Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak wyróżnić swoją firmę na targach i wystawach?

Jak wyróżnić swoją firmę

Idealną okazją do zaprezentowania i zareklamowania firmy mogą być targi, oraz wystawy. Takie eventy dają nie tylko możliwość przedstawienia oferty, ale także pozwalają na pozyskanie nowych klientów, co jest dodatkowym plusem. Jak zatem odpowiednio wyróżnić swoją firmę na targach i wystawach? Potrzebny będzie przemyślany plan działania. W tym poradniku sprawdzimy jak poprawnie przygotować stoisko targowe, jakie nośniki reklamowe wybrać – czy sięgać po ścianki reklamowe, standy reklamowe czy też stojaki. Jeżeli chcesz poznać sprawdzone sposoby, przeczytaj dalszą część poradnika!

Czym są wystawy i targi reklamowe

Targi i wystawy reklamowe należą do najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi związanych z komunikacją marketingową. Warto zatem takie okazje właściwie wykorzystywać. W czasie trwania takich wydarzeń, przedsiębiorcy mają okazję zaprezentować swoją ofertę, realizacje czy plany, co ma szansę przełożyć się na, chociażby wyższą sprzedaż i pozyskanie nowych klientów.

Targi są narzędziem bezpośredniego marketingu, a ich celem jest wzmacnianie relacji, oraz budowanie i utrwalanie wizerunku firmy. Nie można również zapomnieć o tym, że są to istotne czynniki napędowe dla całego rynku. Niekiedy też targi i wystawy mogą przyczyniać się do kształtowania trendów. 

Nieodłącznym elementem targów jest prezentacja nowości, ukazanie premier, czy przełomowych odkryć i innowacji. Warto jednak mieć na uwadze, że sama ekspozycja czasami może nie wystarczyć, aby osiągnąć pożądany sukces. Dlatego też targom i wystawom nierzadko towarzyszą konferencje, szkolenia, czy warsztaty. 

Przygotowanie dobrego stanowiska może czasem sprawiać trudność. Jednak dzięki poradnikowi, zbierzesz najpotrzebniejsze informacje i przygotujesz stanowisko, z którego będziesz dumny!

Przygotuj niebanalne stoisko targowe

Prezencja stanowiska targowego odgrywa bardzo istotną rolę. Dzięki niemu możemy się wyróżnić i przyciągnąć uwagę wielu osób, co przełożyć się może na pozyskanie w późniejszym czasie kontrahentów. Do jednego z ważnych kroków, należy wybór odpowiedniego miejsca w hali wystawowej. Zdarza się, że zbyt mała ilość dostępnej powierzchni i usytuowanie mogą mieć znaczący wpływ na ilość osób, które wykażą zainteresowanie. 

Ogromnie ważnym elementem jest sugestywny wizerunek stanowiska i odpowiednio wykonana oprawa, ścianki prezentacyjne i stojaki reklamowe. Wszystkie te elementy mogą zrobić na odwiedzających doskonałe pierwsze wrażenie, i co bardzo ważne, mogą sprawić, że wyróżnimy się wśród innych wystawców.

Standy promocyjne, standy reklamowe, stojaki reklamowe i nie tylko – sprawdź to!

Standy i ekspozytory są bardzo istotne jeżeli chodzi o zbudowanie odpowiedniego stanowiska wystawowego dla firmy. Właśnie te elementy, mogą przyciągnąć potencjalnych klientów, mogą również posłużyć jako identyfikacja marki. Jak wybrać idealne standy reklamowe?

Czym są standy reklamowe

Standy reklamowe są nośnikiem reklamy zewnętrznej. Inaczej są nazywane stojakami reklamowymi, dzięki którym można wyeksponować różnego rodzaju produkty (ulotki, gadżety, produkty z oferty firmy, nowości, a także realizacje projektów wykonanych przez firmę). Standy nie posiadają skodyfikowanego wyglądu, oraz wymiaru. Na standach można zamieścić logo swojej firmy, chwytliwe hasło, a także zaprojektować taki stand według własnych upodobań. Standy reklamowe możemy spotkać nie tylko na targach czy wystawach, ale również  w sklepach.

Zadaniem standów reklamowych jest zwrócenie uwagi klienta, oraz uwypuklenie pewnych produktów. Standy wykonywane są na indywidualne zlecenie z uwzględnieniem oczekiwań i  wytycznych, zamawiającego. Jeżeli potrzebujesz standu reklamowego i chcesz dowiedzieć się więcej o najwyższej jakości stojakach reklamowych, sprawdź tutaj: https://sip.krosno.pl/ 

Co jeszcze jest ważne w przygotowaniu odpowiedniego stanowiska na wystawach i targach?

Istnieje jeszcze kilka istotnych kroków, dzięki którym zaprezentowanie firmy na targach i wystawach będzie jeszcze bardziej skuteczne. Oto one:

  • Poinformuj klientów, że Twoja firma będzie uczestniczyć w targach – czasami jest to świetna okazja dla wielu osób, aby mogły lepiej zapoznać się z oferowanymi usługami. W celach poinformowania można wykorzystać różne kanały komunikacji, np. mailing.
  • Odpowiednio przygotuj personel do zbliżającego się eventu – najlepiej na targi wybierać osoby kompetentne, które czują się swobodnie w kontaktach z innymi. Łatwość w nawiązywaniu kontaktów to przydatna umiejętność na takich eventach. 
  • Materiały reklamowe są bardzo ważnym elementem – dobrze zaprezentowane stanowisko, gdzie będą znajdowały się funkcjonalne standy reklamowe i personel to nie wszystko. Ważnym elementem są materiały, takie jak ulotki, czy chociażby darmowe gadżety. Produkty tego typu mogą skutecznie wzbudzić zainteresowanie wielu osób, i przyciągną je do stanowiska.

Podsumowanie

Odpowiednia prezentacja stanowiska firmowego na targach, czy innych eventach jest kluczowa. Okazuje się, że przygotowania najlepiej zacząć wcześniej, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Świetnym elementem promocyjnym będą standy reklamowe, stojaki, na których można umieścić ulotki, gadżety i inne potrzebne materiały. Pamiętaj, że dobra reklama to klucz do sukcesu!