Niejeden analityk oraz właściciel firmy sprzedającej na Allegro nieraz zastanawiał się, czy istnieje narzędzie, które dawałoby więcej opcji niż Allegro Analytics. W zeszłym roku na rynku pojawiło się coś, co istotnie ułatwia analizowanie danych Allegro, a mianowicie AlleSpark. Dzięki tej aplikacji rozszerzysz swoją perspektywę analityki zysków i reklam na Allegro.
AlleSpark to doskonałe uzupełnienie Allegro Analytics
AlleSpark to nowe i zupełnie darmowe (!) narzędzie, które całkowicie zmienia podejście do analizy rentowności Allegro. Pozwala na bieżąco obliczać koszty reklam z dowolnego dnia lub tygodnia przez załadowanie plików ze swojego konta. Następnie przetwarza liczby w widoki rentowności nie tylko całego sklepu, ale także kategorii, a nawet pojedynczych ofert Allegro. W dodatku w wybranym przedziale czasu – miesiąca, tygodnia i/lub dnia.
A kto stoi za AlleSpark? Narzędzie rozwija Pirk Spark – certyfikowana agencja Allegro Ads, która została uznana przez Allegro za Quality Championa 2024 roku. Pirk Spark od lat zajmuje się kompleksową obsługą sklepów Allegro należących do firm rozmaitych wielkości i specjalizuje się w skalowaniu sprzedaży, która jest rentowna. Szczegółowe raportowanie, żeby klienci dostawali pełne podpowiedzi co do strategii, to ich znak rozpoznawczy. W 2023 roku firma przekuła swoje pomysły na narzędzie, które dzisiaj służy wszystkim na największym polskim marketplace. Wcale nie trzeba być ich klientem, żeby móc korzystać z AlleSpark.
AlleSpark liczy koszty i zyski poszczególnych kategorii na Allegro
Choć AlleSpark daje możliwość wyliczenia realnego stosunku kosztów do przychodów dla całego konta Allegro, jego naprawdę wyjątkową funkcją jest zliczanie ich dla poszczególnych kategorii. Korzystając z udostępnionych przez Ciebie danych (które pobierasz w excelu ze swojego panelu Allegro a następnie wrzucasz w AlleSpark), aplikacja przedstawia Ci ogólne koszty wydane na segmenty, w których sprzedajesz i wygenerowane przez nie przychody. Co więcej, uwzględnia przy tym bieżące koszty Allegro Ads (24h). Dzięki temu przedstawi faktyczny zysk i k/p.
Znajdziesz w nim też analitykę rentowności poszczególnych ofert i aukcji Allegro
Kolejnym game changerem z pewnością jest dokładna analiza rentowności poszczególnych ofert produktowych. Tak jak w przypadku kategorii, AlleSpark pokazuje dla pojedynczych aukcji sumę kosztów, przychód, k/p, łączne koszty Allegro Ads (bo jedna oferta może być przecież promowana w kilku kampaniach reklamowych na raz) oraz zysk. Dzięki takim informacjom szybko zidentyfikujesz najbardziej opłacalne produkty oraz te, które obniżają rentowność Twojego biznesu. Wiedza na ten temat przyda Ci się podczas tworzenia strategii sprzedażowej oraz planowania kampanii reklamowych.
Czy szukanie alternatywy dla Allegro Analytics ma sens?
Allegro Analytics to gigantyczny moduł analityczny, który agreguje olbrzymie ilości danych – zarówno z Twojego sklepu, jak i całego portalu. W dodatku cały czas się rozwija. Obecnie Allegro rozbudowuje go o funkcję raportu na temat kupujących. W tym kontekście wydaje się, że nowe narzędzia nigdy nie zastąpią Allegro Analytics – a przynajmniej nie w całości. To jednak nie znaczy, że nie warto ich używać. Aplikacje dla sprzedawców takie jak AlleSpark istotnie poszerzają analitykę Allegro o nowe opcje. Wgląd w całościowy stosunek kosztów do sprzedaży pozwala bowiem złożyć wszystkie dane w jedną, komplementarną biznesowo, całość.