Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Asortyment producenta opakowań: zdziwisz się, co się w nim znajduje!

Asortyment producenta opakowań

Opakowania papierowe nie są już tylko prostą ochroną produktu. Stały się istotnym elementem strategii marketingowej, ekologicznej i logistycznej dla firm z różnych branż. Od tektury litej i falistej, przez opakowania zadrukowane, aż po displaye i projekty z grupy POS – asortyment producenta opakowań kartonowych potrafi zaskoczyć swoją różnorodnością.

Producent opakowań z tektury wyjaśnia: tektura falista kontra lita i ich możliwości

Podstawą większości rodzajów opakowań jest tektura, wybierana przez wzgląd na swoje właściwości ochronne i proekologiczne. Producenci opakowań papierowych wykorzystują głównie dwa rodzaje tektury: litą i falistą. Pierwsza ma gładką, jednorodną powierzchnię. Świetnie sprawdza się jako opakowanie ekskluzywnych produktów, gdzie kluczową rolę odgrywają estetyka i precyzja nadruku, ale nie tylko. Wykorzystuje się ją niemal w każdej branży: od tapicerstwa, przez krawiectwo, po introligatorstwo.

Tekturę falistą (karbowaną) z kolei łatwo poznać po charakterystycznym falowaniu. W zależności od ilości zastosowanych warstw może być elastyczna (łatwa do zrolowania) lub bardzo sztywna. Można zaryzykować stwierdzeniem, że nie istnieje branża ani nawet sytuacja, dla której tektura falista nie znajdzie zastosowania. Sprawdza się w roli opakowania towarów – od tych najmniejszych i najdelikatniejszych po wielkogabarytowe. Używamy jej nawet w tak prozaicznych momentach, jak prace plastyczne z dziećmi, naprawa samochodu czy prace w ogrodzie.

Innowacje w druku: offsetowy i fleksograficzny

Tektura może być także podstawą dla opakowań zadrukowanych, co otwiera drzwi do szerokich możliwości w zakresie personalizacji i wyróżniania produktu na półce sklepowej.

Techniki, które rewolucjonizują świat opakowań, to druk offsetowy i fleksograficzny. Flexo charakteryzuje się możliwością bezpośredniego drukowania na arkuszu tektury, co redukuje gramaturę tektury falistej i skraca czas realizacji zleceń poprzez wyeliminowanie procesu laminowania oraz pozwala zoptymalizować cenę opakowań.

Natomiast offset jest szczególnie ceniony w przypadkach, gdzie ważna jest wysoka rozdzielczość, klarowność obrazu oraz uszlachetnianie tektury różnorodnymi wykończeniami, m.in. farbami i lakierami do żywności, fluorescencyjnymi, metalicznymi, UV i wieloma innymi. Istnieje nawet możliwość precyzyjnego zadruku papieru szarego, co pozwala na kreowanie prawdziwie ekologicznych opakowań – unikalną markę Sila Liner stworzył Royalpack. To jedna z niewielu firm na rynku europejskim dysponująca tak innowacyjną linią do produkcji i jednoczesnego laminowania tektury falistej.

Opakowania od producenta dostosowane do wymagań rynku: od jednostkowych po POS

W asortymencie producenta opakowań znajdziesz pełen wachlarz konstrukcji opracowanych przez FEFCO (Europejską Federację Producentów Tektury Falistej). Katalog rozróżnia 8 podstawowych form, które są stosowane w całej Europie (m.in. karton na pizzę, obuwie itp.).

Aby umieszczać produkty z palet bezpośrednio na półce, stosuje się opakowania transportowe zwane ekspozytorami lub display’ami (SRP). Zaawansowana technologia druku sprawia, że mogą stać się skutecznym narzędziem marketingowym przyciągającym wzrok potencjalnych klientów.

Wśród ekspozytorów warto wymienić także te ladowe – służące ekspozycji artykułów promocyjnych, sezonowych lub bezpłatnych próbek – oraz wolnostojące typu POS (Point of Sale). Te ostatnie odgrywają kluczową rolę w promocji produktu w punkcie sprzedaży, ponieważ dzięki nim produkty mogą być prezentowane w bardziej angażujący i widoczny sposób.

Na pewno kojarzysz także innego typu opakowania jednostkowe i zbiorcze: gift boxy, koszyki, wersje z okienkiem, z uchwytem do przenoszenia np. butelek i wiele innych. Dla najlepszych producentów opakowań kartonowych nie ma rzeczy niemożliwych: sztab konstruktorów i grafików jest w stanie opracować nawet najbardziej zaawansowane technicznie modele opakowań.