Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak zwiększyć sprzedaż?

merchandising

Wbrew pozorom na wysokość sprzedaży nie wpływa wyłącznie asortyment oraz jego cena, ale również sposób, w jaki produkty zostały ułożone na półce. Warto więc zainteresować się merchandisingiem, którego efekty często przechodzą oczekiwania przedsiębiorców.

  1. Najważniejsze cele merchandisingu
  2. Na czym polega usługa merchandisingowa?
  3. Czy warto płacić za merchandising?

Ważne jest jednak to, aby za merchandising zabrała się doświadczona agencja, która wie, w jaki sposób przeprowadzić działania w konkretnej branży. Tacy specjaliści w razie potrzeby mogą też doradzić niestandardowe kroki, których celem jest zwiększenie sprzedaży.

Najważniejsze cele merchandisingu

Zanim zaczniesz wspólnie z agencją planować działania merchandisingowe, powinieneś poznać kluczowe cele takich działań. Kluczowym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. O ile w przypadku niektórych grup produktów jeszcze kilka lat temu takie działania nie były potrzebne, to obecnie producenci oferują kilka lub nawet kilkanaście podobnych produktów w każdej kategorii. Tym samym klienci podczas zakupów muszą dokonać wyboru.

Przemyślane usługi merchandisingowe znacznie zwiększają szanse na to, że klient sięgnie po wskazany przez ciebie produkt. Kolejnym celem jest informowanie o nowościach z oferty. Ważne jest jednak, aby informowanie było rzeczywiście efektywne. Dodatkową korzyścią dla osób korzystających z merchandisingu jest to, że zyskują pewność, że cała dostępna przestrzeń sprzedażowa została wykorzystana w sposób optymalny.

Na czym polega usługa merchandisingowa?

Wybierając usługę merchandisingu, nie musisz tracić czasu na rozmowy z punktami sprzedażowymi w sprawie tego, jak najlepiej ustawić produkty. Wystarczy, że oddelegowany merchandiser otrzyma zgodę od właściciela sklepu na stworzenie ekspozycji, a zajmie się wszystkimi niezbędnymi pracami. Oprócz prezentacji ekspozycji i przygotowania nowoczesnej strategii taka osoba wykona również dokumentację fotograficzną i sprawdzi, czy wszystkie produkty wystawione na półkach mają dobre terminy przydatności.

Czy warto płacić za merchandising?

Niezależnie od skali, w jakiej działa firma, merchandising może przynieść świetne efekty. Dlatego też warto wypróbować takie rozwiązanie i przekonać się, o ile uda się zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj tylko o nawiązaniu współpracy z doświadczonymi specjalistami. Popularna agencja merchandisingowa wykona takie prace dużo lepiej i sprawniej niż ktoś, kto nie ma doświadczenia. Źle wykonany merchandising może natomiast zaszkodzić twojej sprzedaży, więc lepiej od razu zrezygnować z usług amatorów.