Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Lejek sprzedażowy – jak go zbudować?

lejek sprzedażowy

Gdy prowadzisz oraz rozwijasz biznes, to na pewno spotkałeś się z założeniem lejka sprzedażowego, zwanego również lejkiem marketingowym. Nigdy natomiast nie zagłębiałeś się w tenże problem, ponieważ a): nie masz czasu oraz b): nie wierzysz w owe wszelkie sztuczki marketingowców, jacy próbują Ci przekazać nadprzyrodzony sposób na zdobycie kontrahenta. I dobrze. Reguła lejka natomiast funkcjonuje oraz to w każdym biznesie – nie ma w tymże żadnej magii. Być może choćby nieświadomie stosujesz poszczególne założenia tejże teorii w własnych działaniach reklamowych. Czas to wszystko usystematyzować.

Co to jest lejek sprzedażowy?

Lejek sprzedażowy to słowo marketingowe przedstawiające funkcjonowania, jakich rezultatem jest efekt sprzedażowy. Mówiąc bardziej obrazowo: lejek sprzedażowy opisuje sytuację, kiedy każdy Internauta, jaki odwiedza Twoją witrynę dochodzi do lejka sprzedażowego, jednak jedynie Ci, jacy zdecydują się na zakup wychodzą z jego niewielkiej części. Taki sposób wizualizacji pomaga segregować ewentualnych Konsumentów i planować dane funkcjonowania doskonale dostosowane do danej grupy docelowej.

Metoda lejka – jak jej stosować?

Lejek sprzedaży winien stwierdzić bezpośrednio z jaką wiedzą na tymże etapie winien się napotkać i w jaki sposób winien pójść do kolejnego etapu założonego w lejku sprzedażowym. Metoda lejka w sprzedaży pomaga Ci także podnosić konwersję pośród konsumentów, jacy już z Tobą się kontaktują.

Czy może być więcej, aniżeli jeden lejek sprzedażowy?

Co ważne, dla prawdziwszej optymalizacji wszystkich mechanizmów, należałoby zbudować więcej, aniżeli jeden lejek sprzedażowy. Dzięki temu będziesz miał szansę zdobycia określonych danych o tymże, skąd trafiają użytkownicy, jakie mechanizmy przekonują ich do zakupu, natomiast w rezultacie co zmienić, by odpływ klientów na każdym kroku lejka był jak najniższy. Więc należałoby po pierwsze, wydzielić parę lejków sprzedażowych, natomiast po drugie dokładnie je analizować. Pozwala Ci to na taki wybór mechanizmów, dzięki któremu stworzysz dobry cykl zakupowy.

Tworzenie oraz publikowanie produktów, jakie bezpośrednio pokażą Klientowi, co jak korzystać z kupionego artykułu, jak o niego dbać, aby z jego pomocą naprawdę uzyskać pożądane rezultaty. Przygotowanie dobrej polityki komunikacji marki nie jest możliwe bez znajomości oraz poznania lejka sprzedażowego w ujęciu content marketingu. Pragnąc dobrze przeprowadzić ewentualnego Klienta poprzez mechanizm zakupowy, musisz odpowiednio orientować się, jakie typy treści sprawdzają się najlepiej na danych jego etapach.