Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Pogotowie techniczne rozwiązaniem na najczęstsze problemy z instalacjami

przegląd instalacji elektrycznej

Awarie i usterki zdarzają się każdemu, najczęściej w najmniej oczekiwanym momencie, podczas gdy musimy pilnie wykonać jakieś zadanie lub obsłużyć klienta.

Z częścią z nich mógłbyś poradzić sobie sam, ale wymaga to od Ciebie poświęcenia czasu i odłożenia obowiązków na bok. Poważniejsze awarie wymagają konieczności ściągnięcia do lokalu specjalisty z pogotowia technicznego. Musisz pamiętać, że niezależnie od sytuacji – Twój przełożony nie ma prawa poprosić Cię o spróbowanie rozwiązania problemu samodzielnie. To samo dotyczy Cię, gdy zatrudniasz pracowników. Naprawy związane z energetyką, hydrauliką, kanalizacją i tak dalej wymagają wezwania technika, a nawet dobre intencje w zleceniu tego zadania innym pracownikom, jest działaniem nielegalnym.

Jakie problemy rozwiązują specjaliści z pogotowia technicznego?

  • problemy z energetyką (instalacje elektryczne, odgromowe i niskoprądowe),
  • problemy sanitarne (instalacje gazowe, kanalizacyjne, wodociągowa, chłodnicza),
  • problemy z wentylacją,
  • problemy z ogrzewaniem.

Kiedy warto nawiązać stałą współpracę z pogotowiem technicznym?

W przypadku nawiązania stałej współpracy zarządca nieruchomości lub pracodawca zyskuje pewność i bezpieczeństwo natychmiastowej naprawy usterki. Firmy najczęściej oferują tego typu usługi przez 7 dni w tygodniu, nawet do późnych godzin lub całodobowo.

Powinieneś zdecydować się na umowę z pogotowiem technicznym jeśli:

  • wynajmujesz stosunkowo stary budynek,
  • dochodzi do awarii nader często,
  • zatrudniasz co najmniej 10 pracowników,
  • chcesz zyskać większą wartość wizerunkową,
  • nie masz czasu na bieżącą kontrolę przeglądów technicznych urządzeń,
  • twoja firma realizuje usługi ściśle uzależnione od poprawnego funkcjonowania budynków i urządzeń.

Dowiedz się więcej o profesjonalnych usługach pogotowia technicznego: https://inwemer.pl/oferta/obsluga-techniczna-nieruchomosci/pogotowie-techniczne

Kiedy lepiej zlecać jednorazowe zlecenia specjalistom z pogotowia technicznego?

Mając zaufanego partnera od obsługi technicznej mamy pełen komfort i bezpieczeństwo wykonywania pracy.

Kiedy jednak lepiej nie nawiązywać wiążącej umowy?

  • Gdy większość czasu Twoja firma funkcjonuje zdalnie,
  • Gdy w ciągu najbliższego czasu planujesz zmieniać lokalizację,
  • Gdy miejsce pracy jest praktycznie nieużywane,
  • Gdy planujesz zawieszenie lub całkowite zamknięcie działalności gospodarczej.

Nie brzmi znajomo, prawda? Zdecydowana większość przedsiębiorstw wymaga stałej opieki pogotowia technicznego, oferuje ją na przykład Inwemer. Firma ta świadczy swoje usługi na terenie całej Polski.

Dlaczego nie możesz wykonywać napraw usterek samodzielnie?

Bo to nie należy do zakresu Twoich obowiązków! Wiemy, wiemy, brzmi za prosto i niejeden pracodawca szyderczo się uśmiechnie na taką odpowiedź. Natomiast przepisy w tej kwestii są sztywne i nie ulegają żadnym modyfikacjom. Zapisz sobie ten artykuł lub skopiuj poniższy zapis z Kodeksu Pracy:

„Nie wolno dopuścić pracownika do pracy, do której wykonywania nie posiada wymaganych kwalifikacji lub potrzebnych umiejętności, a także dostatecznej znajomości przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 2373 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tekst jedn.: Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.).”

Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. eksploatacją urządzeń i instalacji mogą zajmować się wyłącznie osoby, które posiadają kwalifikacje do czynności eksploatacyjnych i dozorczych. To wystarczające argumenty za tym, aby nie ryzykować i dla choćby „świętego spokoju” mieć w swojej firmie zaufaną firmę zajmującą się natychmiastową naprawą usterek i awarii.