TikTok to aplikacja, której popularność rośnie w zatrważającym tempie. Platforma łączy w sobie funkcjonalności znane ze Snapchata i Instagrama, a także Spotify, umożliwiając użytkownikom tworzenie i publikowanie krótkich filmików o dowolnej tematyce. Niezwykła dynamika trendów, które pojawiają się na platformie i momentalnie obiegają cały Internet, przysparza jej coraz więcej fanów. Poznaj najważniejsze funkcjonalności TikToka i przekonaj się, w jaki sposób wykorzystać go w social media marketingu!
Czym właściwie jest TikTok?
TikTok sam w sobie jest jedynie narzędziem, którego siłą napędową są użytkownicy i ich kreatywność. Aplikacja zyskała ogromną popularność głównie dzięki viralowym filmikom z podkładami muzycznymi, na których użytkownicy tańczą lub wykonują inne, powtarzalne czynności. Obecnie aplikacja umożliwia publikacje materiałów o maksymalnej długości dziesięciu minut. Jednak to krótkie, kilkunasto lub kilkudziesięciosekundowe filmiki są filarem tej aplikacji. Ze względu na różnorodność treści publikowanych na TikToku dociera on do odbiorców w każdym wieku i ze wszystkich stron świata.
Aplikacja jest wyposażona w obszerną bibliotekę muzyczną, z której użytkownicy mogą swobodnie korzystać. Dzięki temu powstało wiele trendów, których spektakularny sukces potrafił zaskoczyć samych twórców utworów. TikTok podobnie jak Instagram oferuje efekty specjalne i filtry. Publikacja contentu na TikToku jest banalnie prosta. Wystarczy założyć konto, aby móc nagrywać i publikować filmiki bezpośrednio z poziomu aplikacji. Coraz więcej marek dostrzega ogromny potencjał tej platformy i uwzględnia TikToka w swoich kampaniach social media.
Profil użytkownika na TikToku jest przejrzysty, a korzystanie z interfejsu bardzo intuicyjne. Jako zalogowany użytkownik w każdej chwili możesz zmienić swoją nazwę oraz zdjęcie profilowe. Co ważne, na profilu znajdziesz również statystyki, które dotycząca przede wszystkim liczby obserwujących i polubień publikowanych treści. TikTok umożliwia także udostępnianie contentu na innych portalach społecznościowych. W każdej chwili możesz również usunąć wybrane treści.
Reklama w mediach społecznościowych a TikTok
Marketing i social media od dawna idą ze sobą w parze. Jeśli jednak content publikowany na Facebooku czy Instagramie przestaje przynosić zadowalające efekty, zastanów się nad założeniem TikToka! Dlaczego warto?
- Liczba użytkowników aplikacji już w 2021 r. przekroczyła miliard! To sprawia, że TikTok jest najpopularniejszą aplikacją na świecie. W kontekście social media marketingu oznacza to przede wszystkim ogromne zasięgi.
- Na TikToku możesz dodawać hashtagi, które wyróżnią Twoją markę i pomogą Ci zbudować zaangażowaną społeczność.
- Ta platforma jest wręcz stworzona do działań z zakresu RTM (Real Time Marketing).
- Możesz wykorzystać tę platformę do celów reklamowych (np. poprzez umieszczenie linku do sklepu pod filmikiem przedstawiającym produkt).
- TikTok przekierowuje użytkowników do contentu o podobnej tematyce, co sprawia, że odbiorcy nieznający Twojej marki mogą trafić na treści, które publikujesz.
- Konto na TikToku możesz połączyć z kontami na innych popularnych platformach społecznościowych. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia pozyskiwanie nowych obserwujących.
Twoja firma w social mediach – jak wypromować się na TikToku?
Marketing w mediach społecznościowych wymaga konsekwencji i z góry ustalonego harmonogramu działań. Zanim zaczniesz publikować content, opracuj strategię i pomyśl, czym możesz wyróżnić się na TikToku. Spójny przekaz, który zaintryguje odbiorców i odpowiednia dynamika materiałów to w tym przypadku klucz do sukcesu!
Równie ważne jest ustalenie profilu swoich odbiorców, aby przygotować treści, które spełnią ich oczekiwania. Algorytmy TikToka działają bardzo skrupulatnie i analizują użytkowników m.in. pod kątem częstotliwości publikacji. Najlepiej, żeby nowy filmik pojawiał się na Twoim profilu przynajmniej raz dziennie mniej więcej w tych samych godzinach. Takie działanie sprawi, że roboty uznają Cię za wartościowego twórcę. Pamiętaj, aby śledzić bieżące trendy i dokładać do nich swoją cegiełkę. Na TikToku dużą popularnością cieszą się, chociażby wyzwania, w których możesz brać udział. Dzięki temu Twoje treści mogą dotrzeć do dużego grona odbiorców, a ty nie poniesiesz przy tym znaczących kosztów.
Prowadzenie mediów społecznościowych wymaga odpowiedniej wiedzy i zaangażowania. Nie czujesz się na siłach, aby robić to samodzielnie? Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji marketingu internetowego Kohai.pl i pozyskaj nowych odbiorców!