Pandemia wydrenowała twój firmowy budżet? W takim razie najwyższy czas na wdrożenie rozwiązań, które pozwolą nieco zaoszczędzić. Magiczne sposoby gromadzenia pieniędzy na koncie nie istnieją. Trzeba po prostu krok po kroku zmodyfikować funkcjonowanie firmy. Zmiany nie muszą być rewolucyjne, muszą być jednak skuteczne. Jakie działania podjąć? Podpowiadamy.
- Outsourcing
Zatrudnienie pracownika zawsze wiąże się z dużymi kosztami. Rekrutacja, pensje, premie, zastępstwa, sprzęt do pracy. To wszystko po prostu kosztuje, a jeśli chcemy zatrudnić specjalistów z prawdziwego zdarzenia, kwoty stają się wręcz kolosalne. Zamiast więc tworzyć nowe stanowisko pracy, część zadań można zlecić zewnętrznej firmie. W takiej sytuacji płacimy jedynie za abonament lub za pojedynczą usługę. Nie musimy inwestować w infrastrukturę i utrzymanie pracownika na pełen etat. Outsourcing doskonale sprawdza się w zakresie ochrony obiektów, marketingu czy księgowości, ale może okazać się idealnym rozwiązaniem zwłaszcza w segmencie IT. Firmy outsourcingowe stać na zatrudnienie profesjonalistów i zapewnienie im najlepszej jakości sprzętów. Tymczasem żadna mała firma nie mogłaby sobie pozwolić na zatrudnienie i regularne szkolenie informatyka, a ponadto zapewnienie mu dobrej jakości sprzętu. Outsourcing będzie kosztować o wiele mniej. Ile? Wszystko zależy od Ciebie. Pod tym linkiem:https://kompaniainformatyczna.pl/obsluga-firm/obsluga-informatyczna/obsluga-informatyczna-firm-outsourcing-it/ znajdziesz firmę informatyczną, która oferuje kilka pakietów. To Ty decydujesz, który z nich wybierzesz i jak dużo zapłacisz. Outsourcing to jednak nie tylko oszczędność, to także współpraca z najlepszymi profesjonalistami. Ta firma: https://kompaniainformatyczna.pl/ zatrudnia specjalistów aż z kilkunastu różnych segmentów IT. Masz dostęp do sprzętów, wiedzy i najlepszego oprogramowania. Czy trzeba czegoś więcej?
- Oszczędnie i ekologicznie
W firmach co roku zużywa się tony papieru. Drukujemy wszystko: dokumenty, umowy, faktury, sprawozdania, raporty. A gdyby tak po prostu wystawiać e-faktury, a raporty, sprawozdania i innego rodzaju dokumenty wysyłać do współpracowników oraz klientów mailem? Byłoby o wiele szybciej, łatwiej i bardziej ekologicznie, a przede wszystkim w skali roku zaoszczędzilibyśmy wiele pieniędzy. Będziemy przecież kupować zdecydowanie mniej papieru, tuszu i sprzętów do drukowania. Zaoszczędzimy zresztą nie tylko na druku, lecz także na wysyłce. Wysłanie kilkudziesięciu faktur do naszych kontrahentów to koszt ok. kilkuset złotych. A co jeśli faktur jest zdecydowanie więcej? Koszta mogą wówczas urastać do kolosalnych kwot. Oczywiście nie wszystkie dokumenty drukowane da się zastąpić tymi w wersji elektronicznej. Można jednak stosować druk obustronny, a zwykłe drukarki zamienić na laserowe.
- Marketing
Współcześnie konkurencja jest tak duża, że bez dobrego marketingu firma praktycznie nie istnieje. Niestety zatrudnienie specjalisty często wiąże się z dużymi kosztami. Przedsiębiorców zarządzających małą firmą nie zawsze stać na taki wydatek. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą media społecznościowe. Regularne wrzucanie postów, informowanie o nowościach i promocjach, a także organizowanie konkursów to doskonały pomysł, by podtrzymywać kontakt ze swoimi klientami i przypominać im o firmie. Można też nagrać krótki spot telefonem komórkowym i wrzucić go do sieci. Takie działania kosztują niewiele a są bardzo skuteczne.
- Używane sprzęty
Właśnie urządzasz firmowe biuro? W takim razie zastanów się czy zamiast nowych sprzętów i mebli nie zdecydować się na zakup używanych. W Internecie można znaleźć używane komputery, drukarki i inne urządzenia w niemal idealnym stanie. Podobnie jest z meblami. Używane nie znaczy gorsze. Znaczy jednak tańsze.
- Oszczędzaj prąd
Czy wiesz jak wiele energii pobierają komputery przełączone w stan czuwania? Poinstruuj swoich pracowników, aby na czas przerwy całkowicie wyłączali urządzenia. Nie można zapominać także o wyjmowaniu ładowarek z kontaktów. Dobrym pomysłem jest również zmiana oświetlenia. Każda lampa i żarówka LED przyniesie kilkadziesiąt złotych oszczędności rocznie.
- Analizuj
Żeby w ogóle zacząć oszczędzanie, trzeba najpierw poznać swoją sytuację wyjściową. W tym celu starannie przeanalizuj wszystkie, nawet najdrobniejsze wydatki. Sprawdź, które z nich są konieczne, a z czego można zrezygnować. Dzięki ciągłej analizie danych będziesz mógł precyzyjnie ocenić efektywność zmian, które wprowadzisz w firmie.
Jak widać, oszczędzanie w firmie wcale nie musi oznaczać całkowitej rewolucji. Wystarczy tylko kilka drobnych zmian, by na firmowym koncie bankowym zostało znacznie więcej pieniędzy. To naprawdę proste.