Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Jak tworzyć etykiety i opakowania na kosmetyki?

drukowanie etykiet

Opakowania kosmetyków muszą spełniać kilka istotnych funkcji. Przede wszystkim powinny chronić kosmetyk przed wilgocią i słońcem, a do tego przyciągać wzrok klienta i zachęcać go do zakupu produktu.

Funkcja marketingowa opakowań na kosmetyki

Opakowania kosmetyków powinny być atrakcyjne pod względem wizualnym. Spore znaczenie ma także funkcjonalność, na przykład dołączona pompka lub możliwość wielokrotnego otwierania i zamykania kosmetyku. Warto zastanowić się nad tym, do jakiego klienta chcemy trafić i jakie dokładnie funkcje ma spełniać opakowanie. Przykładowo w sytuacji, gdy produkt jest naturalny i wegański, to dobrze, jeśli opakowanie kosmetyku jest wykonane z kartonu lub innego materiału, który można poddawać recyklingowi. Z kolei jeśli chcemy trafić do klientów zainteresowanych luksusowymi produktami, to najlepiej postawić na szklane opakowanie i wysokiej jakości materiały. Opakowanie powinno przyciągać uwagę i sprawiać, że klienci chętniej zdecydują się na zakup produktu.

Etykiety kosmetyków też mają znaczenie

Poza samym opakowaniem ważne jest także zaprojektowanie odpowiedniej etykiety produktu. Taka etykieta powinna być łatwa do odczytania dla klientów, elegancka i atrakcyjna wizualnie, a także wydrukowana na wysokiej jakości materiale. Wiele może tutaj pomóc profesjonalna drukarnia etykiet, z której usług warto skorzystać. Etykieta kosmetyku powinna zawierać nie tylko nazwę marki i producenta, lecz także logo, znaki graficzne oraz INCI, czyli dokładny skład produktu. Dodatkowo spore znaczenie ma dostosowanie etykiety do regulacji prawnych w danym kraju. Etykieta pełni także funkcje informacyjne, dlatego muszą znaleźć się na niej najważniejsze dane.

Czy opakowanie kosmetyku jest ważne?

Okazuje się, że opakowanie kosmetyku może w dużym stopniu wpłynąć na zainteresowanie konsumenta. Część klientów decyduje się na zakup danego produktu tylko ze względu na samo opakowanie lub opis na etykiecie, a nie recenzje w Internecie lub polecenia ze strony konsultantki w drogerii czy perfumerii. Warto pamiętać o tym, że współcześnie materiały, z których wykonane są opakowania, powinny być biodegradowalne, ponieważ wielu klientów stawia ekologię na pierwszym miejscu. Dodatkowo opakowanie musi być funkcjonalne, ergonomiczne i dobrze opracowane pod względem marketingowym. Klienci będą zadowoleni tylko wtedy, gdy będzie ono dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. W końcu inne są preferencje nastolatek, inne kobiet w wieku średnim, a inne starszych mężczyzn, którzy poszukują dla siebie odpowiednich kosmetyków. Najważniejsze jest więc dopasowanie do gustu i potrzeb grupy docelowej. Warto pamiętać o tym, że opakowanie i etykieta w znacznym stopniu wpływają na wizerunek marketingowy danej firmy. Właśnie dlatego dobrze zadbać o to, aby były one solidne, estetyczne i atrakcyjne wizualnie.