Wbrew pozorom na wysokość sprzedaży nie wpływa wyłącznie asortyment oraz jego cena, ale również sposób, w jaki produkty zostały ułożone na półce. Warto więc zainteresować się merchandisingiem, którego efekty często przechodzą oczekiwania przedsiębiorców.
- Najważniejsze cele merchandisingu
- Na czym polega usługa merchandisingowa?
- Czy warto płacić za merchandising?
Ważne jest jednak to, aby za merchandising zabrała się doświadczona agencja, która wie, w jaki sposób przeprowadzić działania w konkretnej branży. Tacy specjaliści w razie potrzeby mogą też doradzić niestandardowe kroki, których celem jest zwiększenie sprzedaży.
Najważniejsze cele merchandisingu
Zanim zaczniesz wspólnie z agencją planować działania merchandisingowe, powinieneś poznać kluczowe cele takich działań. Kluczowym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. O ile w przypadku niektórych grup produktów jeszcze kilka lat temu takie działania nie były potrzebne, to obecnie producenci oferują kilka lub nawet kilkanaście podobnych produktów w każdej kategorii. Tym samym klienci podczas zakupów muszą dokonać wyboru.
Przemyślane usługi merchandisingowe znacznie zwiększają szanse na to, że klient sięgnie po wskazany przez ciebie produkt. Kolejnym celem jest informowanie o nowościach z oferty. Ważne jest jednak, aby informowanie było rzeczywiście efektywne. Dodatkową korzyścią dla osób korzystających z merchandisingu jest to, że zyskują pewność, że cała dostępna przestrzeń sprzedażowa została wykorzystana w sposób optymalny.
Na czym polega usługa merchandisingowa?
Wybierając usługę merchandisingu, nie musisz tracić czasu na rozmowy z punktami sprzedażowymi w sprawie tego, jak najlepiej ustawić produkty. Wystarczy, że oddelegowany merchandiser otrzyma zgodę od właściciela sklepu na stworzenie ekspozycji, a zajmie się wszystkimi niezbędnymi pracami. Oprócz prezentacji ekspozycji i przygotowania nowoczesnej strategii taka osoba wykona również dokumentację fotograficzną i sprawdzi, czy wszystkie produkty wystawione na półkach mają dobre terminy przydatności.
Czy warto płacić za merchandising?
Niezależnie od skali, w jakiej działa firma, merchandising może przynieść świetne efekty. Dlatego też warto wypróbować takie rozwiązanie i przekonać się, o ile uda się zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj tylko o nawiązaniu współpracy z doświadczonymi specjalistami. Popularna agencja merchandisingowa wykona takie prace dużo lepiej i sprawniej niż ktoś, kto nie ma doświadczenia. Źle wykonany merchandising może natomiast zaszkodzić twojej sprzedaży, więc lepiej od razu zrezygnować z usług amatorów.