Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Pieniądze

Czy na perfumach da się zarobić?

Czy na perfumach da się zarobić

Sklepy internetowe w ostatnich miesiącach mocno zyskały na popularności. Wpłynęła na to przede wszystkim pandemia COVID-19, która wywarła ogromny wpływ na dotychczasowe zwyczaje zakupowe ludzi na całym świecie. Konsumenci kupują w sieci nie tylko żywność, ale również towary luksusowe, np. kosmetyki. W poniższym artykule sprawdzamy, czy na sprzedaży perfum w internecie da się zarobić. Jest to obowiązkowa lektura dla każdego, kto chciałby spróbować swoich sił w handlu internetowym.

Popularność e-commerce – najnowsze statystyki

Wszystkie ogólnodostępne statystyki jasno wskazują, że podjęcie w obecnym czasie decyzji o rozpoczęciu internetowego biznesu najpewniej będzie absolutnym strzałem w dziesiątkę. Od kilku lat wartość sprzedaży w branży e-commerce dynamicznie rośnie.

W 2020 roku za pośrednictwem handlu internetowego zrealizowano transakcje o łącznej wartości 80 mld zł. 14 procent całkowitej sprzedaży detalicznej odbyło się właśnie w internecie – wskazują dane PWC.

Prognozy mówią, że handel internetowy w latach 2021-2026 będzie notował przyrosty w wysokości 12 procent rocznie. Oznacza to, że w 2026 roku wartość polskiej branży e-commerce wyniesie ponad 160 mld zł.

Pandemia COVID-19 na stałe zmieniła przyzwyczajenia konsumentów

Tym, co przyczyniło się do tak dużego wzrostu popularności sklepów internetowych, była przede wszystkim pandemia COVID-19. Według badań aż 74 procent konsumentów wskazuje, że nawet przy znacznej poprawie stanu epidemicznego w dalszym ciągu będzie korzystało z internetowych form sprzedaży. Z kolei 10 procent ankietowanych deklaruje, że zakupy internetowe w przyszłości będzie robić jeszcze częściej niż dotychczas.

hurt perfumami

Własny sklep internetowy z perfumami – dlaczego warto?

Wiele osób chciałoby uruchomić własny sklep internetowy, jednak nie ma pomysłu na to, jaki asortyment oferować swoim klientom. Warto wiedzieć, że jedną z najlepszych możliwości jest sprzedaż perfum, ponieważ można na tym naprawdę dobrze zarobić.

Według szacunków ekspertów w 2022 roku wartość globalnego rynku kosmetyków wyniesie prawie 500 mld dolarów! To tylko udowadnia, że uruchomienie sklepu z perfumami będzie absolutnym strzałem w dziesiątkę.

Jak zorganizować asortyment?

Aby założony przez nas sklep internetowy osiągnął sukces, należy przede wszystkim zadbać o jego ofertę. Istnieją dwie podstawowe możliwości: perfumy możemy produkować sami (co będzie bardzo czaso- oraz kosztochłonne) albo kupować je w hurtowniach bądź bezpośrednio od producentów.

To drugie rozwiązanie jest wybierane znacznie częściej, ponieważ wówczas otrzymujemy gotowy produkt, który ma już ugruntowaną, dobrą opinię na rynku. Wystarczy, że odpowiednio rozreklamujemy swój sklep oraz zaproponujemy klientom atrakcyjne ceny. Kolejną ważną kwestią, o której nie można zapomnieć, jest profesjonalne wsparcie dla kupujących.

Jak promować sklep z perfumami?

Słynne powiedzenie mówi, że „reklama jest dźwignią handlu”. Współcześnie bez starannie zaplanowanych działań promocyjnych zdobycie szerokiego grona klientów w branży e-commerce może być bardzo trudne.

Możliwości promowania się w internecie jest naprawdę sporo – poczynając od reklam w wyszukiwarkach, przez marketing szeptany, współpracę z influencerami a kończąc na programach partnerskich.

Merkandi – nowoczesna platforma handlu hurtowego B2B

Ciekawą opcją jest skorzystanie z już istniejących rozwiązań w świecie handlu online.
Doskonałym przykładem platformy o ugruntowanej pozycji na rynku jest https://merkandi.pl/categories/zdrowie-i-uroda/55.

Merkandi to jedna z najnowocześniejszych platform handlu hurtowego B2B. Oferuje gotową przestrzeń dla kupujących i sprzedających gdzie w prosty sposób odbywa się hurtowa wymiana handlowa pomiędzy kupującymi a sprzedającymi.

Wystarczy uiścić niewielką, roczną subskrypcję, aby mieć dostęp do atrakcyjnych ofert praktycznie z całego świata, tańszych nawet o 90% wartości od ceny wyjściowej. Jest to możliwe m.in. ze względu na to, że obok towarów z regularnej sprzedaży na platformie oferowane są również towary z zajęć komorniczych, nadwyżek produkcyjnych i magazynowych, likwidacji firm czy zwrotów konsumenckich.

Platforma Merkandi podkreśla, że posiada przeszło 75 tysięcy zadowolonych użytkowników ze 150 państw. Jej atutem jest fakt, iż ma w swojej ofercie bardzo różnorodny asortyment. Dodatkowo, każda oferta, która umieszczana jest na portalu, w automatyczny sposób tłumaczona jest aż na 20 języków.