleść linki wewnętrzne do treści na Twojej witrynie. Linkuj do pozycji z oferty oraz treści umieszczonych na blogu. Możesz też zdecydować się na linki sponsorowane, czyli płatne formy reklamy.

Techniczne aspekty, wpływające na SEO

Nawet najlepiej dobrane słowa kluczowe oraz strategia link buildingu nie spełniają swojej funkcji, jeśli nie zadbasz o poprawne działanie swojej strony. Pozycjonowanie strony www wiąże się też z jej szybkością i Tutaj znów mówmy o trzech kluczowych aspektach:

  • przejrzystości nawigacji;
  • responsywności;
  • szybkości ładowania.

Osoba, która trafia na Twoją stronę, powinna bez problemu odnaleźć się w układzie treści. Od tego, czy szybko znajdzie to, czego szuka zależy, jak długo pozostanie na danej zakładce. Druga kwestia to dopasowanie strony do różnych urządzeń. Dawno już minęły czas, gdy korzysta się z Internetu tylko na komputerze. Smartfony oraz tablety to równie częsty wybór. Dlatego, to co znajduje się pod Twoim adresem www, powinno być zwinne niczym Aladyn dopasowujący się do kształtu lampy. Niezależnie od tego, na jakim urządzeniu wyświetlana jest domena, prezentuje się tak samo dobrze.

Elementy content marketingu, które warto wdrożyć przy pozycjonowaniu strony

Nie ma ruchu na stronie bez dobrego contentu. Internet to bardzo demokratyczne miejsce. Każdy może publikować, co tylko chce. To z jednej strony wartość, z drugiej przekleństwo. Chyba nie chcesz dołączyć do wirtualnego wysypiska? Możesz temu zapobiec, skupiając się na tym, aby na Twojej stronie znalazły się przydatne dla użytkowników informacje. Pomogą one w pozycjonowaniu strony internetowej oraz przyczynią się do budowania Twojej marki.

Wartościowa treść, generująca ruch na stronie

Ciekawe przedstawienie tego, co oferujesz, pozwoli Ci na budowanie marki. Z pewnością kojarzysz firmy, które wyróżniają się nietypową komunikacją. Gdy zadbasz o to, aby uwypuklić korzyści i pokazać to, jak w życiu codziennym sprawdza się Twój produkt lub usługa, przykujesz uwagę swoich klientów.

Tworzenie contentu to także doskonała okazja do tego, aby budować swoją pozycję eksperta w branży. Dziel się wiedzą i pokazuj ciekawe rozwiązania. Dobrym pomysłem będzie stworzenie bloga firmowego. Umieszczaj na nim artykuły dotyczące tego, czym się zajmujesz. Pamiętaj o regularnych publikacjach nowych treści. Warto też, co jakiś czas zajrzeć do archiwum i zaktualizować wpisy.

Content przyjazny dla czytelnika

W pozycjonowaniu stron liczy się zarówno treść, jak i forma. Osoby korzystające z Internetu to specyficzni czytelnicy. Jako że liczy się dla nich czas, bardziej skanują treść wzrokiem, niż skupiają się na uważnej lekturze. Odpowiednio formatując tekst, ułatwisz im znalezienie przydatnych informacji. Zrobisz to gdy:

  • podzielisz tekst na części i nadasz im nagłówki;
  • przygotujesz spis treści dla dłuższych tekstów;
  • zastosujesz wypunktowanie;
  • zobrazujesz najważniejsze kwestie na infografikach i wykresach;
  • wyboldujesz, czyli pogrubisz kluczowe informacje.

Samemu czy z pomocą specjalisty? Kto może pomóc Ci w pozycjonowaniu stron?

Podane wyżej techniki to sprawdzone sposoby na pozycjonowanie strony internetowej. Możesz zarówno pozycjonować stronę samemu, czyli kolejno wdrażać różne rozwiązania, po czym monitorować efekty, jak również zdecydować się na pomoc profesjonalisty.

Jeśli jednak czujesz, że temat SEO i pozycjonowania nie jest kwestią, którą chciałbyś podejmować samodzielnie, możesz skorzystać z pomocy dedykowanego specjalisty SEO — Aleksandra Jasinowskiego. SEO Expert to butikowa agencja SEO, która kompleksowo zajmie się obsługą Twojej strony. Współpracując z nią, możesz liczyć na to, że Twoja witryna osiągnie wysoką pozycję w wyszukiwarce. To najlepszy sposób na to, aby wypromować swój biznes i zdobyć wielu klientów.