Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak promować swoją firmę w przestrzeni publicznej?

paczkomat inpost

Plakaty, wizytówki i ulotki to formy reklamy, które zna niemal każdy. Współczesne rozwiązania marketingowe otwierają drzwi do wielu innych form zainteresowania potencjalnych klientów. Jak promować swoją firmę zarówno na mieście, jak i w sieci?

Pomysły na ciekawe reklamy zewnętrzne

Reklama outdoor, mimo rozwoju marketingu internetowego, wciąż stanowi przestrzeń do kreatywnych rozwiązań. Jedno z nich proponuje firma InPost, która oferuje przedsiębiorcom oklejenie swoich maszyn Paczkomat® materiałami reklamowymi. W Polsce znajduje się już 20 tys. takich urządzeń, co daje ogromne możliwości co do obecności reklamy w miejscach publicznych.

Firmy kosmetyczne w celu promowania swoich produktów często organizują stoiska np. w galeriach handlowych. Aby zareklamować nowy krem lub serum, proponują darmową analizę skóry twarzy czy doradztwo w zakresie pielęgnacji. To dobry sposób na zainteresowanie potencjalnych klientów, a przy okazji przekazanie im informacji o produkcie lub wręczenie próbek.

Niektóre przedsiębiorstwa stawiają na tworzenie kreatywnych przestrzeni do robienia zdjęć. Niedawno można było to zaobserwować w przypadku promocji głośnego filmu o kultowej lalce. W wielu miastach znalazły się instagramowe lokacje, które zachęcały do fotografowania i wrzucania zdjęć na social media.

W większych miastach dużym powodzeniem cieszą się reklamy na środkach transportu publicznego. Na autobusach znajdują się informacje o ciekawych wydarzeniach, nowych produktach czy usługach. Warto zwrócić uwagę również na ekrany umieszczone w tramwajach czy metrze.

Billboardy to coś, co nigdy nie wychodzi z trendów. Aktualnie marki prześcigają się w rozmiarach tworzonych reklam. W centrach dużych miast można zobaczyć plakaty rozwieszone na całych ścianach wysokich budynków. To forma promocji, której nie da się przeoczyć.

Kolejny sposób na reklamę marki to zorganizowanie kampanii społecznej. Angażowanie się firm w istotne dla ludzi tematy pozwala budować silną pozycję w branży oraz zapisuje się w świadomości konsumentów. Powinno nawiązywać się np. do proekologicznych czy równościowych działań.

reklama paczkomat

Jak reklamować markę w sieci?

Reklamowanie swojej firmy w sieci najlepiej zacząć od stworzenia strony internetowej i kont w social mediach. To kluczowe elementy zarówno dla właścicieli sklepów internetowych, jak i firm usługowych. Witryna powinna zawierać nie tylko informacje o działalności czy zakładki z produktami. Warto stworzyć również bazę wiedzy w postaci bloga, bo umiejętnie stworzone wpisy pomagają w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

Sposób na efektywne działania marketingowe w sieci to zorganizowanie płatnych kampanii reklamowych. Mogą się one pojawiać w social mediach oraz na przeróżnych stronach internetowych w postaci reklam banerowych. Taką opcję oferuje m.in. InPost. Warto zastanowić się nad skorzystaniem z niej, ponieważ witrynę odwiedza mnóstwo osób np. w celu sprawdzenia statusu paczki.

Użytkownicy coraz częściej zamiast z komputera korzystają z urządzeń mobilnych nawet do robienia zakupów czy poszukiwania nowych wiadomości o świecie. Do wszystkich tych czynności wykorzystują aplikacje, więc stanowią one odpowiednie miejsce do promocji swojego biznesu.

Duże korzyści mogą przynieść artykuły sponsorowane. W celu takiej akcji najlepiej podjąć współpracę z agencją contentową czy marketingową, bo zajmują się one zarówno tworzeniem, jak i publikacją treści. Takie teksty wpływają na pozycjonowanie marki w sieci oraz szerzenie informacji o profilu jej działalności wśród czytelników wybranych portali.

banner inpost

RTM – co to jest?

Real Time Marketing to marketing w czasie rzeczywistym. Określenie odnosi się do strategii promocyjnej, która polega na szybkiej i kreatywnej reakcji na bieżące wydarzenia. Firmy korzystają z RTM, aby docierać do wielu nowych klientów oraz utwierdzać swoją pozycję wśród obecnych obserwatorów. Przykładowym działaniem wpisującym się w takie działania jest tworzenie nagrań nawiązujących do aktualnych trendów w sieci lub głośnych zdarzeń.

Jeśli zależy Ci na ciągłym rozwoju swojej działalności, koniecznie zadbaj o marketing. Zainwestuj w kreatywne sposoby reklamy, aby zauważyć różnicę w zyskach i rozpoznawalności firmy.