Po wpisaniu konkretnej frazy w okno wyszukiwarki Google, np. „co to jest pozycjonowanie”, w wynikach wyszukiwania pokazuje się mnóstwo stron bezpośrednio związanych z tematem. Co sprawia, że jakaś witryna znajduje się na pierwszym miejscu listy, a inna na trzecim, piątym czy siódmym? Odpowiedzią jest właśnie wspomniane pozycjonowanie, czyli szereg działań prowadzących do tego, aby algorytmy Google uznały daną witrynę za najbardziej wartościową dla użytkowników.
Jak pozycjonować stronę?
Wielu właścicieli świeżo stworzonych stron internetowych, zastanawia się, czy je pozycjonować i jeśli tak, to w jaki sposób to robić. Niemal wszyscy specjaliści są zgodni, że wdrożenie działań SEO jest niezbędne już od samego początku istnienia danej witryny. Należy dbać o to, aby strona była użyteczna oraz wartościowa – niezbędna jest więc optymalizacja witryny oraz publikowanie profesjonalnych treści. Wplatając zaś w te działania słowa kluczowe, możemy już od początku pracować nad tym, aby nasza witryna znalazła się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
O tym, co to jest pozycjonowanie, można dowiedzieć się z wielu różnych miejsc w sieci, jednakże warto przeczytać także kompletny poradnik, który skupia w jednym tekście wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące SEO. Taki poradnik stworzył Jerzy Zieliński, aby umożliwić osobom początkującym dobre zaznajomienie się z tematem. Można dzięki temu stwierdzić, czy warto podjąć się samodzielnego pozycjonowania strony, czy lepiej skorzystać ze wsparcia dobrej agencji SEO.
Pozycjonowanie stron – poradnik
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, poradnik omawia tę kwestię od A do Z. Na początku dowiemy się więc, jakie działania są prowadzone w ramach off-site oraz on-site, a także jak najlepiej dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Poradnik wskazuje też poszczególne rodzaje tych keywords, takie jak frazy z długiego ogona, frazy generyczne czy regionalne. Podczas czytania poradnika Jerzego Zielińskiego dowiemy się też, w jaki sposób optymalizować stronę internetową, dlaczego warto zadbać o linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne, i jak uniknąć w tym błędów. Czytelnik będzie wiedział, jak sprawdzić szybkość strony oraz jak ją poprawić, jak też pozna wytyczne do stworzenia strony mobile friendly, czyli przyjaznej do odtwarzania na smartfonach. Poradnik wspomina także o narzędziach, takich jak SurferSEO oraz Google Search Console, które są niezwykle przydatne w przypadku pozycjonowania.
Tak naprawdę to tylko niektóre z kwestii, które powinny być poruszone w dobrym poradniku dotyczącym pozycjonowania stron internetowych. Temat ten jest wyjątkowo rozbudowany i można omawiać go niezwykle szeroko, jednak wspomniany poradnik jest dobrym początkiem, jeśli chcemy dowiedzieć się, co to jest pozycjonowanie. Posiadając taką wiedzę, łatwo podejmiemy decyzję co do tego, czy chcemy samodzielnie wypozycjonować własną stronę internetową, czy może skorzystamy z pomocy profesjonalistów.