SEO Playbook to książka napisana przez Sławka Czajkowskiego, który jest założycielem agencji KampanieSEO oraz współtwórcą Surfera. Doświadczenie w zakresie marketingu internetowego zbiera od przeszło 12 lat. Zawartość książki opiera się zarówno o jego wiedzę zdobytą podczas pracy z setkami klientów jak i o gościnny wkład ponad dwudziestu współautorów.
Dla kogo przeznaczona jest książka SEO Playbook?
Książka przeznaczona jest dla każdego kto chce podnieść swoje kwalifikacje w zakresie SEO/SEM. Doświadczeni czytelnicy będą mogli odświeżyć i usystematyzować swoją wiedzę, a osoby które dopiero wchodzą w świat pozycjonowania witryn internetowych otrzymają solidne podstawy, dzięki którym pierwszy kontakt z branżą będzie znacznie łatwiejszy.
Rozdziały książki SEO Playbook
Tworzenie i optymalizacja stron
W tym rozdziale znajdziemy wpisy gościnne od Roberta Marczaka, Jakuba Wiącka, Wojtka Tylusia, Grzegorza Strzelca oraz Pawła Kozłowskiego. Znajdziemy tutaj informacje o poszczególnych segmentach tekstu, określaniu struktury, użyciu słów kluczowych oraz celach i dystrybucji tworzonej treści. Ten rozdział to praktyczny poradnik dotyczący tworzenia i wykorzystania tekstów promocji w internecie.
Optymalizacja On-site
Od piku robots.txt, przez linkowanie wewnętrzne i Page Rank aż po paginację i dane strukturalne. Poza wskazówkami od Sławka dotyczącymi elementów technicznych i crawlowania witryny przez robota Google znajdziemy także solidną porcję informacji od specjalistów: Lucjana Suskiego, Przemka Durała, Artura Pajkerta, Piotra Michalaka i Szymona Słowika, który zwieńczył rozdział swoim podejściem do audytów SEO.
Elementy Off-site
Rozdział trzeci dotyczy pozycjonowania przy użyciu linków. Dowiesz się jak efektywnie pozyskiwać linki wspierające pozycjonowanie stron. Ten fragment książki podzielony jest na podrozdziały dotyczące różnych sposobów na pozyskiwanie linków. W części poświęconej linkbuildingowi udzielili się: Michał Suski, Paweł Strykowski, Artur Wojczal, Sebastian Matysik, Robert Niechciał, Sławek Gdak, Miłosz Krasiński, Adam Surayia i Tomasz Niezgoda.
Analityka i raportowanie
W ostatnim rozdziale o swoich sposobach na monitorowanie wyników SEO opowiedziała Marta Gryszko. Piotr Marzec przygotował podrozdział o wykorzystaniu Google Analytics, a całość domyka poradnik da początkujących w Google Data Studio napisany przez Piotra Rysza.
Sztuka SEO
Sztuka SEO to nie tylko narzędzia pomagające w pozycjonowaniu. To także doświadczenie i eksperymenty, szkolenia oraz kursy. W SEO Playbook znajdziesz esencję informacji o tym jak działa marketing w wyszukiwarkach, dowiesz się jak pisać artykuły, jaki temat poruszyć na blogu czy opisać kategorie w e-commerce.
Zobacz także: Wywiad z właścicielem agencji KampanieSEO, Sławkiem Czajkowskim
Książkę można kupić na stronie https://seoplaybook.pl/
SEO Playbook nie jest dostępny w formie e-booka.