Wyróżnienie swojego produktu, usługi czy marki wymaga skutecznej reklamy. Dziś każda licząca się firma musi pokazać się z najlepszej strony, co wymusza poszukiwania lepszych i nowocześniejszych pomysłów przyciągnięcia uwagi. Jednym z nich jest reklama świetlna. Dlaczego jest tak skuteczna i co sprawia, warto na nią postawić? Sprawdź to!
Reklamy świetlne są stale widoczne
To jeden z najważniejszych powodów ich wyboru. Niemal każda znana marka wykorzystuje reklamy świetlne do promocji. W słoneczny dzień taka forma prezentowania treści powinna być wyraźnie inna od tła. Natomiast nocą musi wystarczająco różnić się od innych reklam. Bez względu na porę reklamy ze światłem prezentują się atrakcyjnie dla odbiorcy. Swoimi barwami, nasyceniem i intensywnością nie powinny jednak przytłaczać, bo efekt mógłby być odwrotny od zamierzonego.
Gdy planujesz wykorzystać reklamy, zlokalizuj je w miejscu widocznym dla największej liczby przechodniów/odbiorców. Fakt, że treść jest nasycona światłem, nie wystarczy, jeśli jest zasłonięta przez inny obiekt. Siedziba firmy powinna być oznaczona reklamą z każdej widocznej strony, nie tylko od frontu.
Reklamy podświetlane wykorzystują ruch i dynamikę
Nieruchome i monotonne treści po chwili przestają być atrakcyjne dla przechodniów. Dlatego dziś projektuje się reklamy podświetlane z efektem ruchu. Dynamika powinna być dopasowana do charakteru marki lub produktu, by być z nim spójna. Animacja i zmieniająca się treść jest lepsza pod kątem wzbudzenia zainteresowania. Nie nudzi się tak szybko i można ją dostrzec z daleka.
Jeśli mowa o ruchu, ważną kwestią jest też dopasowanie prezentowanych informacji i możliwość ich zmiany. Niekiedy reklama świetlna jest na tyle elastyczna, że można ją dopasować do pory dnia, by przyciągnąć uwagę różnej grupy potencjalnych klientów. Uważaj jedynie, by dynamika nie była zbyt agresywna. W przeciwnym wypadku przechodnie mogą odczuwać poirytowanie.
Reklamy świetlne powinny zapewniać wyraźny przekaz
Oczywiście mowa tu o treści i informacjach widocznych na reklamie, a nie samej jej formie. Każdy odbiorca musi doskonale rozumieć, co jest tematem danej reklamy. Kluczowe jest skrócenie treści pisanej do absolutnego minimum. Przechodnie nie mają czasu na pogłębioną lekturę, tym bardziej osoby podróżujące środkami transportu.
Lepiej postawić na treść wyrażoną hasłami i grafiką. Powinny być jednoznacznie powiązane z firmą/produktem/usługą i zachęcać do skorzystania z oferty.
Regularnie dbaj o swoją reklamę
To prawda, że reklamy podświetlane są atrakcyjne dla odbiorców. Jednak to ważne, by utrzymać ten rezultat przez jak najdłuższy czas. Dlatego regularnie czyść i konserwuj każdy nośnik reklamowy w formie świetlnej, by nie stracił na efektywności. Zabrudzenia, plamy czy inne niepożądane elementy szybko usuwaj. W ten sposób Twoja reklama zachowa pierwotną formę i atrakcyjność dla odbiorcy.
Oprócz tego wszystkiego pamiętaj, by wybrać sprawdzonego producenta reklamy dla Twojej firmy. Jakość wykonania ma ogromne znaczenie dla efektu i czasu użytkowania.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://quadland.pl/reklamy-swietlne